Fény a komor sötétségben - Harmadik bejegyzés

62 7 4
                                    

"Amint faképnél hagytál minket Erennel, megmagyarázhatatlan fájdalom kerített hatalmába és okoltam magamat amiért talán olyat mondtam ami téged bántott. Kétségbeestem, hogy ezzel elrontok mindent amit eddig veled kiépítettem - Persze ezt soha nem merném bevallani."

A fiú hátát a kőfalnak döntötte, orcáját az ég felé emelte, homlokáról lefolyó izzadságcseppet a nap ragyogó fénye csillogtatta meg.
Az ajtóból kikukucskálva figyeltem, nagy mosollyal az arcomon.
A fiú rámpillantott és komor tekintete szórakozott arckifejezésre váltott, amint meglátott.
-Bújócskázunk, bújócskázunk? - ciccegte a szavakat játékosan, mire előbújtam az ajtó takarásából és csillogó szemekkel odaszaladtam hozzá, kezeimmel mohón magamhoz szorítottam combját ami az egyetlen dolog volt a méretkülönbség miatt amit csak el tudtam érni.
-Bááátyus! - nyújtottam el a szavakat. -Hiányoztál! Mikor jössz be? - néztem rá nagy bociszemekkel.
-Oh Vivi! Körülbelül öt perce jöttem ki a házból! - nevetett fel mély hangjával harsányan.
A tőlem távolabbi kezét felemelte és észrevettem az ujjai között füstölő vékony szálat.
-Az mi, bátyus? - mutattam ujjam hegyével az övében elhelyezkedő vastag barna papírgurigára.
-Ó! - nézett le rá eljátszva döbbenetségét, mintha eddig nem vette volna észre a tárgy ottlétét.
-Ez egy rossz dolog! Az emberek néha csinálják ha feszültek, tudod? De nem szabad! Soha! - intett kezével figyelmezően, de mégse kioktatóan.
Ajkaim elnyíltak és szomorú szemekkel néztem rá.
-Szóval akkor te most feszült vagy, bátyó? - ujjamat az államra tettem és úgy gondolkoztam el.
A fiú halkan felnevetett és felnézett a derűtlen kék égre.
-Lehet. Én magam se tudom. - vont vállat majd a csikket ledobta a poros talajra és rálépett a lábával, végig húzva azt a földön.
A fiú felémfordult majd leguggolt velem szembe, kezeivel erősen karon ragadott és komoly arckifejezéssel nézett reménnyel csillogó szemeimbe.
-Meg kell ígérj nekem valamit! - óvatosan megrántotta a karom a heves beszéde közbe.
-Nem te mondtad hogy ne tegyünk olyan ígéreteket amiket nem biztos hogy betudunk tartani? - biggyesztettem le az alsó ajkaim csalódottan.
A férfi arca elárulta döbbenetét, lehajtotta fejét a talajra. -De igen..de most kivételt kell tegyünk! - erősödött meg a szorítása rajtam. -Néha félre kell tegyük az elveinket, ahhoz hogy helyes döntést tudjunk hozni.
A fiú nagyot sóhajtott, egyik kezét lassan felemelte és a hajamra simította, bíztatóan cirógatta fejbúbom.
Ekkor, minden amit mondott olyan érthetetlen és kusza volt, bármennyire próbáltam az ő fejével gondolkodni, még nem érthettem miről beszél.
-Meg kell ígérd hogy sose teszel kárt magadban és mindig józan maradsz. Bármennyire is fáj, csak sodródj az árral és mindenképpen csak arra törekedj hogy biztonságba lehess! - beszéde közbe hangja egyre kétségbeesett lett, mondandója végén feldúltan kiegyenesedett.
-Megígérem Bátyus neked! -  bólintottam határozottan, hajtincseim a szemem elé hullottak.
Lassan felhők kúsztak az égboltra eltakarva a napot, a táj szürkébe borult és a hűvös szellő emelte fel a száradt leveleket amik végig táncoltak az utcán egy kis porfelhő kíséretével.
-Azt mondtad sose szabad csinálni azt, amit az előbb te. Akkor neked miért volt szabad, és nekem miért nem? - fogtam meg a bátyám hideg kezét, ő pedig markába szorította a fele akkora kezem.
-Mert én sose hagyom majd hogy feszült legyél, vagy valami bántsa a szíved. Én mindig melletted leszek és megvédelek mindentől. Ez az én ígéretem! - hatalmas mosollyal lenézett rám, már már annyira csillogtak szemei mintha egy könnycsepp akarna kibuggyanni onnan.
Gyermekded boldogság költözött ártatlan szívembe, mosolyom őszinteséget suggalt. Biztonságot éreztem.

Emlékirat Where stories live. Discover now