Hoofdstuk 1: De bloedneus

11 5 0
                                    

Het begon allemaal 1 jaar geleden: 24 mei 2017, Eva en Emma zaten op school. Ze moesten in tweetallen een werkstuk maken over een zelf gekozen dier, hun keuze was de cheeta: het snelste dier op aarde. Na ongeveer 40 minuten moesten ze stoppen. Ze hadden nog kunst en gingen daarna samen naar huis met de fiets. Op ongeveer de helft van de weg kreeg Eva een bloedneus, ze gingen zo snel mogelijk naar huis. "Omg Eva gaat het!?" Zegt Emma. Eva zegt:"Ik voel me alleen een beetje duizelig, maar voor de rest gaat het goed." Emma maakte zich al minder zorgen. Ze waren ongeveer 2 uurtjes thuis en gingen avondeten, ze aten zelfgemaakte spaghetti, dat is Emma's lievelingseten, Eva vondt het ook lekker. Na het eten gingen ze allebei naar boven, lekker pyjama's aan en een film kijken. "Brrrr, wat is het hier koud zeg!" Zegt Eva. "Uhm, de verwarming staat op 25 graden... voel je je goed?" Zegt Emma. "EMMA!? IK VOEL ME BEEN NIET MEER!?" Schreeuwt Eva in angst. "MAMAAAA!? Blijf rustig, het komt allemaal goed, we bellen een ambulance!" Na lang wachten komt de ambulance. "ik blijf bij je, geen zorgen." Zegt Emma. Eva vraagt: "Beloofd?" "Beloofd, voor altijd." Zegt Emma. Ze komen aan bij het ziekenhuis en nemen Eva mee, Emma loopt er achteraan. De verpleegster zegt: "We gaan wat testjes doen, zeg maar als je iets voelt of het pijn doet." "Ik, ik voel niks!" Zegt Eva. "Rustig aan, het komt allemaal goed." "Ik blijf de hele tijd bij je, maakt niet uit wat er is, ik ben er voor je!" Zegt Emma. De verpleegster zegt: "Oke, geen zorgen we gaan een kleine operatie doen. Je mag morgen alweer naar huis hoor!" "Ppffftt, dat lucht op, gewoon weer lekker in mijn eigen bed" Ze ondergaat een kleine operatie en is weer wakker van de narcose. "De operatie is goed gegaan en je kan als het goed is je been weer voelen, je mag naar huis!" Zegt de verpleegster. Eva zegt: "OMG JA IK VOEL HET WEER! Dankjewel voor alles!!" Eva en Emma gaan naar huis, ze gaan samen brunchen en blijven dit keer beneden om hun favoriete tv-show te kijken. Emma's moeder let op Eva. Uiteindelijk is het voorbij en ze gaan hun klaarmaken om naar bed te gaan, make-up af en pyjama aan, morgen wordt een goede dag!

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Apr 11, 2021 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Het raamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu