BİRİSİ PANOSUNDA BÖYLE BİR ŞEY PAYLAŞMIŞ.
ARKADAŞLAR BU TARZ ŞEYLERİ PAYLAŞMADAN ÖNCE LÜTFEN BİRAZ ARAŞTIRIN!Hocalı Katliamı (25-26 Şubat 1992)
Hocalı esasında 1991 yılının sonbaharından beri Ermeni silahlı gruplarınca kuşatılmış bulunuyor, SSCB İçişleri Bakanlığı’na bağlı kuvvetleri Dağlık Karabağ’dan çıkarılmasının ardından ise tümüyle abluka altında tutuluyordu. 1992 yılının ocak ayından itibaren kente elektrik verilmemekteydi. Hocalı halkının bir kısmı kenti terk etmiş bulunuyordu fakat Hocalı valisi E. Memmetov’un ısrarlı uyarılarına rağmen sivil halk bölgeden tam olarak ayrılmamış anayurtlarını bırakmamıştı ki 25 Şubat 1992 tarihinde Ermeni silahlı birliklerinin saldırısı başladı.
25 Şubatı 26 Şubata bağlayan kanlı gece…
Hocalı Katliamı, 26 Şubat’ta, İnsan Hakları Savunma Merkezi, İnsan Hakları İzleme Örgütü ve Time dergisinin de ifade ettiği gibi güçlü silahlarla donatılmış Ermenistan silahlı birlikleri ile Hankendi‘de konuşlanmış bulunan Albay Zarvigarov komutasındaki 366’ncı Rus Mekanize Alayı’nın desteğindeki Ermeni çeteleri tarafından gerçekleştirildi. Saldırıya zırhlı araç, topçular ve tanklar eşliğinde ‘Artsakh’ın sözde ‘Milli Bağımsızlık Ordusu’na ait birlikler katıldı.
Rus destekli Ermenistan askerleri ve çeteleri tarafından kıskaca alınan Hocalı Rayonundan tek bir çıkış yolu bırakıldı. Bu koridoru kullanan insanlar karşılarında 366. Rus Motorize Alayını ve Ermeni çetelerini buldu. Vahşet işte burada yüzünü gösterdi… Rus destekli Ermenistan askerleri ve çeteleri sivil halka ateş açtı ve insanları katletti.
Öncelikle 936 km2’lik alana sahip ve 2.605 aileden ibaret 11.356 kişinin yaşadığı Hocalı kentine 25 Şubat günü saat 23.00’ten itibaren topçu birlikleri saldırı gerçekleştirdi. Yerleşim bölgesinde bulunan kışla ve savunma mıntıkaları hedef alındı. Akabinde Rus alayının tanklarından ve topçu birliklerinden yapılan saldırılar ile Hocalı Havaalanı kullanılamaz hâle getirilerek dış dünya ile ilişkisi tamamen kesildi. Savunmasız kalan kente 26 Şubat 01.00-04.00 saatleri arasında giren Rus destekli Ermeni piyade birlikleri; çocuk, yaşlı, kadın, bebek demeden birçok insanımızı vahşîce katlettiler. 26 Şubat günü sabah saat 07.00 sularında ise Hocalı kentinde tam bir yıkım ve kaos vardı. Halk çıkışı için serbest koridor oluşturulmuş ancak halka bu bildirilmeden tank ve topçu atışlarıyla halk hedef alınmıştı. Serbest koridordan sadece ve sadece ‘60’ kişinin geçtiği ifade edilmiş ve sadece ‘1’ kişi ile olaylardan sonra irtibat kurulabilmiştir.
Ermeni birliklerin saldırılarında 106’sı kadın, 70’i yaşlı, 63’ü çocuk olmak üzere toplam 613 Azerbaycan Türkü katledildi. Burada öldürmekten öte tarifi imkânsız bir gaddarlık, işkence ve vahşet öne çıkıyor ki, katliamın en güçlü hatırlatıcılarından olan ve öne çıkıcı vakalarından biri, karnı açıkça deşilerek taş doldurulmuş yaşlı bir ninedir. Yine Hocalı dendiğinde, akla ilk gelen, diri diri yüzleri soyularak katledilen çocuklardır.
Katliamdan 76’sı çocuk 487 kişi ise ağır yaralı olarak kurtuldu ve Ermeni güçleri bin 275 kişiyi de esir aldı. Esirlerin 150’sinden bugüne kadar haber alınamamışken 8 aile de tamamen yok edildi, 25 çocuk ebeveynini, 130 çocuk ise ebeveynlerinden birini kaybetti. Azerbaycan devletinin işgal nedeniyle uğradığı zarar ise geride kalan 28 yıl boyunca 22 milyar doları buldu.
Ermenistan’ın önceki Devlet Başkanı Serj Azati Sarkisyan (2008-2018), Hocalı katliamını yapan birliklerin 2 komutanından biriydi.
Serj Sarkisyan, İngiliz gazeteci Thomas De Waal ile yaptığı görüşmede Hocalı Katliamı ile alakalı olarak gözü dönmüşlüklerini açıkça ortaya koyan şu sözleri söylemiştir:
“Hocalı’dan önce Azerbaycanlılar, Ermenilerin sivil halka karşı el kaldırmayacaklarını sanıyorlardı. Biz bunu Azerbaycanlılara şaka yapmadığımızı göstermek amacıyla ibret olsun diye yaptık… Olay işte bu…”
Yine, Serj Sarkisyan ve Markar Melkonyan’ın aktardıklarına göre kardeşi Monte Melkonyan, katliamın Ermeni güçler tarafından yapılan bir ‘’intikam’’ olduğunu açıklamıştır
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIR ZİNCİRLERİ EY AKSA
AcakKudüs MÜSLÜMANLARINDIR. DURUM SANDIĞIMIZDAN DA VAHİM VE CİDDİ. #Kudüsmüslümanlarındır #Zulmesessizkalma