65

143 7 1
                                    

Ik hoop dat jullie het verhaal nog leuk vinden :) 


Cassandra werd welkom geheten en kreeg meerdere vragen over verschillende toverdranken en iedere vraag werd ingewikkelder, gelukkig kon ze alles zonder moeite beantwoorden.

'Welk ingrediënt voeg je als eerste toe aan amortentia, valeriaan wortel of verpulverde eenhoorn hoorn?' vroeg een van de examinatoren, Cassandra keek haar verward aan 'Geen van beide, voor een minder effectieve liefdesdrank waar deze ingrediënten in worden gebruikt wordt eerst de valeriaan wortel toegevoegd en geen van beide zijn ingrediënten voor amortentia'

'Hoe veel ingrediënten gaan er in Wolfsbane potion en hoeveel kan je er benoemen?'

'In het bekende recept 31 en ik kan ze allemaal benoemen in volgorde van toevoeging, in het verbeterde recept 39' antwoordde ze simpel en de volwassenen staarde haar allemaal aan 'Verbeterde recept?' vroeg Penrose na een lange stilte, 'Juffrouw Howel heeft een aantal jaar geleden een verbeterd receptuur ontwikkeld, deze hoeft maar twee dagen voor de volle maan ingenomen te worden en er is minder toverdrank nodig' legde professor Snape uit.

'Is de drank effectief? Geen bijwerkingen?' vroeg Penrose verder terwijl de rest van de mensen Cassandra nog steeds aanstaarde 'De enige bijwerking is een verhoogde eetlust, maar aangezien mensen met lycantropie in de aanloop naar de volle maan hun eetlust verliezen is dit juist positief.' Zei Cassandra 'De drank werkt' zei Snape kort.

Door de ontdekking van Cassandra haar verbeterde recept duurde haar examen geen twee maar vier uur en ze was nog niet eens begonnen aan haar toverdrank, ze werd alleen maar bestookt met vragen 'Ik denk dat we allemaal kunnen beamen dat het praktijk onderdeel van het examen niet meer nodig is?' zei een van de examinatoren, 'Juffrouw Howel heeft zich capabel genoeg bewezen in haar lessen' antwoordde professor Snape en Cassandra was er heilig van overtuigd dat ze een vorm van trots in zijn blik zag.

'Uiteraard zal je de officiële uitslag van de examen moeten afwachten, maar ik denk dat wij je de titel Potions-master alvast kunnen toekennen. Gefeliciteerd professor Howel' Glimlachte Penrose vriendelijk en Cassandra deed haar uiterste best om geen vreugde dansje te doen. 'Dankuwel'

Cassandra verliep de ruimte en sloot de deuren achter haar en deed toch nog even een vreugde dansje 'Ik neem aan dat het examen goed is gegaan?' vroeg professor McGonagall glimlachend, Cassandra knikte enthousiast 'Nog niet officieel uiteraard, maar ik twijfel niet aan de examen uitslag, ik heb lang genoeg gestudeerd' grapte Cassandra en McGonagall keek haar hoofdschuddend aan en al pratend liepen ze het kasteel door, tot Cassandra zich bij haar vrienden voegde.

'Eindelijk jongens, daar hebben we professor Howel' riep Christian over het veld heen waar de laatste jaars zaten toen Cassandra met een grijns aan kwam gelopen.

De week na de examens kwam de officiële uitslag binnen en uiteraard was iedereen geslaagd, alle 7e jaar mochten naar Hogsmeade om dit te vieren en toen het groepje Gryffindors richting de three broomsticks liep porde Christian Cassandra en wees richting de roodharige tweeling die voor de ingang op hen stond te wachten, Cassandra rende richting haar vriendje en vloog hem om de hals.

De groep was in de feeststemming en had zich geen benul van wat zich er nu in het kasteel  afspeelde.
Uiteraard zou hun leven na het afstuderen flink veranderen, maar ze hadden nog geen idee van hoe drastisch en wat hen allemaal te wachten stond, voor nu vierden ze het feit dat ze hun examens hadden gehaald.

'Op de toekomst!' lachte Lee en ze heften allemaal hun glas 'Op de toekomst'

Onsterfelijke waarheid - Fred WeasleyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu