Princess of Evil ~akhirnya kau terima apa yang engkau pinta~

2.5K 51 19
                                    

Suatu ketika dahulu disuatu tempat,

Disebuah Bandar bernama Edersia Town,

Pemerintahnya ialah seorang gadis,

Sang puteri yang berusia empat belas tahun.

      Sepuluh  minit  lagi....jam  Durchess  Alexendra  yang  berdiri  megah  di  pusat  Bandar Edersia  itu  bakal  berdetik.  Pusat  Bandar  mulai  dibanjiri  oleh  manusia,  kerana...tepat  jam tiga,  perlaksanaan  hukuman  pancung  Puteri  Lilith,  pemerintah  bandar  berdarah  itu  bakal berlangsung.  Suram  saja...penontonnya  pun  berapa  keratlah  sangat?

       Puteri  Lilith  dah  pun  ditiarapkan  atas  alat  hukuman,  kedua-dua  belah  lengan  baginda sudah  dikunci  dengan  rantai.  Kepalanya  dihidang  bawah  alat  pemancung  yang  sejauh  dua meter  dari  leher  baginda,  hanya  menanti  dilepaskan  saja.

        Desas-desus  kedengaran  bisikan  rakyatnya,  menusuk-nusuk  gegendang  telinga. Dipekakkan  saja!  Dia  tahu,  bisikan  itu  semua  ditujukan,  'didedikasikan'  khas  untuknya. Pemerintah  kuku  besi  yang  membunuh  rakyatnya  dengan  alasan  tidak  rasional.

        Anak  matanya  hanya  melemparkan  pandangan  kosong,  tanpa  rasa  ketakutan,  tanpa perasaan,  tanpa  apa-apa  yang  seharusnya  dilahirkan,  dia  akur,  menerima  dengan  terbuka tindakan  rakyatnya  dan  Wazirnya  yang  tercegat  di  suatu  sudut...yang  dia  sendiri  tidak  tahu  di  mana?

          Ketika  itulah,  anak  matanya  meliar,  melihat  kalau-kalau  dia  datang?  Orang  yang pernah  meninggalkannya  ketika  darurat,

Mana?  Manakah  engkau?!

Tanpa  diduga,  satu  laluan  tepat  di  hadapannya  terbuka,  terlongo  baginda  dibuatnya. Melihat  lelaki  tempoh  hari  yang  melarikan  diri,  meninggalkannya.  Muncul!  Tapi....si  dia tidak  berseorangan...di  sisinya  ada  seseorang  berkerudung  coklat  lusuh.

Siapakah  itu?  Siapakah  gerangan  orang  di  sisi  nya  itu??

 

        Ligat  soalan  menanya,  lelaki  tersebut  berhenti, tidak  jauh  dari  tempat  hukuman  itu....lelaki  itu  mendongakkan  mukanya,  tampak  wajahnya,  pandangan  sayu  diberi. Bagaimanapun,  Puteri  Lilith  masih  kekal  tenang  dan  sayu  pada  air  mukanya.

       " Kita  dah  sampai,  Richard?"  tanya  gadis  di  sisi  Richard  itu.

        Tersirap  darah  Puteri  Lilith  sebaik  sahaja  mendengar  suara  gadis  tersebut.  Dia  kenal suara  itu!  Sangat  kenal!

Bagaimana  dia  boleh  di  sini?  Richard  kah  yang  membebaskannya?  Tapi...sejak  bila dia  tahu?

 

Air  mukanya  berubah,  serta-merta,  pucat,  bercampur-baur perasaannya.  Richard dengan  tenang,  memyambut  tangan  gadis  yang  dihayun-hayun,  mencari  Richard.

        "Ya,  Tuan Puteri...kita  sudah  tiba," jawabnya,  seakan-akan  berbisik. Namun,  jelas  di cuping  telinga  Puteri  Lilith,  seakan-akan  menusuk  ke  dalam  telinganya.  Lalu,  Richard membuka  hud  kerudung  yang  menutupi  keseluruhan  wajah  gadis  itu.

Princess of Evil ~akhirnya kau terima apa yang engkau pinta~Where stories live. Discover now