Katy! Katy! Katy! Hoor ik het publiek schreeuwen. Ik steek de microfoon richting het publiek en dan begint het publiek mee te zingen. Last friday night, hoor ik het publiek. Ik ben gewoon een superster. Ongelooflijk. Dan begint de muziek raar te doen. Bliep bliep hoor ik. Bliep bliep. Ik doe mijn ogen open. Jammer, niks superster en fans. Het is mijn wekker die afgaat. Ik moet naar school. Ik gooi mijn benen uit bed en druk de wekker uit. Ik loop naar mijn kledingkast, terwijl ik mijn ogen uitwrijf. Ik kies een zwart met wit gestreep t-shirt. De stof is zacht en hangt lekker los. Ik kies ook nog een zwart leren skater rokje. Ik pak mijn zwarte enkellaarsjes. Dan loop ik naar mijn lade kast. Ik doe een la open en kies een zwarte panty. Ik doe mijn kleren aan en dan loop ik naar de badkamer. Ik pak mijn make-up tas uit de kast onder de wasbak. Ik doe mascara op van L'oreal en wat roze lipgloss. Ik hou niet van teveel make-up. Ik borstel mijn haar door en doe het in een losse zij-vlecht. Ik pak een zwart lint en strik dat om het elastiek heen. Ik loop weer terug naar mijn kamer en check of ik alles in mijn cowboy bag heb zitten. Dan loop ik naar beneden. Mijn vader en moeder zijn werken. Mijn vader werkt elke dag en mijn moeder 3x in de week. Ik zet een kopje thee en pak een banaan en wat aardbeien uit de koelkast. Ik snij de banaan en aardbeien in stukken en doe ze in een bakje. Ik eet het snel op en drink dan mijn thee op. Ik haast me weer naar boven, naar de badkamer. Ik poets mijn tanden en doe wat Victoria Secret bodysplash op. Love Spell dit keer. Ik ren snel de trap af en doe mijn jas aan. Ik loop de woonkamer weer in en gris mijn tas van de bank. Snel pak ik mijn sleutels die in het sleutelbakje hangen. Ik loop naar buiten en doe de deur op slot. Ik loop om het huis naar de tuin. Ik doe de poort open en pak mijn fiets uit de schuur. Het is mijn beurt om Ariana op te halen. Ik fiets naar Ariana toe en ga voor het raam staan, terwijl ik half op mijn fiets zit. Ik zwaai en de moeder van Ariana ziet me. De moeder van Ariana is heel klein, vergeleken met mijn moeder. Dan komt Ariana naar buiten. 'Hey, hoe is het?' zegt Ariana terwijl ze haar sleutel in haar fiets steekt die al voor het huis staat. 'Goed hoor, met jou?' zeg ik terwijl ik weer goed op mijn fiets ga zitten. 'Super goed duh!' zegt Ariana terwijl ze naar me toe komt fietsen. 'Hoezo duh?' zeg ik terwijl ik moet lachen. 'Weet je het dan niet?' zegt ze. 'Wat niet?' zeg ik. Nu begin ik wel heel nieuwsgierig te worden. 'Er komt een nieuw meisje bij ons in de klas! Je hebt er een mailtje van gekregen!' 'Dat meen je niet!' zeg ik. Wat stom dat ik mijn mail weer is niet check! Een nieuw meisje. Dat is echt super leuk! 'Ze komt uit London.' zegt Ariana. Wow, London is echt een hele coole stad! Zelf woon ik in Chicago, vergeleken met London vind ik dat echt niks. Ik ben er met mijn ouders en zus 2 jaar geleden een weekendje naar toe geweest. Ariana en ik beginnen te fietsen en kletsen nog wat door. Ik ben echt heel nieuwsgierig hoe dat meisje eruit zal zien.
Het eerste uur hebben we biologie. Ik zit achterin de klas naast Ariana. Het nieuwe meisje zit voorin. Ze kwam hier net als de rest gewoon naar binnen en ging zitten. De juf vertelde over een nieuwe leerling en toen stelde zichzelf voor. Ze heet Maddie, ze is lang met lang bruin haar tot haar schouders. Ze heeft een grappig Engels accent. Ze is naar de VS gekomen voor haar vaders werk. Ik vind haar kleding stijl heel leuk. Ze heeft een Little Black Dress aan, met daaronder zwart-wit gestreepte kousen. Ze heeft haar haren gekruld zie ik. Ik word uit mijn gedachten geschud door Ariana.'Mag ik je gum lenen, Katy?' We moeten een blad tekenen. Ik wil zangeres worden, waarom zou ik dan een blad moeten kunnen tekenen? Zelf heb ik nog niks getekend. Ariana wil later dokter worden, dus ze let altijd heel goed op bij biologie. Super saai dus. Ik vis mijn gum uit mijn etui en geef het aan Ariana. 'Oke, we gaan wat anders doen!' Ik kijk op. De juf is achter haar bureau gaan zitten en zoekt wat door een map. 'We gaan in groepen werken. Ik maak de groepen. Luister dus goed in welke groep je zit! Ariana met Anouk, Daan met Evie.' Zo gaat de juf nog even verder. Dan noemt ze mijn naam op. 'Katheryn met Maddie' Maddie zoekt de klas door, ik zwaai naar haar zodat ze weet dat ik Katheryn ben. Ze glimlacht en dan draait ze weer naar de juf toe. De komende twee weken is het onderwerp bij biologie Muziek en lichaam. Daar moeten we een verslag over maken. Eindelijk is een leuke huiswerk opdracht! En ik mag nog wel samen met het nieuwe meisje! De les is voorbij en ik stop mijn etui en lesboek in mijn tas. Maddie loopt naar me toe. 'Heyy, wat een leuk onderwerp hebben we!' zegt Maddie. 'Ja, vind ik ook.' We lopen het lokaal uit. 'Zullen we morgen afspreken om aan ons verslag te werken?' vraag ik. 'Kan het misschien ook woensdag?' 'Ja, is goed. Maar dan moet je me ook alles over Londen vertellen!' zeg ik. Maddie moet lachen. 'Zo speciaal is het nu ook weer niet hoor. Ik vind Chicago veel leuker.' Ik grinnik. Opeens hoor ik het deuntje van mijn telefoon. Ik graai mijn telefoon uit mijn tas. Het is mijn moeder. Ik neem de telefoon op. 'Hey lieverd, hoe is het?' hoor ik mijn moeder door de telefoon. 'Goed hoor, waarom bel je?' 'Ik ben net gebeld door VoiceRecord, kan je na school gelijk naar huis toe komen, we moeten naar een fotoshoot.' 'Een fotoshoot waarvoor?' vraag ik. 'Een fotoshoot voor een foto op de cover van je single.' 'Wow cool, ik kom na school meteen naar huis.' zeg ik. 'Oke, tot zo' 'Tot zo' Ik hang op en gooi mijn telefoon weer in mijn tas. 'Een fotoshoot waarvoor?' vraagt Maddie. 'Dat vertel ik woensdag wel.' zeg ik, terwijl ik mijn kluisje open doe. 'Oke, ik moet nu naar mijn volgende les. Doei!' 'Doei!' zeg ik.
JE LEEST
My Famous Life (ON HOLD)
Hayran KurguKatheryn Hudson houdt van zingen en besluit haar covers op YouTube te zetten. Dat zet haar wereld op z'n kop! De wereld ligt aan haar voeten! Zal Katheryn een echte superster worden? Zo makkelijk gaat dat niet, met mensen die er alles voor doen om K...