Sejak syarikat papa fatin menubuhkan boy group, ramai yang mahu ujibakat dan mencuba nasib. Papa Fatin bercadang untuk mengadakan ujibakat secara rasmi. Fatin, Abang Aidil dan abang Airil membantu papa mereka menjadi juri ujibakat. Tetapi dalam masa yang sama, peperiksaan akhir tahun sudah dekat. Fatin terpaksa membahagikan masa untuk menolong papanya dan mengulangkaji pelajaran. Disebabkan Fatin selalu sibuk di syarikat, Fatin selalu membawa buku nya untuk Mengulangkaji di syarikat sahaja. Cikgu shakiram risau kerana Fatin selalu mendesak dirinya sendiri untuk melakukan banyak kerja.
"Sayang, jangan lah sibuk kan diri tu sangat. Abang yang tengok pun penat". Kata cikgu shakiram.
" Ala tak pe. Audition tu kan esok dengan luas, lepas Audition orang akan fokus belajar je". Kata Fatin.
"Hmmm, yelah". Kata cikgu shakiram.
Cikgu shakiram hanya mengikuti sahaja kata kata Fatin.
Pada hari pertama Audition, ramai yang beratur di luar syarikat. Fatin sendiri terkejut melihat barisan yang panjang di depan syarikat . Fatin fokus bila bekerja dan tidak bersifat keanak-anakan. Selepas tengahari, abang aidil mengambil maklumat peserta daripada Fatin dan menyuruh Fatin untuk balik dan belajar.
" Adik, pergi balik. Abang dah Call shakiram". Kata abang aidil.
"Tapi belum siap kan ". Kata Fatin.
" Pergi balik belajar. Dah pergi, nanti lama pulak shakiram tu tunggu". Kata abang aidil.
Fatin terus mengemas barangnya dan mencari cikgu shakiram di parking lot. Cikgu shakiram memberhentikan kereta betul betul di depan Fatin. Fatin terkejut sehingga melangkah ke belakang. Cikgu shakiram terus turun dari kereta dan mengambil beg Fatin.
"Kesian sayang penat". Kata cikgu shakiram.
" Tak de lah penat sangat ". Kata Fatin.
Fatin terus masuk kereta sambil menghembus nafas lega dapat berehat. Sepanjang perjalanan Fatin tertidur. Cikgu shakiram sengaja berjalan jalan ke tempat lain dahulu supaya Fatin dapat tidur tanpa terganggu.
Sampai di rumah, Fatin terkejut melihat jam sudah pukul 5 petang kerana dia tertidur di dalam kereta selama 4 jam.
" Abang kenapa tak kejut? ". Tanya Fatin.
" Baru sampai rumah ni kan". Kata cikgu shakiram.
"Sekarang dah pukul 5 lah" Kata Fatin.
"Abang bawak sayang jalan jalan walaupun sayang tidur". Kata cikgu shakiram.
Fatin tidak mampu berkata apa apa dan terus masuk ke rumah. Cikgu shakiram mengambil beg Fatin dan mengikut Fatin masuk ke dalam. Sebelum makan malam, Fatin duduk di bilik kerana sedang belajar. Cikgu shakiram ingin memanggil Fatin untuk makan tetapi mama menghalang kerana papa dan abang abang masih belum balik. Baru sahaja di sebut, papa dan abang abang Fatin balik dan terus duduk di meja makan. Cikgu shakiram dengan pantas mengajak Fatin untuk turun dan makan bersama. Ketika sedang makan bersama, loceng rumah tiba tiba berbunyi. Abang Airil terus berlari ke arah pintu untuk melihat siapa yang datang. Ternyata orang itu ialah Sarah. Semua terkejut melihat Sarah berdiri di depan pintu rumah itu sambil menangis. Mama terus mengajak sarah untuk masuk. Selepas cikgu shakiram nampak sahaja Sarah, cikgu shakiram terus memegang tangan Fatin dengan erat.
" Sarah, kenapa ni?". Tanya Mama.
"Aunty, saya mintak maaf aunty. Tapi, shakiram harus bertanggungjawab atas saya ". Kata Sarah.
" Maksud kau apa? Kenapa aku kena bertanggungjawab keatas kau pulak ". Kata cikgu shakiram.
" Shakiram, I pregnant ". Kata Sarah.
