Objímali sme sa asi 30 sekúnd. Kokos nevidela som tohto chalana asi 10 rokov. Potom nás vyrušil telefonát. Volala mi Peťa a hovorila, že jej mama povedala, že má ísť ku nám, ale že ona neviem prečo. Zmetené reči. "Ukľudni sa ok ?! Neuveríš kto tu je, kým neuvidíš. Takže, makaj, že si tu ako na koni. Ako na Vanese alebo Freyi. Makaj." zasmiala som sa. Mama s ockom si išli hrkútať do kuchyne, teda pripraviť večeru. Áno, rozišli sa ale neviem ako sa im to podarilo ostali priateľmi. Mobil som hodila na gauč a znova som sa vrhla na Danka.
"Tak poď dáme si partiu šachu." povedala som a hodila mu šach.
" Tak, tohle mi chybělo . Aha už prohráváš."
"Neprehrávam, idem si pre tvojho kráľa. A........ Danko prosím po slovensky, nebuď ako moja mama."
Len sa zasmial a už do bytu vtrhla Peťa, asi bolo otvorené. Bežím k nej na chodbu, čakám, že sa vyzuje a zakryjem jej oči. "Kráčaj stále rovno, rovno ešte krok teraz sa otoč doprava a urob krok. Otvor oči tu je tvoje prekvapenie." A Peťka otvorila oči a prestala dýchať. Dano sa usmial a Peťa sa k nemu rozbehla a objala ho. On sa s ňou aj zatočil, všetky figúrky na šachu popadali a všetci sme sa začali smiať. "Idem volať Réwayovi, poteší sa." povedala som a vzala mobil.
Danko je Petrin o 4 roky starší brat. Od prvej triedy hovorí po česky, aj keď vie po slovensky. Keď mal 18 odišiel z domu a teraz sa vrátil ako pán právnik. Od jakživa to bol swager, lákala ho ulica ale zmenil sa. ...
"Martin, drahý už sa ideme baliť.... len Dano sa vrátil."
"Vážne? Daj mi ho."
"Áno, tu vysoko špecializovaný právnik Daniel Pekľanský. Kto je tam ?"
"Ouuu, spomaľte. Vy hovoríte po slovensky, čudné. Na druhej strane profesionálny hráč ľadového hokeja."
Keď mi Danko vrátil mobil a Martin mi povedal ešte niečo ohľadom Ameriky, išlo sa večerať. Dano sa mi smial, že sa tvárim ako smotana. Petra vedela prečo. "Chýba tu Maťo." povedala. A potom sa do toho obula moja mama a nakecala Danovi koniny. To, že Petra sa dala dokopy s Maťkom kým bol Dano preč je pravda a vlastne aj to, že sa o Martina musím deliť...
Potom som Danovi povedala, že zajtra už konečne naisto ideme do Toronta. On sa uchechtaval, že načo to je dobré. A že či vyhrá Slovensko alebo Česko je to jedno. Tak ma naštval, že som utiekla od stola. Petra ma po chvíli nasledovala. Musel mu už povedať niečo na rozum ocko. Ale Dano aj tak vykríkol, aby sme sa správali normálne, že hokej je len hra.
Tak sme mu vysvetlili, že hokej je život.
YOU ARE READING
Hockey sis (SK)
Short StoryBližia sa MS U20 v Kanade a Barbara Réway sestra miláčika Slovenska hokejistu Martina Réwaya tam veľmi chce ísť. Rodičia ju však do Montrealu nechcú pustiť. Nakoniec ich presvedčí a pôjde. Zamiluje sa do kamaráta svojho brata. A nebude to len tak ho...