° 2. BÖLÜM °

102 2 0
                                    

Şahmeran soğuk rüzgarın yüzünü yalamasıyla uyandı. Yattığı yerden elleriyle yüzünü kapattı. Soğuk iliklerine kadar işliyordu. Vücudunun bu kadar dirençsiz olması onu hep rahatsız etmişti. Küçücük bir hadisede hemen hastalanabilme kabiliyetine sahipti. Yatakta bağdaş kurup soğuğun nerden geldiğini anlaması uzun sürmedi. Pencere. Havanın nahoş hareketlerine karşı pencereyi kapatmamış mıydı? Şahmeran şu aralar kelimenin tam anlamıyla Cemden ötürü leyla olmuştu. Sabah sabah aklına ilk gelen kişinin o olmasına mutlu olmuş gibi gamzeleri meydana çıktı.

Bugün ablasının mezarını ziyaret edecekti. Bunu her hafta da bir veya 2 haftada bir yapardı. Eğer gecikirse ablasının ona küseceğini düşünürdü. Küçükken de böyleydiler. Şahmeran ablasının istediği bir şeyi yapmayınca ablası hemen ona küserdi. İzlem yani ablası 3 sene önce kanser yüzünden hayatını kaybetmişti. O yıllar aklına gelince gözleri dolu dolu oldu.

''Şahmeran ben öleceğim ablacım.'' Şahmeran İzlem'in her zamanki gibi şaka yaptığını düşündüğü için ablasına alaycı bir şekilde gülümsedi.

''Hepimiz öleceğiz abla.'' diyerek onu tîye aldı. İzlem ona aldırmayarak elindeki soğanları doğramaya devam etti. Henüz kız kardeşinin olaydan haberi yoktu. Bir türlü söyleyemiyordu. Annesi ve babası biliyor hatta ona tedaviye gitmesi için yalvarıyorlardı. İzlem kabul etmiyordu. Bir gün herkesin öleceğini ama onun ölümünün daha erken olacağını söylüyordu. Böyle yaparak annesini paramparça ettiğinin farkındaydı ama artık ölümü kabullenmişti.

Bir gün fenalaşıp hastaneye kaldırıldı. Şahmeran milyonlarca soru sormuştu ama İzlem soruları geçiştirmeyi tercih ediyordu. Basit bir fenalaşma diyerek kardeşinin gönlünü ferah tutmaya çalıştığı bariz ortadaydı. Şahmeran'ı eve gitmesi için ikna ettiğinde kapıdan annesi ve babası girdi. O an ölmek istedi İzlem. Oracıkta. Ailesinin ona böyle bakması ebedi uykuya dalmaktan daha beterdi.Şahmeran üniversite sondu o sene ve sınavları başlamıştı. Bu nedenle 3 hafta boyunca ablasını ziyarete gidemedi.

En sonunda sınavlardan kafasını kaldırdığı bir boşlukta yola çıktı. Önce bir pastaneye gidip ablasının sevdiği mini ıslak keklerden aldı. Ardından çiçekçiye gidip en sevdiği çiçek olan kırmızı karanfilden bir demet alıp hastaneye gitti.İzlem'in kaldığı odaya neşeyle daldı. Ablası şaşırılacak derecede zayıflamış gözlerinin altı morarmıştı. Şahmeran donakaldı. Böyle bir tablo beklemiyordu. Ne olmuştu İzlem'e böyle? neden bu haldeydi?

Krmızı elbiseli kadınHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin