17. Black abyss ✔

89 19 2
                                    

Pov Hannah

Alles is zwart, wat al heel lang zo is maar nu is er een klein lichtje. Een lichje waar stemmen vandaan komen, die ik herken. Wanhopig probeer ik dichter bij het lichtje te komen. Vage stemmen klinken door de zwarte en oneindige ruimte. Alles om me heen lijkt me vast te pakken. Mij op te eten, mij te vermorzelen, mij pijn te doen, mij alles af te nemen. Nog sterker is de hoop om naar het licht toe te gaan. Ik steek mijn hand uit naar het licht dat steeds kleiner word. Opeens verschijnen om me heen die grijze monsters. De gele ogen die me angstaanjagend aankijken. Alles om me heen word nu verlicht door de gele ogen die je doordringend aankijken, alsof ze door je heen kijken. De ogen vormen een pad, een donker pad zonder licht. Priscilla komt uit het pad. Ze kijkt me aan.

Je moet terug anders word het je dood.

Dat is het enige wat ze zei voor ze verdween samen met de monsters en hun slijmerige klauwen. Alles is weer zwart. Het lichtpuntje is groter, dichterbij. Steeds harder groeit de hoop om hier weg te komen. Om uit deze put te gaan. Weer te kunnen gaan en staan waar ik wil. Ik probeer het licht aan te raken. Ik strek mijn hand uit maar voordat ik het aan wil raken word ik naar beneden getrokken. Terug de diepte in, terug naar de zwarte wereld, terug naar iets van wat ik niet weet wat het is.

Pov Roan

Voorzichtig doe ik de deur achter me dicht en loop naar de lift. Ik druk op het knopje die rood word. Ik hoor de lift omhoog komen en de deuren gaan open. Leeg. Ik stap naar binnen en druk op de B-knop. De deur sluiten zich. Voor de deuren zich sluiten kijk ik recht in twee fel gele ogen. Ow my freaking shitzooi. De lift schud heen en weer als de poot van het beest tegen de liftdeuren beuken. Ik kijk naar de deuk in de deuren.

De deuren gaan open en ik ren er doorheen. Ik kijk de gang in waar een grijs beest aan komt rennen. Ik ren door de deur naar buiten en ren elke straat door en stop voor een wapen winkel. Ik loop naar binnen en pak een granaat en een pistool, die ik in mijn schoen steek. Een paar messen in mijn andere schoen en een zakje granaten aan mijn riem. De man achter de balie kijkt me aan met de blik van, en-het-geld? Maar die blik verdwijnt als eer een grijs monders door het dak springt. De man rent gillend de deur uit. Niet dat het monster er achter aanrent, nope het komt naar mij toe. Ik gooi het mes in de poot van het beest die het daarna uitbrult van de pijn. Snel trek ik het dingetje (A/N zodat die granaat kan ontploffen, maar ik weet niet hoe dat heet) uit de granaat en gooi het in de opengesperde bek van het beest, wat nodig een naam nodig heeft. Ik ren door de deur en schuil achter de muur. Vuurvlammen spaten de deur eruit en maken de stoeptegels zwart. Ik ga weer naar binnen en gooi de wapens op een hoop. Time for a game.

En toen wist ik niet meer hoe ik verder moest. Ik heb een klein idee maar ja. Dus als je een goed idee hebt please zeg het me even.

Maar ik wil nog steeds graag een vote.

En een comment? maar dat heb ik al gevraagd.

Follow?

You will know her name  {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu