רק רציתי להגיד לכם תודה ענקית על כל הפירגון, אין לכם מושג כמה זה משמח.
ובהמשך, אם יהיה לי מה להגיד על הנושא, יכול להיות שאני אוסיף טיפים משלי בסוף הפרק.
_____תתכוננו, זה עומד להיות ארוך.
לפני שאנחנו מגיעים לטיפים, בואו נדבר על סוגים שונים של תקצירים. לדעתי יש שלושה סוגים מרכזיים של תקצירים (לפחות בווטפאד).
הסוג הראשון: הוא קצר, לא נותן הרבה מידע. נותן לכם מושג מעומעם על מה הסיפור עומד להיות (אם זה אימה, אקשן, וכו'), אבל לא הרבה יותר מזה. זה גורם לכם להיות סקרנים לדעת על מה הסיפור עומד להיות. זה לא כל כך סוג התקציר שציפית לו, והם בדרך כלל די יחודיים.
דוגמא:'שוב', ע''י awsome4evah
איך הם נפגשו: טיפוס במורד חבל שתלוי חמישה עשר קומות מעל הקרקע.
כמה זמן הם יצאו: שמונה חודשים.
כמה הוא לא זוכר: שנה אחת.
איך הם נפרדו: תאונת דרכים אחת, ושקר אחד גדול.הסוג השני בדרך כלל נותן לנו יותר מידע. הוא נכתב בדרך כלל בגוף ראשון, אבל לא תמיד. זה כאילו שהדמות הראשית מספרת לנו מה קרה, עם קצת הערות. בדרך כלל משתמשים בזה ברומנים, סיפורי נוער ואימה.
דוגמא:'החיים אחרי הטעות', ע''י _SecondJaineration_
הכל קרה לפני שנה.
כמה שבועות לפני קיץ 2012.
נתתי לחברה הכי טובה שלי מזה שתים עשרה שנה לעזוב לחופשת האביב.
אם רק ידעתי, אם רק ידעתי שזו תהיה הפעם האחרונה שאני אדבר עם מיילה סנדרס.
הצטרפו לסיפור הטרגי שמתחיל עם שתי מילים,
מיילה היקרה.הסוג האחרון נותן מידע, אבל בצורה סיפורית. ההבדל בינו לבין הסוג הקודם זה שהתקציר הזה כמעט תמיד נכתב בגוף שלישי, ומספר לנו לאט לאט את העלילה של הסיפור. אין בו את ההערות הקטנות שזורקים פנימה. הסוג הזה של תקציר, אני מאמינה, הוא הסוג הכי נפוץ בספרים אמיתיים (כלומר, לא בווטפאד).
דוגמא:'אורפלה', ע''י HerDenons
אז, כשהעולם עדיין היה ידוע כיבשת העל פנגיאה, אולי שמעתם על סחף היבשות. אבל מה שלא ידעתם הוא שכשהן נשברו ונפרדו, חלק ממדינה שנקראת כיום אורפלה - נסחף, אבוד ובודד, מוקף כולו במים.
כשמשפחתה של אליה עוברת לאיטליה, היא הולכת לאיבוד בים ומועדת אל אורפלה, מקום שבו בני אנוש אינם רצויים. מקום בו האגדות מתגשמות, עם יצורים קסומים כמו דרקונים, חדי קרן, בתולות ים ועוד יצורים אשר נראים כאילו קפצו היישר מתוך ספרי הילדים. בכל זאת, עובדה אחת קטנה הופכת את החלום לסיוט.
אורפלה נמצאת במלחמה עם עצמה, אחת שיכולה, ועוד תהרוס את העולם כולו.
ובאחריותה של אליה לעצור אותה.
YOU ARE READING
טיפים & טריקים לכתיבה בווטפאד [מתורגם]
Acakכל מה שלמדתי על כתיבה בכלל ובווטפאד בפרט. ~ רציתי לשפר את הכתיבה שלי (ואת האנגלית שלי) אז החלטתי לשתף את חוכמת האמריקאים עם שאר הישראלים שאין להם כוח לקרוא אנגלית. וואלה, למדתי המון. מקווה שתלמדו גם אתם :) (תחרות כתיבה קלילה בפרקים האחרונים.) כל ה...