1

573 36 9
                                    


Maria bola na ceste do práce, keď popri nej zastavilo auto značky Acura ZDXR. Zastala a len sa pousmiala. Keď sa okienko na strane spolusediaceho stiahlo, jej úsmev sa len rozšíril.

,,Na to, že si psychiatrička vyzeráš až príliš dobre," povedala Natasha. Maria mala na sebe čierne šaty pod kolená s krátkym rukávom a s rolákom, ktorý jej zahaľoval celý dekol, hoci teploty sa už v týchto ranných hodinách šplhali k dvadsiatke. Obuté mala plátenky značky Converse, ktoré si vždy viazala okolo členku a na chrbte malý batoh, v ktorom mala to najpotrebnejšie. Tmavo - hnedé vlasy mala uviazané v neupravenom vrkoči a tvár jej zahaľoval len jemný make - up. Keby Natasha nepoznala jej skutočný vek, tak povie že Maria je v druhom ročníku na strednej.

,,Aj tebe dobré ráno, Nat," pozdravila sa Maria a bez opýtania nastúpila do auta.

,,To najlepšie," odvetila Natasha a autom sa zaradila do rannej premávky. Na západnom pobreží v meste New York bolo síce len desať hodín ráno, ale dopravná špička sa dala prirovnať tej, ktorá bude opäť o tretej poobede.

,,Netušila som že si v meste," povedala Maria po chvíli ticha.

,,Včera sme sa vrátili. Potrebovala som skontroľovať, či si v pohode."

,,Tak to si cením."

Natasha Romanoff bola Mariina priateľka už z čias internátnej školy, hoci bola Maria o dva ročníky nižšie našli si k sebe cestu. Majú spoločnú, veľmi blízku minulosť, na ktoré sa obe snažia zo všetkých síl zabudnúť a odčiniť svoje hriechy. Maria tým, že pomáha ľuďom prekonávavať ťažké životné situácie ako psychiatrička a Natasha raz občasu zachráni svet. Po dlhých rokoch sa opäť stretli vďaka Clintovi, ktorému Maria robila dlhé roky psychiatričku.

,,A taktiež mám pre teba návhr," začala Nat a zastavila na červenej.

,,Nepôjdem na žiadne rande, Natasha," zaprotestovala Maria hneď z prvej. Natasha sa pravidelne snažila Mariu dotiahnúť na nejaké rande, ale Maria to vždy odmietala. Neverila ľuďom a už vôbec nie mužom.

,,O rande tu teraz nejde," pousmiala sa Nat, ,,Tony Stark organizuje vo svojej legendárnej Stark Tower párty a ja, ako dobrá priateľka, som ti zohnala pozvánku," povedala a podala Marii čiernu obálku s logom Avengers, ktorých bola Natasha neodmysliteľnou súčasťou.

,,Tak to je ešte horšie než som očkávala," pomyslela si Maria. Nebola spoločenský typ. Prakticky v meste okrem Nat, Clinta a svojích pacientov nepoznala nikoho.

,,Je to tento piatok, rada by som ťa tam uvidela a Clint tiež."

,,Ako sa má?"

,,Je v pohode," odvetila Nat a zaparkovala pred budovou, kde mala Maria ordináciu.

,,Čo ty?" Spýtala sa Nat pred tým, ako Maria vystúpila.

Maria sa zahľadela pred seba. Vedela, kam tým Nat smeruje.

,,Prežívam," odvetila.

,,Ešte stále máš nočné mory s tým chlapíkom?"

,,Niekedy. Musím ísť."

,,Tak v piatok," usmiala sa Nat a Maria vystúpila.

Natasha zatrúbila ešte na pozdrav a odišla.

V tej istnej sekunde, v tej istej časti New Yorku, ktorou bol Brooklyn, kráčal James Buchanan Barnes po ulici so svojou rannou kávou v ruke a so športovou taškou na ramene. Bol pomerne unavený po prebdenej noci plnej hrozných snov, ale ranný tréning so svojími dvoma najlepšími, a pravdepodobne jedinými, priateľmi nikdy neodmietol.

,,Pozor, vľavo!" Ozvalo sa za ním a Bucky, tak ako ho všetci prezývali, mierne ucukol.

,,Bodaj by sa ti krídla chceli polámať," zamrmlal.

,,Ale pozrime sa! Kovový mužíček má zlý deň!" zasmial sa Sam. Sam bol vojnový veterán, černoch, ktorý bol teraz kolega s druhým Buckyho kamarátom Stevom a.k.a Kapitán Amerika, ktorého predstavovať netreba.

,,Aby ti ten kovový mužíček nenakopal zadok," zamrmlal Bucky a odpal si z kávy.

,,Aké krásne ráno," ozvalo sa po Buckyho pravici. Steve mal očividne dobrú náladu.

,,Dostali ste ich?" spýtal sa Buck.

,,O misií s tebou nesmieme hovoriť," upozornil ho Steve.

,,Ako keby som nevedel, že idete po mojích starých známych," zamrmlal Bucky poráždene a spoločne so Stevom a Samom vošiel do budovy, kde sa nachádzala telocvičňa, kde chodili len oni.

Tréning sa niesol v priateľskej nálade, akoby sa ten nepríjemný rozhovor pred tým neudial.

,,Inak, Bucky," oslovil ho Steve ku koncu.

,,Hm?"

,,V piatok bude menšia párty u Tonyho. A ty si pozvaný."

,,Pozýva ma on alebo si si to vyprosil ty?" spýtal sa Bucky a prestal mlátiť do boxovacieho vreca a pretrel si spotené čelo.

,,Pozýva ťa on. Chcel - chceli by sme s tebou niečo prebrať," hlesol Steve.

,,Mal by si prísť," ozval sa Sam a hodil po Stevovi jeho veci. ,,Nat nás čaká," doplnil.

Buck si povzdychol a neposlušný prameň vlasov si schoval za ucho.

,,Nič ti nesľubujem," povedal Buck.

,,Ja som vedel, že tú ponuku prijímeš," zasmial sa Steve a zamával od dverí na rozlúčku.

Bucky mu ukázal prostredník a ďalej pokračoval vo svojom tréningu.

Myšlienky o nejakej párty vypustil z hlavy.

привет солдат (Hello, soldier; Winter Soldier/ Avengers)Kde žijí příběhy. Začni objevovat