7. fejezet

57 9 0
                                    

Elizabeth reményei nem váltak valóra, mert hamarosan Delia lépett ki az ajtón, és leült mellé.

-Will azt mondta, ismerkedjünk meg egymással ő addig nem tudom mit csinál bent.

-Gondolom elmosogat.

-Azt nem neked kéne?

-Beosztottuk, mikor ki, milyen házimunkát csinál. Nekem most gyakorolnom kéne, a célzást, nem pedig veled cseverésznem.

-Hát, sajnálom, nekem sincs kedvem egy ilyen idegesítő kislánnyal beszélni.

-Esetleg hívhatsz a nevemen is.

-Elizabeth? Nem hosszú kicsit ez a név? Inkább Liz-nek hívnálak!

-Aha, persze! Soha az életben! És kérlek a teljes nevemen szólíts. Nem szeretem, ha a vadidegenek becézgetlek. Will szólíthat maximum Eliz-nek, mert őt ismerem.-Delia felvonta a szemöldökét.

-Azért vagyok itt, hogy megismerjük egymást.

-Akkor megismerhetsz: Szeretek órákon át néma csöndben ülni, amíg nem jön Will, és küld el gyakorolni!

-És ha nem jön órák után sem Will?

-Akkor vagy megkeresem, vagy elmegyek gyakorolni.

-Will engedélye nélkül?

-Miért? Kell engedély arra is, hogy gyakoroljak? Nem hinném, hogy nagyon idegesítené, ha magamtól is elmennék gyakorolni.

-Csak érdeklődtem.

-Akkor ne erről érdeklődj.

-Will szokott levelezni?

-Eddig csak egyszer kapott levelet, amióta itt élek. Miért kérdezed?

-Kitől kapta?

-Nem tudom.

-És neked beszélt már ismerőseiről?

-Az árva barátairól, meg a vadonjárókról.

-Árva barátai?

-Igen. Velük nőtt fel. Horác, a legjobb barátja, Jenni, George, meg Aliz. Alizról, meg Horácról nagyon sokat mesélt. Velük különösen jóban van. Neked nem beszélt róluk?-mikor Delia bólintott, folytatta.- Meg a hercegnővel is jóban van. Együtt adták el őket rabszolgának a skandok, együtt szöktek meg, Horác, és Halt segítségével. Utána meg segítettek egy csatában a skandoknak, és velük is jóban lett. 

-Aliz, Horác, Jenni, George, skandok, hercegnő, vadonjárók?-összegezte Delia.

-Igen-vonta meg a vállát a lány.-De már rég nem találkozott egyikükkel sem-nézett rá Elizabeth.-Szerinted mit csinál Will?

-Nem azt mondtad, hogy mosogat?

-Ő nem mosogat olyan lassan mint te! Már rég végzett. Nyitva az ajtó, és nem hallok semmit zajt. Csönd egy kicsit!-emelte fel a lány a kezét.-Aha, újságot olvas, az ajtó melletti széken-szólalt meg kis idő múlva a lány.

-Honnan tudod-kérdezte Delia.

-Nem volt nehéz megállapítani. Valamit lapozott, ami azt jelenti, hogy olvas. Volt, hogy egymás után többet is lapozott, vagyis a régi cikkeket átlapozza. És az ajtó mellől jön a hang, az ajtó mellett meg van egy szék. Ott szokott újságot olvasni. Elég, ha ismered Will szokásait, és nem vagy süket-nevette el magát Elizabeth.

-De Will mindig mindent alaposan elolvas, hátha valami fontosat tud meg. Nem?-kérdezte Delia.

-De-nevetett újra Elizabeth.-Szerintem-hajolt közelebb Deliához, lehalkított hanggal,-Will épp azt hallgatja, amit mi beszélünk. Az nem volna szép tőle-robbant ki újra a nevetés a lányból.

-Lehet-mosolyodott el Delia.-Miért nevetsz?

-Mert jó a kedvem. Süt a nap, kellemes tavaszi idő van, és van itt rajtam kívül egy másik lány is, akivel beszélgethetek.

-Miért, Willel mi a baj? Fiú?

-Nem az a baj, vele is lehet beszélni, de veled most miről, pontosabban kiről beszélek?

-Willről.

-Talált. És hát, eléggé fura lenne Willel Willről beszélgetni. Nem?

-De-hagyta rá Delia.-Ó, a csudába! Mennem kell. Megígértem anyámnak, hogy nem maradok sokáig.

-De ugye, azért holnap is jössz?

-Persze. Bemegyek, elköszönök Willtől is. De szerintem nagyon elfoglalt-nevette el magát.

-Ő mindig elfoglalt-vágott komoly képet Eliz, de nem bírta sokáig, és kirobbant belőle a nevetés.

Hamarosan Delia kijött a házból.

-Mit csinál?-kérdezte kíváncsian Eliz.

-Kávézik, és újságot olvas. Az ajtó előtti széken-vigyorgott Delia.

-Az komoly dolog. Na, menj gyorsan, mert elkésel.

-Szia Eliz!-intett neki Delia.

-Szia Delia-Eliz nézte a távolodó Deliát, és miután eltűnt még sokáig nézett. Minden olyan békés volt.

-Na most már, tényleg menjél gyakorolni-tette Will a lány vállára a kezét.

Eliz ijedtében felugrott, és sikított egyet.-Te jó ég, Will! Nagyon megijesztettél. Nem vettelek észre.

-Vadonjáró vagyok!

-Tudom-fogta meg az íját Eliz, és elindult hátra, hogy gyakoroljon.

A Vadonjáró Tanítványa: Az áruló/BEFEJEZETT/Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz