Uitleg

79 3 14
                                    

Goed, ik zal beginnen met uitleggen hoe mijn schrijfwedstrijd werkt.
Ik ben de jury, maar het publiek ook! Houd jij niet zoveel van schrijven? Maar vindt jij het wel leuk om te beoordelen? Nou dat kan je bij deze schrijfwedstrijd ook doen! Als er een nieuwe ronde online staat mag het publiek namelijk stemmen, en/of reactie achterlaten. En ja, jouw stem telt mee!
Mijn mening telt wel het zwaarst, maar die van het publiek kan ook uitmaken of de deelnemer doorgaat of niet!
Uiteraard mogen de deelnemers niet stemmen.
Ik zet bij het stukje verhaal niet neer door wie het is gemaakt, zo kun je stemmen op iemand zonder dat je weet van wie het is, dit is eerlijker!

Aan het einde van het stukje van de deelnemer zet ik tips neer, en dingen die goed zijn gegaan.

REGELS&WAAR IK OPLET!:

1. Je bedenkt je verhaal zelf! Geloof me, op mijn andere account (waar ik zelf ook op schrijf) heb ik echt al heel veel verhalen gelezen. Stelen= diskwalificatie.
2. Gebruik a.u.b geen afkortingen!    
3. Liever geen vieze onderwerpen (je snapt wel.)
4. Geen scheldwoorden/vloeken! Dit geldt natuurlijk niet voor woorden zoals shit, of een zelfbedachte. Maar woorden met k.. of f... of woorden die beginnen met een g accepteer ik niet! Sterker nog --> het leidt tot een diskwalificatie! Misschien klinkt dit overdreven streng, maar ik heb een hekel aan schelden, en ik vindt dat mensen uit respect niet hoeven te schelden, voor mensen die hier ook een hekel aanhebben (of redenen kwa geloof.)
5. Geen fanfictions! (Tenzij hier ik een opdracht over geef.) Oeps... nu veraad ik al bijna een opdracht!
6. Lever optijd in! (Ik zorg ervoor dat je ruim te tijd krijgt op je verhaal te schrijven)
7. Niet stemmen op je verhaal met allerlei nep accounts!
8. Ga nou alsjebliefd niet zeuren als je eruit ligt, en je vindt dat het oneerlijk is gegaan, en blablabla. Eruit is eruit, je moet nou eenmaal met je verlies omgaan. Ik bedoel niet dat je slecht bent in schrijven als je eruit ligt of zo. Je moet je schrijfvaardigheid dan gewoon nog even ontwikkelen! Als je bijvoorbeeld ziet hoe ik schreef vorig jaar, dat was ook vresenlijk! Ik zou er dan ook als één van de eerste uitliggen. Gewoon omdat ik toen nog niet zoveel ervaring had.
9. Spellingsfouten, ja ik moet er wel opletten. Maar ik zal er niet super streng meezijn, aangezien ik zelf ook wel eens spellingsfouten maak, kan gebeuren toch? Maar het is wel handig als je jouw verhaal typt op word. Dan kun je meteen de spellingscontrole gebruiken! Je krijgt toch wel een klein minpuntje als je nieuwsgierig bijvoorbeeld schrijft als nieuwschierig (deze doe ik dus zelf altijd fout, geen idee waarom.)
10. Zinsopbouw, en grammaticaal. Waar ik me altijd heel erg aan erger zijn mensen die zinnen helemaal verkeerd opbouwen. Zoals deze: Chocolade zit vol met calorieën maar ze houdt er van om te eten maar er zit wel suiker in. Dat is nogal een ongelukkige zin :p

Oké, klonken deze regels streng? Want ik ben niet zo streng hoor!

Goed, zou jij je wel op willen geven?
Stuur hieronder even een berichtje! Je hoeft er geen persoonlijke informatie in te zetten hoor :)
We beginnen bij tien deelnemers!

Succes!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 21, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Schrijfwedstrijd!Where stories live. Discover now