🏓Felix perspektiv🏓
Jag vaknade nu i mitt "nya" rum. Dem helvita väggen som sängen stod emot hade fått svarta konturer på sig. Det liknade min och killarnas logga som vi hade när vi uppträdde på idol finalen.
Jag log och reste mig upp ur sängen. Idag var det fredag och Cattis skulle komma till skolan idag. Jag kunde inte möta upp henne på flygplatsen igår eftersom min faster och hennes familj var på besök.
Jag suckade lätt och gick mot garderoben och tog fram en svart Bulls linne och ett par jeans. Jag toppade det med en svart vit keps. Jag drog på mig em grå kofta över och tog på mig parfymen jag fick av Cattis i födelsedagspresent.
Jag gick ner och åt en snabb frukost med en nästan sovandes lilla syrra. När jag var färdig tog jag på mig min hjälm och satte på mig mina ytterkläder. Jag gick ut och kickade igång min cross.
Jag åkte till Oscars skola och väntade vid parkeringen. Jag stod där i kanske 5 minuter tills jag såg en tjej med brunt hår under en vit keps aka min, en långärmad tröja och ett par taighta slitna jeans. På fötterna var satt ett par vita Nike air force. Hennes blick var nere i mobilen och ett leende växte på mina läppar.
Jag gick försiktigt fram till henne och la en hand på hennes axel. Hon kollad upp chockat men den minen byttes ut mot en glad. Hon slängde sig i min famn med armarna runt min nacke. Jag virade mina händer runt hennes midja.
"Jag har saknat dig" mumlade hon mot mina axel och jag kramade om henne hårdare. Hon skrattade svagt. Jag flyttade bak huvudet och kollade mig i ögonen. Jag fastnade i hennes grå blåa ögon men snart kände jag hennes läppar mot mina.
Jag besvarade hennes kyss och rörde sakta mina läppar. Kyssen varade länge men hon drog ifrån för att andas. " jag har skola också men syns vi efter skolan?" Frågade jag och hon nickade. Jag kysste henne en sista gång och släppte sedan greppet om henne.
Jag drog hjälmen över huvudet och startade crossen. Cattis vinkade och jag gjorde detsamma innan hon sprang in i skola med Oscar.
Jag åkte till min skola och var 3 minuter sen. Jag skyndade mig till klassrummet och öppnade dörren. Mariett min so lärare kollade surt på mig och jag satte mig längst bak bredvid Max.
"Har jag missat något" frågade jag och Max nickade. "Vi ska ha prov om 2 veckor" sa han och jag kollade på han panikslaget. Om två veckor!! Då fyller ju både Oscar och Ogge år!
"I vad?" Frågade jag och han kollade till baka på mig." Om Asien" sa han och jag suckade. Fuck. Detta kommer inte gå bra. Tagga F!
~~~~~~~~~~~
Jag satt hemma i soffan med mobilen i handen och blicken på TLC och väntade på ett sms från Cattis. Jag suckade och reste mig upp. Jag gick ut till köket och öppnade kylen. Jag såg ett juice paket Bravo. Jag lossade på locket och drack direkt ur paketet. Jag vände mig om och såg Cattis stå där. Jag förde bort paketet från läpparna och ställde ner det på skänken. Min mun var fylld med juice och jag såg nog ut som en uppblåst ballong eller något. Jag svalde och gick fram till henne. Jag böjde mig ner och kysste henne. Han la armarna Runt min nacke och fördjupade kyssen.
Jag drog ifrån leendes och lutade min panna mot hennes. Hon log och blundade, mina armar åkte runt hennes midja och vi vaggade långsamt sida till sida. "Du smakar apelsin" sa hon och jag skrattade. "Konstigt. Jag drack ju inte precis apelsin juice" sa jag sarkastiskt och hon skrattade.
"Ska vi gå till mitt rum?" Sa jag och hon log. Jag började gå mot trappan som ledden ner men hon stannade. Jag vände mig om och hon hade en rynka mellan ögonbrynen. Jag ställde mig framför henne ett trapp steg nedanför henne och stryckte bort rynkan med tummen.
"Vi skulle väll till ditt rum?" Frågade Hon och jag nickade. Jag tog hennes hand och ledde henne ner för trappan. Jag höll för hennes ögon och ledde henne framåt. Hon skrattade och jag öppnade min rums dörr.
Jag drog ifrån mina händer och hon kollade sig om kring. Hon log och vände sig sedan om mot mig. "Så du har blivit en oundergrounder." Sa hon och jag höjde på ögonbrynen. En oundergrounder? Hon skrattade och viftade bort det. Hon slängde sig på sängen och kollade upp i det vita trä taket. Jag la mig bredvid henne och gjorde likadant.
Hon vände sig om och la sin hand på mitt bröst. Jag kollade på henne och log. Hon gjorde det samma och lutade sig fram. Vi möttes i en kyss som kändes..underbar.
"Stannar du här över natten?" Hon nickade och flätade ihop våra fingrar." Jag älskar dig vet du det?" Sa jag och hon kollade upp på mig. "Ja, jag älskar dig med" sa hon och pussade min kind. Nu är allt bara såååå bra.
YOU ARE READING
King Of The Radio
RandomJAG SKRIVER DENNA BOKEN BARA FÖR SKOJS SKULL, EFTERSOM DET VAR ETT LITET SKÄMT JAG OCK MINA KOMPISAR HADE FÅR CA TVÅ PR SEDAN MEN JAG KÅNNER ATT JAG VILL FORTSÄTTA SKROVA FÖR MIN EGNA SKULL. SÅ NU VET NI VRF DEN ÄR SÅ DÅLIG. Vad händer när 3 tjejer...