Semua terus terdiam kerana terkejut. Tangan yang tadi Fatin genggam kini dilepaskan oleh nya. Cikgu shakiram terus memandang ke arah Fatin kerana apa yang Sarah cerita bukan lah cerita yang sebenar. Fatin terus mengalihkan pandangannya dan sambung makan dengan muka pasrah dan menahan air matanya sambil mendengar pergaduhan antara Sarah, cikgu shakiram dan abang abangnya. Lama kelamaan, Fatin menjadi marah dan terus berdiri dengan tiba tiba.
" Stop!!!!" Jerit Fatin.
"Sayang, semua ni tak betul". Kata cikgu shakiram.
" Sarah, kau menang. Kau berjaya dapatkan dia. Aku dah tak tahan dengan helah kau lagi. Cikgu, tanggungjawab ". Kata Fatin.
Belum sempat cikgu shakiram berkata apa apa , Fatin terus masuk ke biliknya. Fatin tidak lagi mampu menahan tangisannya. Cikgu shakiram ingin mengejar Fatin tetapi di halang oleh abang Airil.
" Adik aku baru 16 tahun. Aku percayakan kau". Kata abang Airil.
Abang Airil terus pergi ke atas untuk melihat keadaan Fatin. Cikgu shakiram betul betul tidak tahu apa yang berlaku . Cikgu shakiram hanya mampu terduduk kerana tidak tahu mahu berbuat apa.
FLASHBACK
Semasa cikgu shakiram outstation, Sarah tahu yang akan pergi ke outstation dan berancang untuk mengikuti cikgu shakiram dan menganggap itu sebagai kebetulan. Sampai di sebuah hotel, cikgu shakiram mengcheck in bilik dan tiba-tiba Sarah datang dari belakang.
"Shakiram?". Tegur Sarah.
" Sarah? Kau buat apa dekat sini". Tanya cikgu shakiram.
"I jalan jalan sebab I nak tenangkan fikiran I. You tahu kan susah nak lupa kan you". Kata Sarah.
" Okeyy". Kata cikgu shakiram.
Cikgu shakiram terus mengambil begnya dan berjalan ke biliknya. Sarah memandang cikgu menaiki lif dan mengikuti cikgu shakiram. Selepas sudah memastikan nombor bilik cikgu shakiram, Sarah turun ke reception dan menempah bilik di sebelah bilik cikgu shakiram. Setelah mendapat kunci, Sarah dengan sengaja menggunakkan kunci itu di pintu bilik cikgu shakiram. Cikgu shakiram yang terganggu dengan bunyi itu terus membuka pintu.
"Sarah? Kau buat apa? ". Tanya cikgu shakiram.
" eh,ni bukan bilik I ke? ". Tanya Sarah.
" tengok kad tu". Kata cikgu shakiram.
"I rasa ni bilik I". Kata Sarah.
" ni bilik sebelah ni ". Kata cikgu shakiram.
Cikgu shakiram memberikan kad itu kembali ke Sarah dan terus menutup pintu biliknya. Sarah tersenyum jahat dan masuk ke biliknya. Cikgu shakiram mengambil tualanya dan masuk ke bilik air untuk membersihkan dirinya. Kelalaian cikgu shakiram ialah dia tidak mengunci pintu biliknya. Sarah hanya mencuba nasib dan cuba membuka pintu bilik cikgu shakiram dengan bersahaja. Sarah terus masuk ke bilik itu dan meletakkan sejenis serbuk ke dalam kopi yang dia buat. Sarah cepat cepat keluar dari bilik itu.
Sebaik sahaja cikgu shakiram keluar dari bilik mandi, dia mengira perkerja hotel yang menghantar kopi itu, cikgu shakiram tanpa ragu-ragu minum kopi itu. Tak lama kemudian, cikgu shakiram berasa sangat mengantuk dan terus terbaring di atas katil. Sarah pun masuk ke dalam bilik itu dan ketawa kecik melihat cikgu shakiram tidak sedar kan diri. Sarah membetulkan kedudukan cikgu shakiram dan mengambil gambar mereka bersama.
" shakiram, kalau dulu I memang nak kawin dengan you. Tapi sekarang, I Just nak you menderita je". Kata Sarah.
Sarah terus keluar dari bilik itu tanpa berbuat apa-apa .