Spolčení

93 6 0
                                    

Calanthee se svraštěným obočím jež jasně zračilo její nespokojenost procházela chodbami Navarijského paláce se skupinkou strážných za zády. Od doby, co se vrátila z Altarionu se od ní nehnuli, aby nedošlo k tomu, k čemu posledně. 

Mířila zrovna na jednu ze svých královských Rad, jež svolala aby se vědělo, co se bude dál dít mezi královstvím Navari a Altarionu. Svému lidu již dávno oznámila, že je naživu a vše je při starém, teď jen musela domyslet, jak dál. A pokud jí byl někdo trnem v oku, nebyl to nikdo jiný než Dorame. Vešla do haly a pohled jí okamžitě padl na několik mužů u kulatého stolu. ,,Doufám, že pro mě máte jen dobré zprávy a inteligentní nápady," zavrčela nevrle ještě než vůbec došla na své místo.

Rádci se na sebe podívali a chvíli mlčeli. Nebyli šťastní, že je královna živá a zdravá. Zatímco jeden rádce ji začal vysvětlovat některé nápady, dalších několik se snažili vymyslet, jak ji ovládnout. Byly zde dvě varianty. Buď bylinky, nebo kouzlo. Kouzlo bylo lepší.

Poslouchala muže, ale její oči zabloudily na ostatní, jež jim nevěnovali pozornost. Zdvihnutím ruky utnula mužův proslov a zadívala se na rádce. ,,Prosím, i mys chceme vědět, o čem si tam šeptáte," jasně je tím napomenula, že se jí nelíbila jejich nepozornost a řešení věci mezi sebou při královské Radě. ,,Máte-li málo času na rozhovory mezi sebou, nechám vás vykázat a můžete si povídat celé další dny," zasyčela jedovatě.

,,Omlouváme se Výsosti, jen jsme probírali jeden nápad. Chtěli jsme si být jisti, že jsme mysleli na všechno. Samozřejmě vám ho předložíme," uklidňovali ji a dali na stůl mapy. Na nich byl celý svět.

Zhluboka se nadechla a přehodila si nohu přes nohu. Pohodlněji se zapřela do křesla a sjela si je přísným pohledem. ,,Tak prosím, předneste mi jej," vyzvala je bez dalších řečí, hledíc na mapy před sebou. Na moment nechala své oči na místě, kde se rýsoval nápis "Altarion" a při tom pohledu jí zaškubal koutek oka. Musel se proto odvrátit, a s otázkou očích vzhlédla zpět ke svým rádcům.

Rádci jí předložili několik nápadů. Včetně války, rychlého zásahu, krádeže, vraždy a nebo cestování v přestrojení. Bylo jen na ni co si vybere. Přemýšleli však stále nad tím, jak ji ovládnout. Museli to udělat, chtěli postupovat podle vlastního plánu.

Calatnthee, netušíc, co se na ní chystá, jen zavrtěla hlavou. ,,Promluvím si s vámi později, ale řeknu vám jedno, nijak zatím neuvažuji o tom, co podnikneme s královstvím Altarionu, ale to s vámi dvěma," ukázala na muže u map, ,,si promluvím po rozpuštění rady," oznámila a vyzvala další rádce k podávání informací ohledně Navari a dalších, sousedních zemí.

Muži přikývli a podali jí informace o Navari a dalších zemí. Království prosperovalo a nic mu nechybělo. Všeho bylo dostatek. Jen potřebovalo naverbovat nové vojáky a vycvičit je.

Calanthee vydala ještě pár rozkazů, než nechala Radu rozpustit. Jak ale řekla, tak udělala. Zvedl se ze své židle a došla k mužům. ,,Nevím, co máte v plánu, ale já nemám v plánu mít s tím královstvím nic společného," řekla znovu a sjela si je významným pohledem, ,,o království jsme se pokoušeli, bezúspěšně. Nebudu kvůli jednomu tvrdohlavému králi ničit dobrou pověst Navari," oznámila.

Jeden z mužů se usmál. ,,Samozřejmě výsosti. Je král opravdu tak tvrdohlavý, jak se říká?'' přeci jen byli zvědaví. Chtěli vědět něco více o tom království. Mohli by toho využít.

Calanthee se zasmála. ,,Více než se říká," pověděla se vzpomínkou na něj, ,,má svůj šarm, má své kouzlo, ale nikoho s tvrdší hlavou by snad nikdo nenašel," odfrkla si. ,,Možná, že by byl jiný, nemít po boku tu dračici, ale drží se ho jako stín," zavrčela.

