#رواية_ الاميرة
#بقلمى _ إيمان منسي
# البارت _ التانى
رأيكم بكومنت 🤗♥
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سقطت اميرة مغشى عليها لتحملها كارولين هى و احدى صديقاتها فى العمل الى اقرب غرفة وجرت لتنادى الطبيب بعد ان وجدت مؤخرة رأسها مليئة بالدماء اسفل خمارها.. قائلة فى لهفة
كارولين: دكتور خالد الحق اميرة اغمى عليها و دماغها كلها دم ارجوك تعالى بسرعة..
خالد بفزع وخضة : انتى بتقولى اى تعالى معايا بسرعة وهاتى الاسعافات الاوليه..
ذهب كل من خالد وكارولين الى غرفة اميرة وتم فحصها ووجد انه جرح سطحى ف تم تضميضة مع وضع مرهم الجروح..
خالد: اتخبطت ازاى كدا..
كارولين بدموع: ااا صل اااا اصل. هو... اصل..
خالد بنرفزة : انتى لسه هتقطعى ف الكلام ما تقولى مين عملها كدا..
كارولين: بصراحة يا دكتور بعد ما طلعنا من عند حالة بنت الاستاذ لؤى.. انا روحت اغير اليوني فورم بتاع العمليات واميرة راحت تطمن والدها ف ............... سردت له كل ما حدث ودار بين لؤى واميرة...
ليقول خالد بعصبية: هو فاكر نفسه مين عشان يعمل معاها كدا الغبيى دا لولاها مكنتش بنته هتعيش الفضل طبعا يرجع ل ربنا ثم هى دا غير ان العملية دى استهلكت گل طاقتها ومكنتش اكله حاجه من الصبح انا هوريه ازاى يعمل كدا فى بنتى...
كارولين: ارجوك يا دكتور طمنى ع اميرة هى مش فايقة لى..
خالد: متقلقيش يا كارولين اميرة كويسة بس الضغط وطى عليها ودا غير ان كمية الدم الل نزفتها اثرت عليها وهى دلوقتى نايمه بس يخلص المحلول وهتبقا تمام.. خلى بالك منها وانا هشوف الحيوان دا..
ترك الغرفة وذهب ل غرفة الصغيرة ليطمئن عليها ثم قال لولدها: استاذ لؤى ممكن تتفضل معايا المكتب...
لؤى ببرود: اتفضل
*******
#بقلمى ـ ايمان منسي
*********
فى المكتب: ...
خالد: ممكن افهم اى الل حضرتك عملته دا..
لؤى ومازال فى بروده: معملتش حاجه
خالد: يسلام ع برودك يا اخى بقا تبقا عايز تموتها وكمان تسيبها مرة واحدة ودماغها تتفتح كل دا ومعملتش حاجة..
لؤى وقد فهم من يقصد بكلامه : اى حد يفكر يقول كلمه مش ف صالح بنتى همحيه خالص..
خالد بعصبية: انت فاكر نفسك مين عشان تتحكم ف الناس كدا وتعاملهم كأنهم عبيد عندك... اميرة من احسن الممرضات عندى، بنت حضرتك كانت ع حافة الموت وهى الل انقذتها بعد رحمة ربنا انها متموتش دلوقتى وانت بدل ما تقولها شكرا رايح تموتها..
لؤى وقد شعر ببعض الندم لكن سريعا ما اخفاه: اقدر اخرج بنتى امتى يا دكتور..
خالد بلامبالاه: بنت حضرتك خبطتها عربية جاية بسرعة عاليه مما أدى لكسر ف دراعها وضلع فى القفص الصدر لصغر سنها وكمان حصلها نزيف داخلى وفقدت دم كتير دا غير الكدمات والجروح الل ف جسمها ع الاقل محتاجة معانا 20يوم ع الاقل تكون خفت من كل دا.وحاليا نقلناها ف العناية المركزة لحد ما حالتها تستقر ..
لؤى بحزن على صغيرته: فى امل يا دكتور تخف وتبقا كويسه..؟؟
خالد وقد اشفق على حالته: حط املك فى ربنا يا لؤى بيه ثق فى ربنا وادعيلها وان شاء الله تقوم بالسلامه..
لؤى بأمل: ياااارب يا دكتور.. صمت قليلا... شعر ببعض الحرج ثم قال احم كنت عايزة اعتذر لانى سببت مشكلة ل انسة اميرة . انا بس كنت قلقان ع بنتى ومقدرش اتخيل انها تفارقنى فى يوم ف اتعصبت عليها و......
أنت تقرأ
الاميرة
Tiểu Thuyết Chungانا التمريض الذى يقوم بمداوتك والمساعدة فى شفائك بفضل الله ♥ #رواية _ الاميرة #بقلمى _إيمان منسي