Biliyorum ki; benim gibi bir çok kişi Wattpad uygulamasında kendi hayalgücünü okurlar ile paylaşmak istiyor. Bazı kişilerin amacı yalnızca yazarak kendisini rahatlatmak iken; bazılarıysa bu çabasını popüler olma kaygısıyla harmanlıyor. Okunma,oy ve yorum sayısının teşvik edici etkenlerde başı çektiğini ben de biliyorum fakat; bana göre bu kaygılar ve az okunma oranını kafaya takmak ilham perilerinize küçük bir tekme atıyor!
Nedeni mi? Okunma sayısına ve yorumlara verilen fazla doz değer; özgünlüğünüze ket vuruyor çünkü. En ufak bir eleştiri bile aklınızı kemirirken belki de gelecek bölüm için düşündüğünüz bir olayı yazmaktan vazgeçmenize kadar gidebiliyor iş. Fakat unutmayın ki; okuyanlar hikayenizi sizin olduğu için okuyor. Başkalarındam etkilenen ve bu nedenler giderek saçmalaşan çok hikaye gördüm ve okumayı bıraktım. Sanırım bu nedenle kabullenmemiz gereken ilk konu bu; o hikaye sizin ve kim ne derse desin hikayenizi kendi hayallerinizle şekillendirmekten vazgeçmeyin!
Bir diğer konu; "Hikayeme oy verir misin?" Biliyorum; okunma sayısı az olan hikayelere rağbet az oluyor. Ne yazık ki. Daha da kötüsü; sırf okunma sayısı ciddi bir rakama ulaşmış diye saçma sapan konular içeren, hiçbir artısı olmayan hikayelere yönelen çok okuyucu oluyor. Fakat lütfen ama lütfen; paragrafın başında yazdığım o soruyu mesaj olarak atmayın, mesaj panolarına yazmayın. Hele ki gidip birinin hikayesinin yorum kısmına asla ama asla yazmayın. Bunun yerine daha mantıklı ve daha ilgi çekici yazılarla mesaj gönderirseniz eminim hikayenize bir şans veren mutlaka olacaktır. Ama bana bu soru geldiğinde açık ve net olaraj silip atıyorum. Eminim bir çok insan da bunu yapıyordur. Yani; hiçkimse yalnızca oy için yazan birininin hikayesine bir şans vermez öyle değil mi?
"Karşılıklı vote?" Bu soru için ise yalnızca iki kelime harcayabilirim; intihar sebebi!
Umarım ilk bölüm sizler için faydalı ve keyifli bir yazı olmuştur. Ikinci bölümde görüşmek üzere... Ilham periniz bol olsun! ☺
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazar Olma "Sanatı"
RandomWattpad hikaye yazarlarının ve adaylarının buluşma noktası Gelin birlikte bu sanatı mercek altına alalım