Boboiboy kembali

21 3 0
                                    

Seperti janji author yg kemarin untuk melanjutkan cerita ini y dan mohon maaf karena gk jadi sebab author blm siap ujian nya y ok langsung aja kita mulai cerpen nya.

Sudah 2 tahun Boboiboy meninggalkan mereka semenjak kepergian boboiboy sifat mereka berubah karena tidak ada kehadiran boboiboy.

Di sekolah

Yaya : assalamualaikum gopal (salam yaya ke gopal)

Gopal : waalaikumsalam (jawab salam yaya)

Yaya pun ddk kat kerusi untuk menunggu cikgu nya keempat kawan Boboiboy hanya terdiam sahaja tidak ada suara dari mereka berempat lima minit kemudian akhirnya cikgu diaorang sampai dan memula kan pelajaran.

Skip Time

Pada masa itu diaorang sedang berehat kat kantin diaorang hanya senyap sahaja biasanya diaorang gembira bersama dan ber lawak kerana semenjak boboiboy pergi

Skip Time

Masa rehat pun tamat dan diaorang langsung me mula kan pelajaran kedua tetapi tidak ada suara dari keempat kawan Boboiboy cikgu diaorang merasa hairan kerana diaorang hanya tersenyap sahaja dan pucat kerana perasan cikgu diaorang tak sedap akhirnya cikgu diaorang menghampiri mereke dan bertanye ke diaorang.

Cikgu papa : kenapa dengan kamu semua ni cikgu nampak senyap sahaja (tanya cikgu papa)

Gopal : tak de ape ape cikgu (jawab gopal dengan perasan hairan)

Cikgu papa hanya berkata "ok" ke diaorang.

Akhirnya masa pelajaran tamat dan saat nya mereke balik kat rumah masing2 dengan keadaan pucat sahaja kerana tak nampak jalan akhirnya mereke bertabrakan dengan seorang budak tetapi mereke belum nampak wajah budak itu kerana mereka sibuk membereskan buku yang bertebaran kat jalan kerana budak tu merasa tak nyaman akhirnya dia ikut membantu selesai membantu akhirnya budak tu berkata minta maaf kerana tak nampak jalan.

??? : maaf saya tak nampak tadi awak tak ape ke (tanya budak itu)

All : kitaorang tak pe (jawab mereke)

Pada masa tu mereka mulai hairan kerana suara budak tu sama dengan suara boboiboy pada masa nya mereka cuba menaikkan kepala mereka yang tunduk tadi dengan terkejut nya bila tengok wajah budak tu tapi bukan diaorang yang terkejut sahaja tetapi budak tu pun ikut terkejut.

All : BoBoiBoy!!!! (teriak mereke)

??? : ...... (Boboiboy sama sekali tak jawab)

Gopal : kau, kau Boboiboy kan kawan kitaorang (tanya gopal ke budak tu)

??? : Boboiboy siapa BoBoiBoy (tanya budak tu)

Mereke semua terkejut dan hairan dengan sikap budak tu pada masa tu ada seorang bapak yang mendekati mereke rupenye yelah pakcik amato ayah Boboiboy sontak mereke berempat terkejut.

Amato : disini kamu rupenye penat ayah cari (bertanya ke budak tu dengan nafas yang hampir habis)

??? : maaf ayah tadi adam jalan keluar sekejap (jawab pertanyaan ayah nya)

Sontak yg kedua kali mereke terkejut dengan sikap boboiboy dan mereke mula bertanya knp dg Boboiboy.

Fang : pakcik kenapa dengan boboiboy (tanya fang ke amato)

Amato : nanti pakcik bagi tau ye (senyum ke mereke) adam kau main kat sana dulu ye (tersenyum ke Boboiboy untuk menyuruh main kat sana)

Adam : baik ayah (Boboiboy pun pergi bermain kat sana)

Amato : dah lama pakcik tak nampak korang semua

Yaya : kitaorang pun pakcik

Fang : pakcik bagi tau lah kenapa dengan boboiboy tu pelik je

Amato : hmm.... Boboiboy sebenarnya amnesia sebulan yang lepas (jawab amato)

Gopal : ha sebulan yang lepas, tapi pakcik kan Boboiboy dah tak de (tanya gopal)

Amato : sebenarnya boboiboy masih hidup (jawab amato sekali lagi)

Fang : tapi kata dokter rika boboiboy dah tak de

Amato : pakcik yang bagi tau dia untuk merahasiakan semua ni di kerana kan doktor rika

Ying : ha kenapa dokter rika

Amato : dokter rika berkata bahwa Boboiboy dapat di bedah tapi sehabis di bedah dia akan amnesia di kerana kan penyakit nya itu parah

Yaya : tapi kenapa Boboiboy selamat bukan ke untuk menyelamatkan Boboiboy dengan cara bedah tapi pakcik dah dapat ke orangnya untuk boboiboy bedah (tanya yaya panjang lebar)

Amato : sudah (jawab amato) jadi pakcik minta korang semua tolong pulihkan ingatan Boboiboy

Gopal : tapi pakcik Boboiboy kan tak tinggal kat rumah tok aba dan ochobot

Amato : hari ini pakcik bawa boboiboy ke rumah atok

Fang : eh tok aba dah tau ke pasal ni

Amato : sudah barusan pakcik telpon

Ying : ok pakcik kita kene pergi sekarang untuk ke tempat tok aba

Amato : ok pakcik akan panggil Boboiboy tapi korang panggil Boboiboy dengan nama adam ye

All : ok pakcik

Amato : adam jom sini kejap

Adam : ada apa ayah

Amato : adam kita kerumah atok ye sama kawan baharu

Adam : kawan baharu

Amato : ye kenapa adam tak nak ke

Adam : ok ayah

Amato : adam perkenalkan ni yaya, ying, fang, dan gopal, korang semua ni adam

All : hai adam

Adam : hai juga eh korang tak pulang ke

Gopal : kitaorang akan pulang sama

Adam : ???....

Amato : ye adam mereke same tinggal nya kat rumah atok

Adam : oh macam tu ok lah ayah jom lah tak sabar nak tengok atok

Amato : ok jom

Mereka pun berjalan ke rumah tok aba tapi kawan2 Boboiboy dah balik kerumah masing2 kerana nak ganti pakaian

Amato : assalamualaikum abah ni amato ni

Tok aba : ye kejap, eh anak abah bila datang ke pulau rintis ni

Amato : semalam abah ingat kan waktu tu nak sekarang tapi kerana adam ngantuk dan penat jadi kitaorang tidur kat sana dulu

Sampai kat sini dulu y agak nya cerita ni panjang hehehe tunggu di chapter seterusnya ye assalamualaikum bye.

Senyuman Ku Yang Terakhir Season 2 Where stories live. Discover now