Gece boyu uyuyamamış olmama karşın güneşin ışıkları ile yerimde doğruldum. Bugün, taşınmamızdan dolayı yeni bir okula başlayacaktım ve pek de heyecanlı olduğum söylenemezdi. Babamın sürekli tayini çıkması nedeniyle her zaman bir şehir ve okul değişikliğine mecbur kalıyorduk.
Hazırlanmak için önce kısa bir duş aldım, dişlerimi fırçalayıp odama yeniden gittim. Okul formamla göz atıp giydim saçlarımı yapmak için düzleştiriciyi fişe taktım ve makyaj masama oturdum. Hafif bir makyaj yapıp kalktım ve saçlarımı yaptım.
(Okul forması)
Aşağıya indiğimde annemi, babamı, abimi ve ablamı gördüm. Abimin formama ters bakışlarını umursamadan herkese şen şakrak günaydın dedim ve masadaki yerimi aldım. Annem;-Bunun neşesinden bende istiyorum, hâlâ gülümseyebiliyor. Dedi ve buna herkes gülerek katıldı. Abim;
-Sanem, bırakmamı ister misin? Dediğinde düşündüm ve
-Olur abii. Dedim.
Hazırlandım ve herkese öpücük kondurup ablamın sessizliğine anlam veremeyip abimle kapıya ilerledik. Ön tarafa oturup abimin arabayı çalıştırmasını bekledim. Bu ara size kendimden bahsedeyim. İsmim Sanem ve 16 yaşındayım. Bir abla ve bir abim var. Eski okullarımdan birkaç arkadaş harici pek de arkadaşım yok. Sürekli okul ve şehir değişikliğinden arkadaş edindiğim an ayrılıyorum ve bu soğumama sebep oluyor yani anlayacağınız pek de dost canlısı olduğum söylenemez.Abim sessizliğimi garipsemiş olmalı ki,
-Sorun mu var bücür? Diye sordu. Bücür dediğini umursamadan,-Bilmiyorum abi sürekli değişiklik yapmaktan sıkıldım artık bir yerde durmak istiyorum, arkadaş yapabilmek istiyorum. Dedim.
Abimin birkaç nasihatı sonrasında sonunda yeni okuluma giriş yapmıştık. Beraber arabadan indik ve bir kişiye sorarak müdürün odasına girdik. İşlemleri hallettikten sonra sınıfımın 10/A olduğunu öğrendim ve abim ile vedalaşıp boş koridorda müdür ile sınıfımda gitmeye başladım.
Müdür sınıfın kapısını çalıp içeriye girdi ve beni çağırdı, sınıfa girdim ve müdür,
-Evet arkadaşlar bu yeni sınıf arkadaşınız Sanem Aslan. Buraya yani Bursaya İstanbuldan geldi ve artık sizlerle beraber.
Müdür şirin mi şirin öğretmeni başı ile selamlayıp omzuna iki kere yavaşça vurduktan sonra çıktı. Herkes bana, ben öğretmene bakıyordum tahtaya baktığımda ise dersin Biyoloji olduğunu gördüm, seviyordum bu dersi.Hoca samimi bir şekilde gülümseyerek,
-Merhaba Sanemcim önce ben kendimi tanıtayım, ismim Nur KUŞÇU, biyoloji öğretmeninizim. Şimdi seni tanıyalım.
-Merhaba hocam bende Sanem Aslan, 16 yaşındayım. Dedim ve başka ne diyeceğimi bilmeden sustum. Hoca gülümseyerek boş bir yere geçebileceğimi söyledi. Sınıfa baktığımda ön sıralardan birinin ve bir kızın yanının boş olduğunu gördüm, öne oturmaktan nefret etsem de tanımadığım birinin yanına oturamazdım ters bir tepki verebilirdi.
Tam boş sıraya doğru ilerlerken kız,
-Yanıma oturabilirsin, diyerek gülümsedi, çok sevecen ve enerjik biri gibi duruyordu. Sessizce teşekkürler anlamında başımı salladım ve oturdum.
Kızın susmaya niyeti yok gibi bana döndü ve gülümseyerek-Merhaba ben Kiraz Artun, ve sen de Sanem? Dedi. Ben ise,
-Memnun oldum Kiraz, evet Sanem bende, dedim ve hafif gülümsedim. Sanırım anlaşacağız bu kız ile....
Sınıftaki çoğu kişi ile tanışmış güzel bir samimiyet kurmuştum. Buna benim bile şaşırmamın yanında ailemde oldukça garipsemişti çünkü kimseyle anlaşamayan biriyim çoğunlukla. En fazla da Kiraz ile anlaşmıştık çok cana yakındı ve samimiyeti yalandan değildi sıcakkanlı bir kızdı sevmiştim onu.Fazla yorgundum ailemden izin alıp yukarıya odama çıktım biraz ders çalıştıktan sonra kahve yapıp kitabımı aldım ve odamda bulunan minik ama kullanışlı balkona çıktım burayı kendim hazırlamıştım ve çok seviyordum. Yalnız kalmaya ihtiyacım olduğu zamanlarda hep burada olurdum.
(Balkonu)
Kitabımı bitirdikten sonra üşüdüğümü fark edip içeriye girdim, yatağa uzandım ve uykuya daldım..