לפני הכל, אני ממש ממש מקווה שכולם בסדר❤️ ישראלים או פלסטינאים (אבל רק כאלה שהם לא מחבלים), לאף אחד לא מגיע לספוג דברים כאלה.
תקשיבו להנחיות, תשתדלו לא לצאת מהבית, זה באמת מציל חיים.
אני לא מכירה פה אף אחד, אבל אם אתם רוצים מישהו לדבר איתו אתם יותר מוזמנים. אני אשמח ממש להכיר אתכם ואולי גם לעזור אם אני יכולה :)
(אני לא אומרת את זה כדי לצאת נחמדה, אני באמת אשמח. אל תתביישו)_________
1) הדמויות צריכות להיות ריאליסטיות
כשאתם עושים פאנפיק על דמות מספר או על סלבריטי, הרבה מאוד אנשים עושים אותו מושלם. זה נשמע מטופש, אבל האמת שמאוד קל ליצור דמות מושלמת. אתם כותבים פאנפיק כי אתם מעריצים את הסלבריטי או שאתם אוהבים את הדמות הזו, אז טבעי שתחשבו שאין לה חסרונות.
לדמויות מספרים יהיה יותר קל למצוא חסרונות, אבל כשאתם כותבים על סלבריטי אתם לא רואים את כל הצדדים של האדם. יכול מאוד להיות שהם מתנהגים שונה כשאף אחד לא רואה, או כשאין מצלמות מסביב. נסו לקחת את מה שאתם יודעים על הדמות ולפתח את זה, לחשוב מאיפה ההתנהגות הזו יכולה להגיע ולאן היא מובילה.לדוגמא, כתבתי לכבוד יום ההולדת של חבר שלי פאנפיק על וואן דיירקשן.עכשיו, אני לא מעריצה שרופה שלהם אז אני לא יודעת עליהם הרבה, רק את הבסיס. שליאם בדרך כלל האחד האחראי, שזאיין הוא השקט, שלואיס הוא קצת יותר חצוף, שהארי הוא הפלרטטן ושנייל אוהב לאכול. בגלל שהם סלבריטאים, אף אחד לא באמת יודע איך הם מתנהגים, רק הקרובים שלהם מכירים אותם באמת. בכל מקרה, לקחתי את מה שאני כן יודעת עליהם וניסיתי לפתח את זה.
לואיס חצוף? בטח יש לו פתיל קצר, הוא חבר נאמן אבל שומר טינה למי שהכעיס אותו, וכנראה הוא אדם יחסית כן (מלשון כנות).
זאיין שקט? אולי זה בגלל שהוא לא בוטח באנשים מהר, אבל הוא חבר מדהים ומקשיב כשאתה לומד להכיר אותו.
וכו', וכו'.אל תפחדו לתת להם פגמים. נכון שזה קצת מפוצץ את בועת השלמות שבניתם מסביבם, אבל הם בני אדם.
דבר נוסף שאתם יכולים לעשות זה להדגיש את מה שאתם כן יודעים על הדמות/סלבריטי. זה בא מאותו מקום של מה שאמרתי לפני רגע, במקום לחפש תכונות חדשות, פשוט תיקחו את מה שאתם כן יודעים על הדמות ותדגישו את ההתנהגות הזו אצלה, ומשם זה כבר יתפתח לכל מיני כיוונים.
אבל, שימו לב שאם אתם מקצינים את תכונה מסוימת יותר מדי זה כבר יכול להיות מפחיד. לדוגמא, דמות שמספרת יותר מדי בדיחות הופכת למשוגעת (כמו הג'וקר מבאטמן). אם אני אקח את נייל ואציג אותו בתור אוהב אוכל אבל בקטע מוגזם, שאוכל כל דבר שהוא רואה, זה ייראה די מטומטם.
אל תעשו את זה. זה לא ריאלי, זה אפילו לא מצחיק.2) אל תעשו את עצמכם הדמות הראשית
אתם לא אמורים לעשות את זה בכל מקרה, אבל יש לאנשים נטיה לעשות את זה בפאנפיקים. אם אתם הדמות הראשית, אתם לא תהיו מספיק קשים איתה.
אם תעשו את עצמכם הדמות הראשית אתם תרצו לתת לעצמכם הכל. הילה טבעית שגורמת לכך שכל מי שרואה אתכם יתאהב בכם וישיר לכם שירים. הקול הכי מדהים שהעולם אי פעם שמע. שיברון לב טרגדי לדמות שאתם שונאים.
בתשעים אחוז מהמקרים אתם תהרסו לעצמכם את הסיפור.
YOU ARE READING
טיפים & טריקים לכתיבה בווטפאד [מתורגם]
Diversosכל מה שלמדתי על כתיבה בכלל ובווטפאד בפרט. ~ רציתי לשפר את הכתיבה שלי (ואת האנגלית שלי) אז החלטתי לשתף את חוכמת האמריקאים עם שאר הישראלים שאין להם כוח לקרוא אנגלית. וואלה, למדתי המון. מקווה שתלמדו גם אתם :) (תחרות כתיבה קלילה בפרקים האחרונים.) כל ה...