Uzun zamandır, çoğunuz benden tarot hakkında bir bölüm istemişti bende bir özet çıkarıp yazmaya başladım.
Tarot kartları nedir
Tarot, tam olarak nerden geldiği bilinmeyen ve avrupanın belirli yerlerinde popülerleşerek dünyaya yayılan bir kart oyunuydu. 78 kart barındıran, büyük arkana (ilk 22 kart) ve küçük arkana (4 element) diye 2 bölüme ayrılan bir destedir. Her kartın düz ve ters olarak 2 bölüme ayrılan anlamları vardır, bunları ister internetten öğrenirsiniz ister tarot destesi aldığınızda paketin içinde gelen kullanım klavuzu veya kitaptan, fakat çoğu kehanet ile uğraşan kişiler anlamları sezgisel olarak algılayıp yorumluyor, ilerideki kısımlarda açıklayacağım. Bunun yanısıra küçük arkana da 4 elemente ayrılır.
-Değnekler (ateş)
-Kılınçlar (hava)
-Kupalar (su)
- Tılsımlar (toprak)Oyun ilk başladığında, değnekler fakir toplumu, kupalar kraliyet soyundan gelenleri, tılsımlar zenginleri ve kılıçlar ise toplumun orta düzey insanlarını temsil ediyordu.
İlk 22 kart ise bu grupların içinde bulundukları olayları, zamanla bu oyun kartların gösterdiği olayların 1 kaç gün içinde ortaya çıkmasından kehanete dönmüştür.
İnsanlar kartlara geçmiş, gelecek veya şimdiki zaman hakkında sorular sorup karıştırdıklarında seçtikleri kartların temsil ettiği olayların olduğunu gördüler ve bu şekilde bu gün çoğumuzun kullandığı kehanet biçimi olan tarot hayatımızda.
Şimdi ilk olarak 22 kartın öneminden başkayacağım. Destedeki her kart bu ilk 22 nin bir çeşit yansımasıdır aslında mesela 0. Kart, joker yeni başlangıçları temsil eder. Her elementin ilk kartıda hayatımızın o bölümündeki başlangıçları simgeler.
Şimdi Elemental olarak ayırdığımız bölümleri daha iyi anlayabilmeniz için inceleyim
-Ateş elementi, Değnekler: bu kesim hırs, sinir, çabalayış, seksüel düşünceler, maskülen enerjiler ve sıcak duyguları temsil eder bu yüzden aslan, koç veya yay gibi burçlarlada bağlaştırabilirsiniz
-Hava elementi, kılınçlar: bu kesim ise, ruhani dengenizi, insanlar arasındaki ilişkilerinizi, yapacağınız seçimleri, aklınıza takılan fikirleri, başarılarınızı ve yıkımlarınızı anlatan kesimdir, elementi hava olan burçlarla bağlaştırılabilir.
-Su elementi, kupalar: bu kesim, duygularınız, aşk hayatınız, sezgileriniz ve onunla alakalı duygulara yöneliktir, size gelecek haberleri, normalde kimsenin farkına varmadığı, hemen göze çarpmayan şeyleri, astral veya rüya düzlemini temsil eder. Akrep, balık, yengeç gibi burçlarla bağlaştırılabilir.
-Toprak elementi, tılsımlar: bu hayatınızın finansal duruşunu, ailenizle olan ilişkileri, çocukluğunuzdan belli beyninize kazılmış düşünceleri, materyal dünyanızı temsil eder. Toprak elementine sahip burçlarla bağlaştırılabilir.
Tarot kartları ile "fal" bakmak aslında, bilinç altı okumaktır. O kadar uzun zamandır var ki bu kartlar, insan oğlu kartların isimleri ve sembolleri beyinlerine, bilinçlerine daha önce hiç görmeseler bile yazılı bir şekilde doğuyor. Genetik bir bilgi gibi, mesela çoğu insan böcek veya yükseklikten korkuyor, ilk gördükleri an bile, neden? Veya reddedilmek fiziksel bir şekilde acıtıyor, neden? Cevap şu ki, beyinlerimiz bu şekilde yanıt vermeye bağlanmıştır. Bilim adamları insanları işlevsel MRI makinelerine yerleştirip onlardan son zamanlarda reddedildikleri bir şeyi hatırlamalarını istediklerinde, şaşırtıcı bir şey keşfettiler. Beynimizin aynı alanları, fiziksel ağrı yaşadığımız zamanki gibi reddedilme yaşadığımızda da aktive olur. Bu nedenle, küçük retler bile olması gerektiğini düşündüğümüzden daha fazla acı çekiyor, çünkü gerçek (duygusal da olsa) acıya neden oluyorlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Cadılığa yeni başlayanlar için
EspiritualMerhaba!! Burada cadılığa yeni başlayan herkes için tüm bildiğim her şeyi paylaşmak istedim, önceden söyleyim kendi deneyimlerim üstünden gideceğim.. Spiritüel yasalar, büyü ve niyetin nasıl işlediği, evrensel kurallar ve daha bir sürü kaynaklar,ar...