Hej jag heter Gwen och jag är 13 år. Det var en helt vanlig dag, jag har varigt i skolan hela dagen, och sen kom jag hem. Men en vacker dag så kom jag hem från skolan som vanligt, jag hämtade posten. Och där låg ett brev som var till mig. Det var ett brev från Hogwarts.
Jag sprang upp för trappan och gick in i mitt rum. Jag stängde dörren efter mig. Jag satte mig på sängen och öppnade brevet. Jag läste det högt för mig själv. Efter jag hade läst klart så sprang jag ner för trappan och satte upp brevet på kylskåpet. Jag tänkte att mamma och pappa skulle bli jätteglada för att jag hade fått brevet för att de själva är häxa och trollkarl. Det här är så coolt jag kunde inte fatta att det var sant. Hade jag verkligen fått ett brev från Hogwarts skola. Jag gick upp på mitt rum och packade. För det var bara en vecka kvar så det är väl bäst att föra det nu så att man inte råka glömma något i sista sekunden. Jag hörde ytterdörren smälla igen, det var mamma.
- Hej mamma ropade jag uppe från mitt rum.
- Hej älsklig har du haft det bra?
- Ja, det har varigt jättebra.
- Åh gumman har du fått brevet!
- Ja!
- Åh jag är så stolt över dig.
Hon kom upp till mitt rum.
- Har du redan packat? Vad snabb du var.
- Ja man vill ju inte råka glömma något viktigt precis innan man åker sa jag.
- Det är ju bara en vecka kvar, hur känns det? Frågade mamma?
- Ja,det känns bra, jag är bara väldigt nervös.
- Varför det?
- För att tänk om jag inte får några vänner eller tänk om jag hamnar i ett elevhem som jag inte vill.
- Jag förstår dig gumman, jag förstår precis. Jag var också lite nervös veckan innan men det är helt normalt att man känner så.
- är det?
- Ja då, det är ju en ny skola med nya elever och klasser och liksom lite annorlunda mot vad din skola här är.Veckan gick och det var snart dags att ge sig i väg från min familj ett helt år. Det känns så konstigt. Dagarna gick och nu var det dags. Som jag har längtat. Jag tog min väska och gick ut till bilen. Mamma skulle köra mig till perongen. I bilen så satt jag och bara väntade och väntade. Jag frågade mins 5 gånger när vi har framme.
- Då så här är det, ska jag följa med och visa hur men kommer igenom perongen undrade mamma?
- Ja, gärna.
Vi klev ur bilen och gick till perongen.
- Okej har du allt nu? Trollspö, Uggla, dina böcker, din uniform?
Ja, allt är med.
- Åh har det bra nu och lycka till.
- Tack.
Jag sprang igenom väggen, och där på andra sidan så stod Hogwarts expressen. Jag klev på. Allt var fullt, men sen såg jag tre stycken som såg ut att vara i min ålder. Jag gick fram till dom och frågade:
- hej kan jag sitta här allt annat är fullt.
- Den ena tjejen svarade absolut slå dig ner.
- Tack.
- Jag heter Gwen vad heter ni?
- Tjejen svarade jag heter Hermione och de här är Ron och det där är Harry. Hej trevligt att träffas.
- Detsamma sa Hermione.
- Så är det här första gången för er också
- Japp svarade Harry.
- Är ni nervösa?
- Ja, lite svarade Ron.Några minuter senare
- Jag tror att vi är framme nu sa Hermione.
- Okej sa vi andra. När vi klev ur tåget så stod det än stor man där. Han sa kom alla första års elever följ mig till båtarna. Alla följde efter honom. Vi satte oss i samma båt jag Hermione, Harry och Ron. Vi kollade upp och såg Hogwarts.
- Wow det är så vackert
- Ja, verkligen sa de. Vi kom in och då sa någon kvinna som hette Minerva Mcgonagall som sa att innan vi får gå in och sätta oss så måste vi bli sorterade till våra elevhem. Det finns Gryffindor, huffelpuff, Ravenvclaw och Slytherin. Sen fick vi gå in i stora salen och så sa hon, När jag läster upp Ernst namn så kommer ni upp här så sätter jag sorterings hatten på era huvuden och så blir ni sorterade till era elevhem.
- Gwen.
Oh nej det är jag hoppas Gryffindor eller Slytherin. Hmm....bäst det blir Slytherin. Okej det var ändå bra men det kunde bli Gryffindor. Nu blev det som det blev men jag gillar båda lika mycket. Men mina nya kompisar hamnade i Gryffindor. Någon som heter Draco Malfoy gick blev också i Slytherin.
- Hej jag heter Gwen.
- Jag är Malfoy...Draco Malfoy.
- Trevligt att träffas.
- Det samma. Nästa lektion var med en lärare som hette Snape. Han lär ut trolldryck. Jag tyckte att det var väldigt intressant. Efter några minuter så fick vi börja jag gjorde en bryggt och det gick jätte bra. Efter en stund så fick jag en lapp av Draco. Jag öppnade den och där stod det...Följ mig för en del 2 och gilla gärna denna om du tyckte att den var bra
YOU ARE READING
Första året på Hogwarts
RandomDen här boken handlar om en tjej som heter Gwen. Hon börjar sitt första år på Hogwarts och hon är ganska nervös för vilket elevhem hon kommer att hamna i. Helst så vill hon gryffindore eller slytherin. Hon hoppas att hon kommer att få många vänner d...