Qian♡︎

176 11 0
                                    


Lin sudah dibenarkan pulang ke rumah . Yangyang memapah Lin masuk kedalam rumah parents Lin . Buat sementara waktu ini keadaan Lin perlu diawasi oleh orang tuannya . Yangyang sibuk jadi dia terpaksa hantar Lin ke rumah orang tua nya .

Bayi Liu yanglin diletakkan di sofa berlapik cadar bewarna sky blue . Liu Yanglin sempena nama anak mereka . Bayi lelaki yang muka seiras yangyang .

" need something ? "

Tanya yangyang bernada perlahan agar anaknya tidak tersedar dari tidur . Lin mengeleng lemah

" Aiyoo hensem macam papa dia lah "

yangyang mencubit sikit pipi Anaknya geram . Muka Yanglin langsung tidak iras Lin tetapi sebaliknya kesemua iras yangyang . Hanya alis mata kelihatan seperti Lin . Bulat besar .

" cantik macam mama lah "

Kata Lin perlahan . Yangyang memandang Lin heran . Setahu dia ank dia lelaki tapi Lin kata cantik ? what

" Anak kita boy lah . Cantik tu untuk awak jelah hensem saya dengan Yanglin "

ujar yangyang membetulkan kata ii lin . Lin berfikir sejenak lantas menganguk laju . Dia blur sama ada anaknya lelaki atau perempuan .

" Kamu berdua bawa lah Baby naik atas rehat . Nanti mama siapkan makanan "

Arah Puan qian lalu yangyang mengangguk . Lin mengangkat Yanglin sambil yangyang memapahnya perlahan ii

.
.
.

bunyi tangisan bayi membuatkan yangyang tersedar dari lenanya . Matanya masih layu dan hanya menampakkan kabur ii

" Arh yangyang sorry baby nangis saya tak tahu nak buat apa  "

Kata Lin menyedari suaminya yang sudah berjaga .

" Awak dh bagi susu ? Maybe dia
lapar ? "

Kata yangyang sambil mengulik anaknya yang nangis

" Dah tapi dia tak nak . kita panggil mama lah "

Yangyang mengangguk terus saja dia melangkah keluar memanggil mama qian . Mama qian datang bersama Suaminya dan juga yangyang .

Bayi bertukar tangan . Mama qian menyentuh perut yanglin

" Perut masuk angin ni . Takpelah nnti mama buatkan makanan baby "

Kata Mama qian lalu melangkah turun ke dapur diikuti papa qian

" Awk tidur lah esk kerja kan "

Kata Lin pada yangyang .

" Takpelah . Keluarga lagi penting pada kerja . Xpe esok saya cuti then kita keluar nak boleh lah bawa yanglin tengok dunia ni "

Balas yangyang tersenyum . Lin mengangguk setuju . Dan mama qian datang sambil membawa makanan di tangannnya .

TAMAT
--

[ √ ] You And MeWhere stories live. Discover now