Bölüm 5: Çember

88 7 11
                                    

Aşağıdaki bölümü, kalp ve mide sıkıntıları olan kişilerin okuması tavsiye edilmez...

Zeynep'in katıldığı HIV+ çemberinde, İlker de vardı. İlk haftalar, AIDS konulu kitaplar okunup, filmler izlenmişti. Atların Plakası Olmaz kitabında HIV+ şüphesi taşıyan karakterin, bu şüpheye rağmen bir kadınla birlikte olması eleştirilmişti...

Madde 1... eğer HIV+ iseniz, bir günah keçisi aramayın. Kendiniz ettiniz, kendiniz buldunuz. Diğer insanlara da bulaştırarak intikam almaya çalışmayın.

Belki her HIV pozitifler çemberinde aynı maddeler listelenmiyordu, ama İlker'in bulduğu çemberden ne beklenirdi ki Allah aşkına?

Madde 2... korunarak sevişmeye mecbur olduğunuzu artık biliyorsunuz. Yani bu, Türkiye'de trafik sağdan akmak zorunda, sağ şeritte ters yöne araba kullanmak kesinlikle kaza sebebidir, demek gibi bir şeydir. Ama eğer, çok da cinsel açlık çekerseniz, veya bundan da kötüsü, duygusal açlık çekerseniz, bu çemberdeki pozitif üyelerle şansınızı bir deneyin.

Ya, ne demezsin. Burası da zaten pozitiflerin oluşturduğu bir çember değildi, Japonların geldiği bir gokon idi.

Madde 3... seni kan nakline zorlayanlardan yırttın. Artık insanoğluna iyilik yapmak için kan bağışçısı olmak zorunda değilsin.

Zeynep'in gözü, okuduğu maddeden filme kaydı. Bugünkü film, Bir Rüya İçin Ağıt idi. Jared Leto'nun karakterine AIDS tanısı konduğunda -belki de başka bir tanı konmuştu, Zeynep'in dikkati filmde olmadığı için olayları tam takip edememişti- İlker, "Hah, adam zaten uyuşturucuya bağımlı olmuş, kangren kolunun kesilip atılması bundan büyük bela olabilir mi?" diye bağırdı.

Evet, İlker'in bu gereksiz çıkışları da olmasa film tamamen anlaşılmayacaktı. Yani, Zeynep'in hayatının birkaç döneminde çok ağır bulduğu için izlemeyi reddettiği bu filmi bu çemberde izlemelerinin anlamı neydi?

Madde 4... pozitif birey kültürden kültüre farklı etiketlenir. Cinselliğin tabu olduğu bir toplumda, frengi hastalığına sahip gibi anlaşılır. Eşcinselliğin tabu olduğu bir toplumda, eşcinsellik günah olduğu için eşcinsel birey bu hastalıkla sınanmaktadır. Fakat sen sadece bir bireysin ve bütün bu etkiletlerden ötesin.

Zeynep'in gözü önüne, bir hastadan kan aldığı an geliyordu. Kendisi bir doktordu, normalde bu işleri hemşireler yapardı ama Valide Atik gibi nabzın kuvvetli attığı bir hastanede, Zeynep de iğneyle haşır neşir olmuştu... sterilize etmen gerekiyordu iğneyi, bir sağlık çalışanı olarak. Savaşlarda bile kutsal sayılan ve dokunulması insanlık suçu kabul edilen hastanelere ait bir birey olarak, hijyenik olmayan bir iğneyi kullanma ahlaksızlığındaki bir kişiyi hayal etti. Birinci maddeye zıt giden bir bireyi... böyle kötü emelleri olan ve insanları enfekte etmeyi hayal eden biri ya psikolojik hastalıklı olmalıydı, ya da bir terörist... bu öyle bir hastalıktı ki, insanı derin mevzulara gark ediyor, bir ahlaki açmazın bir matruşka bebeği gibi içinde yeni yeni açmazlar olduğu biliniyordu.

Madde 5... AIDS olduğunuzu anlamanın bir yolu, kadınlar için çocuk yapmak, erkekler için de yurtdışına seyahat etmektir. Biliyor musunuz günde kaç tane bebek sahibi olan annenin, bebeğine AIDS teşhisi konduğunu? Ya da AIDS testi isteyen bir ülkeye gitmeye niyetlenen erkek bir turistin, bütün hayallerinin o havalimanına bırakılıp sonsuzluğa yittiğini...? Kuşkusuz bu madde, yüzünü biraz güldürmek için konmuştur. Bu hastalığı yenemiyor olsak bile, süreci yüksek moralle yöneteceğiz...

Edinilmiş Bağışıklık Eksikliği Sendromu... öğrenciyken birazcık Türkçe derslerini seven bir insan, "edinilmiş" kelimesinden çokça çıkarım yapabilir... Sıradaki madde tam da bununla ilgiliydi...

Madde 6... nasıl ki bir körler okulunun danışma masasında oturan kadın da görme engelliyse, bu maddeler de bir pozitif birey tarafından yazıldı... Sanma ki hayat onun için kolay, böyle bir çemberi oluşturan otoritenin başında diye. Onun da hayata küstüğü, kötümser düştüğü zamanlar oldu. Ama en nihayetinde varacağın durak, kendini kabulleniştir. Şimdi burada bir sürü benzetme yapabilirim, ama eninde sonunda kendini kabul ediyorsun. Eninde sonunda, Charlie Sheen gibi ortaya çıkıp, "Ben pozitifim, ve bence sizin de bunu bilmeye hakkınız var. Çünkü ben olduğum kişiyle gurur duyuyorum," diyorsun.

Zeynep, bir mesaj yazmaya koyuldu: "Hastaneye çok ilginç bir vaka gelmiş. Benimle çıkacağın bir yemekte bana Valide Atik'ten biraz haberler uçurmaya ne dersin?"

Madde 7... bu hastalık yolda yürürken kapacağın bir hastalık değildir. Hastalık hastası insan vardır, yolda yürürken kapma ihtimalini bile gözetir, bu hastalıkla asla burun buruna gelmez hayatı boyunca... ne şanslıdır o insan. Ama sen bu virüsü kaptın, ve geri dönüş yok. Şiirde de geçtiği gibi. Ya dışındasındır çemberin... ya da içinde yer alacaksın. Sen içeridesin. Ve bu çemberden asla kopamazsın. Sakın grup toplantılarını ihmal etme. Bizi sakın ekme, sevgili pozitif birey...

🎗️Kırmızı Kurdele🎗️Where stories live. Discover now