SATU helaan nafas kasar dihembuskan oleh Haikal. Kini dia betul betul di depan Safina flower shop. Hari ni dia da owner shop akan bersua muka atas urusan kerja. Dia sengaja memilih untuk berjumpa dengan owner di kedainya sendiri. Pintu kedai itu ditolak perlahan lahan.
"Welcome encik Haikal. Encik Haikal duduk dulu saya panggilkan cik Aliya kejap" kata sarah sejurus melihat encik Haikal masuk. Aliya ada cakap dengan dia yang hari ni CEO sky holding akan berjumpa dengannga ingin berbincang soal tempahan bunga itu.
Sarah mengatur langkah ke pejabat Aliya. Setelah diketuk beberapa kali pintu itu dia membuka perlahan lahan.
Aliya yang sedang fokus dengan kerja mengangkat sedikit mukanya.
" dia dah sampai" kata sarah. Aliya lantas bangun mengemaskan fail yang bertaburan di mejanya.
" suruh dia masuk" jawab Aliya. Dia merapikan penampilannya. Tudung pula dibetullkan. Dia perlu kelihatan kemas dan rapi untuk berurusan dengan Ceo sky holding . First impressions tu penting untuk berjumpa dengan dia. Takut nanti ada salah silap dekat mana terus tarik balik tempahan tu. Naya nanti. Gementar pun ada untuk berjumpa dengan orang itu.
" cik Aliya ni encik Haikal CEO sky holding" ujar sarah
Aliya terus bangun dari kerusinya menyambut kedatangan Ceo tersebut.
Dirinya terus terpampam melihat ceo tersebut. Kakinya terasa lemah sedikit. Mata mereka berdua saling bertautan satu sama lain.
" Hai Aliya.." ujar Haikal dengan senyuman sedikit.
" Encik haikal masuklah. Nanti saya bawakan air" kata sarah sebelum beredar.
Aliya masih tidak memberi apa apa respon. Dia masih tak percaya dengan gerangan di hadapannya.
" may I sit" tanya Haikal.
Aliya cuba mengawal dirinya. Dia pejamkan mata berfikir ini semua bayangan dalam fikirannya. Sebaik dia membuka mata. Gerangan itu masih didepannya. And ini bukan mimpi.
" may I sit" kata Haikal sekali lagi.
" Ya have a sit encik" kata Aliya . Sekarang bukan masa mahu marah. Now she need to work.
" maaf saya mengelamun tadi. Harap encik tak okey. So pasal bunga tu, pihak saya mahu minta maaf akan masalah dan kesulitan yang berlaku. But pihak saya akan hantar balik secepat mungkin bunga tu kepada syarikat encik" jelas Aliya dengan formal.
" How are you"
" And saya nak ucapkan terima kasih dekat encik kerana memberi masa seminggu buat kami sediakan balik penghantaran itu" Aliya tidak menjawab pertanyaan Haikal.
" I miss you"
" kalau encik ada apa apa sebarang pertanyaan encik boleh tanya saya. Ini fail about penghantaran bunga tersebut " Aliya menghulurkan fail biru di sisi kananya lalu ditolak sedikit ke arah ceo itu.
" I really miss you sunshine "
" Encik Haikal. Can we continue about work" ujar Aliya.
" No " jawab Haikal sepatah.
" kalau Encik Haikal tak mahu bincang pasal kerja. Kita bincang esok jelah. "
" I'm sorry " ujar Haikal.
Aliya menghela nafas dengan kasar. Aliya faham sebab dia cakap sorry. Tapi it to late.
" Encik Haikal tiada salah apa apa. Pihak saya yang salah sebab tak mampu nak jaga kualiti perkhidmatan kedai ni"
YOU ARE READING
MISS FLOWER GIRL
Romance~Janji yang dibuat sememangnya untuk dimungkiri .~ " kau putuskan pertunangan, lepas tu hilang tiba tiba . Tiga tahun Kal kau hilang . Takde khabar berita . Now kau muncul balik nak dia semula. Kau ingat dia tu apa. Barang ke. Nak ambil tak nak...