,,Jestli je králem už dlouho, má v tom praxi. Ví, co dělat a co zase ne. Kdyby ji neměl možná by byl ještě horší. To nemůžeme vědět Výsosti. Možná by vás bral jako nepřítele.''

Zpražila je přísným pohledem, ale nakonec si jen povzdychla. ,,Necháme to království na pokoji, máme na lepší světy," pronesla s nadsázkou v hlase a nalila si ze džbánu, jež stál na stole, do své číše trochu bílého vína. Nechala je ale chvilku stát na stole a otočila se za sebe, aby mohla pohledem přejet mapy. ,,Navrhuji uzavřít příměří s královstvím na severu, již dlouho s nimi máme neshody," přemítala dál, nevšímajíc si svého nápoje.

Jeden z rádců se přiblížil k poháru a nenápadně do něj nasypal bílý prášek. Ten se hned rozpustil a rádce se nepozorovaně vrátil na své místo. Druhý rádce zatím mluvil s královnou. ,,Ano, to je dobrý nápad. Mají nedostatek bavlny. Pokud jim nabídneme bavlnu coby obchod, určitě přijmou.''

Kývla na souhlas. ,,To mi zní dobře," pronesla a vzala do ruky pohár s vínem. Přiložila si číši ke rtům, pak se ale zamračila a položila jej opět stranou. Poťukala na jedno království na mapě. ,,Tohle, Barionie," zamračila se, ,,posledně chtěl král vyhlásit našemu království válku, jak je na tom teď?" optala se.

Rádce chvíli prohledával papíry na stole, než jedné vzal. ,,Tady to je. Král je nyní momentálně úplně bez peněz, není schopný zaplatit vojska a obyvatelé sotva mohou co jíst. Zanedlouho prý vypukne vzpoura a bude ustanoven nový král," zadíval se na královnu, ,,tentokrát nás nebude ohrožovat. Většina vojska odešla do jiných zemí.''

Usmála se. Tak se jí to líbilo, ano. Ale jak moc by si přála, aby se to stalo s královstvím jiným. ,,A co Nera?" zmínila své sesterské království, kde vládla královna, jež držela s Navari delší dobu příměří, ,,je něco, co by potřebovali?" optala se a napila se z číše vína.

,,Království Nera nám napsalo, zda bychom jim poslali obilí a oni nám výměnou za to pošlou ocel na zbraně a na brnění. Osobně si myslím, že je to velmi dobrý obchod výsosti. U nich obilí moc neroste a my potřebujeme ocel.'' Rádce se na ni klidně zadíval a v duchu jásal. Pokud královna vypije celou sklenici, bude snadné vládnout za ni. Ona bude jen loutka.

Chápavě kývala hlavou na souhlas, zatímco se znovu napila z číše. Chtěla n to ještě něco říct, ale v ten moment jako kdyby jí zatrnula, celá ztuhla, zastavila se na místě a prázdná číše jí vypadla z ruky. Její jindy šedé oči nyní nabyly jiného nádechu, světlejšího, na první pohled by si toho nikdo nevšiml. S lehce pootevřenými ústy, jako kdyby v překvapení se ani nehnula, jen hleděla v transu před sebe.

Rádci na sebe kývli. Věděli, že prášek zabral a královna je nyní v jejich moci. ,,Obchod mezi Navari a královstvím Nera by byl velmi výhodný. Doporučuji ho provést ,'' řekl jeden rádce a díval se na královnu. Chtěl vědět, co odpoví a jestli se to opravdu povedlo.

Calanthee chvilku stála, ani nemrkla, než se ale trhaně nadechla. ,,Obchod s Navari je dobrý nápad," potvrdila tiše a omámeně se sehla, aby mohla sebrat číši ze země. Pak zlehka zavrtěla hlavou a podívala se na rádce. Působila normálně, jen ty očí jasně dávaly najevo, že něco není v pořádku.

Rádce přikývl a zapsal si poznámku o obchodu. ,,Ještě dnes jim pošleme obilí jasnosti. Ovšem trápí nás, že nedokážete získat krále Altarionu. Byl by z vás opravdu hodně dobrý pár a slušelo by vám to spolu.''

Jako kdyby to byl jeden z dalších rozkazů, nebo možná královniny potlačované city. I když ne, tohle nebyly city, tohle byl chtíč, touha. ,,Máte pravdu," pověděla, ,,krále si získám pro sebe," pronesla nekompromisně.



Altarion III. - Vzestup Impéria - //Thradnuil FF//Kde žijí příběhy. Začni objevovat