≬28≬ Rondleidingen en Voorbereidingen.

3.3K 205 59
                                    

≬28≬ Rondleidingen en Voorbereidingen. 

'Wauw' zei ze weer. Dat was de zoveelste keer dat ze het zei sinds dat ze door de poort kwam. Ik keek grijnzend opzij maar zei niks, ik liet haar gewoon kijken. Uiteindelijk kwamen we bij het kasteel aan en viel ze helemaal stil. Nou had ik twee zwijgzwame personen bij me lopen. Iolas was er al lang vandoor en had onze paarden meegenomen. Ik had aangegeven dat hij dat moest doen want ik wilde Jessica rustig Elmesari tot zich nemen. 

'Prachtige bomen' hoorde ik Jessica fluisteren en ze keek omhoog terwijl ik haar meetrok. Goh, volgens mij deed een zeker iemand precies hetzelfde toen ik hier voor het eerst onder door liep. Ik keek naar hem en zag hem voor zich uit kijken. Hij had nog geprobeerd om een gesprek aan te gaan maar ik kapte hem af of reageerde niet. Eigenlijk had ik vragen voor hem maar door wat hij had gedaan wilde ik die nog niet stellen. Maar ik moest wel want het zou belangrijk zijn voor Jessica. Als zij hier een paar dagen is, hoe snel gaat de tijd op Aarde voorbij dan? Wanneer is de bruiloft want zolang zouden we vanwege haar niet kunnen wachten. En waarom had hij dit geregeld? Waarom zouden we haar opzoeken en zou zij met ons mee komen?

We liepen langs de deuren die al geopend waren voor ons en gingen door naar binnen. De vragen zou ik later stellen, ik wilde Jessica eerst het één en ander laten zien. Misschien zou ik dan ook niet meer zo kwaad op hem zijn. Ik nam haar dus mee en liep bij Maeron weg, hij keek ons nog even na maar zei niks en ging zelf zijn eigen ding doen, wat dat ook mocht zijn.

'Het is zo anders hier' zei Jessica. 'Vertel mij wat' zei ik lachend. Terwijl ik haar bepaalde kamers, zalen of gangen liet zien vertelde ik haar hoe het mij verging hier de eerste paar maanden. 'Je bent nu dus hun taal aan het leren?' vroeg ze daarna. 'Ja, en ik heb al wat geleerd maar ik ben er nog lang niet' zei ik een beetje zuchtend. Onderweg kwamen we Alevera tegen en ik stelde de twee aan elkaar voor. Alevera was er alleen niet zo blij mee volgens mij want ze keek Jessica met een blik aan van wat moet je hier? En waarom stel je mij aan haar voor? Dat laatste was dus voor mij.

'Gezellige jongedame' zei Jessica dan ook toen we verder gingen en ze keek even naar achteren. 'Ja, dat is ze al sinds dat ze hier is. Zo anders als Bellas. De rest van de dag verliep eigenlijk als één grote rondleiding en verhalen vertellen. Ik had geen tijd gehad om Jessica te vertellen over wat er hier was gebeurd met Maeron dus vertelde ik haar dat. Toen ik klaar was met mijn verhaal ging zij nog verder met haar leven. Het bleef raar, zoveel jaren die voorbij waren gegaan in maar een paar maanden voor mij.

Eenmaal aan tafel werd Jessica, het leek wel, verhoord. De ene vraag na de andere vraag werd haar kant op geslingerd. Jessica had mij dan ook een beetje geschrokken aangekeken toen ze begonnen. Ik gaf aan dat het wat rustiger moest dus in plaats van drie tegelijk, gingen ze om beurten, minder werd het dus niet. Haar antwoorden waren dan ook kort maar krachtig, ik zag dat ze zich nog niet helemaal op haar gemak voelde.

Na het eten liep ik met haar mee naar een kamer waar ze haar ogen weer uit keek. 'Zo groot' had ze gezegd. 'Zo mooi ook' zei ze toen ze naar haar bed liep en er naar keek. Er stond een schitterend hemelbed in het midden van haar kamer. Elke kamer had er één alleen verschilde ze allemaal qua grootte en hoe ze eruit zagen. Hetzelfde waren ze dus niet. Haar kleding was hier al naartoe gebracht en in een kast gelegd dus ze hoefde niks meer te doen. Ik wenste haar een fijne nacht en ging zelf naar onze eigen kamer toe en maakte me klaar om te slapen. Ik kon alleen nog niet slapen dus ging ik bij het raam staan en dacht een tijd na over van alles en nog wat. Maeron, de baby, de bruiloft en thuis.

De deur ging open en al gauw weer dicht. Ik zei niks maar bleef uit het raam naar buiten kijken. 'Lily?' hoorde ik hem vragen. Ik draaide me om en keek hem aan. 'Ja?' vroeg ik. Zijn mond ging af en toe open maar er kwam niks uit. Uiteindelijk liep hij naar me toe en kwam hij vlak voor mij tot stil stand. 

ElmesariWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu