ZİKRİN FAZİLETİ
Ebu Hureyre (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet
"Benim İçin Sübhanellahi, Vel-hamdulillahi, Velâ İlahe İllâhü Vallâhu Ekber' Demem, Üzerine Güneş Doğan Her şeyden Daha Sevimlidir." (Müslim)
Ebu Hureyre (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet Edilmiştir;
" İki Kelime Var Ki, Dile Hafif Ama Mizanda (Tartıda) Ağırdır. Rahmân'a Da Sevimli Gelmektedir. Bunlar; Sübhânellahi Ve Bihamdihi, Sübhanellahi Âzim'dir." (Buhari ve Müslim)
Ebu Zer (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet Edilmiştir;
" Allah'a En Sevimli Gelen Sözü Sana Haber Vereyim mi? Şüphesiz Allah'a En Sevimli Gelen Söz, Sübhanellahi Ve Bihamdih'i Sözüdür." (Müslim)
Hz.Aişr (r.a)'dan Şöyle Dediği Rivayet Edilmiştir;
"Peygamber (a.s) Rüku Ve Secdede Sıkça Şu Cümleyi Söylerdi; Sübhaneke Allahümme Rabbena Ve Bihamdike, Allahümmeğfirli." (Buhari ve Müslim)
UYKU ADABI
Ebu Huzeyfe ve Ebu Zer (r.a)'dan şöyle Dedikleri Rivayet Edilmiştir;
" Resulullah (s.a.v) Yatağına Girdiğinde ' Allah'ım Senin Adın İle Yaşar Ve Senin Adın İle Ölürüm'der Uyandığı Zaman İse ' Bizleri Öldürdükten Sonra Dirilten Allah'a Hamd Olsun, Dönüp Yine Ona Varacağız, Buyurdu." (Buhari)
SÖZ GEZDİRMENİN HARAMLIĞI
İbn Abbas (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in Kabre Uğrayıp Şöyle Buyurduğu Rivayet Edilmiştir;
" Hiç Şüpesiz Bu İki Kabirde Yatanlar Azap Olunuyorlar. Kendilerine Göre Büyük Bir Suçtan Azap Olunmuyorlar. Evet Onların İşledikleri Suç Çok Büyüktür. Onlardan Birisi; Söz Gezdirdi. Diğeri İse; İdrar Sıçramasından Sakınmazdı." (Buhari ve Müslim)
İbni Mes'ud (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet Edolmiştir;
"Adh'ın Ne Olduğunu Size Haber Vereyim mi? O, İnsanların Arasını Bozmak İçin Söylenmiş Sözdür, Nemîmedir." ( Müslim)
SÖYLEYECEĞİ ŞEYLERİ SAĞLAM KAYNAĞA DAYAMAK
Ebu Hureyre (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet Edilmiştir;
"Her Duyduğunu Anlatması, Kişiye Yalan Olarak Yeter."(Müslim)
Semure (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet Edilmiştir;
"Yalan Olduğuna Göre Kim Benden Bir Hadis Anlatırsa, O Da Yalancılardan Biridir."(Müslim)
HAKSIZ YERE MÜSLÜMANA SÖVMENİN HARAMLIĞI
İbn Abbas (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet Edilmiştir;
" Müslümana Sövmek Fasıklıktır. Haktan Sapmadır, Onu Öldürmek İse Küfürdür." ( Buhari ve Müslim)
Ebu Hureyre (r.a)'dan Resulullah (s.a.v)'in şöyle buyurduğu Rivayet Edilmiştir;
"Birbirine Sövmeye Başlayan İki Kişinin Söyledikleri, Mazlum Olan Haddi Aşmadığı Sürece, Sövmeye İlk Başlayanın Üzerinedir." (Müslim)