6. BÖLÜM

10 5 0
                                    

Esme' yi aramaya başlamak için sanırım onun babasının çalıştığı otelden başlamak gerekiyordu. Hakkında çok az şey öğrenmiş olsamda aramaya çalışmak, hiç öğrenmemekten daha iyiydi.

_Alo..
_Neredesin Defne?
_Sanırım herşeyin başladığı yerde...
_Söyle yerini geliyorum
_Turkuaz oteldeyim.
_Ne işin var orada?
_Kapatıyorum şimdi gelince ararsın.

Demir'e baştan söylesem bir sürü laf duyardım ve işte ayaklarım beni yine bu hikayenin başına getirdi. Esme'nin babasının öldüğü otele.

_yardımcı olabilir miyim?
_belki
_efendim?
_özür dilerim, başka birşey düşünüyordum. Bana bu otelin sahipleri lazım.
_Adnan beyler burada değiller. Konu neydi?
_sadece eskiden bu otelde yaşanmış bir konu ile ilgili bilgi almalıyım.
_yurt dışındalar bu hafta gelmiyecekler, dilerseniz ben yardımcı olmaya çalışabilirim.
   Daha 25'de görünen bu sarışın çocuğun bana yardımcı olması imkansızdı, yinede şansımı zorlamak gibi deliliklerim vardı.
_Peki adınızla başlayalım, sanırım Aras yakanızdan okudum. Aras bey 1968 yılında bu otel çatısından düşüp hayatını kaybetmiş bir çalışan, ben o beyefendiyi ve ailesini tanıyan birini arıyorum.
Durup uzun uzun yüzüme baktı düşünüyor muydu, cevabımı biliyordu, sadece merak mı etmişti bilmiyorum?
_neden arıyorsunuz?
_bir tanıdığıma yardım etmek için.
_belki... Belki babam bu konuda yardımcı olabilir,
_çok güzel, nasıl ulaşabilirim babanıza?
_mesai bitiminde sizi götürebilirim.
_tabii kaçta gelmeliyim tekrar?
_ 7 'de çıkıyorum.
_burada olacağım.

Kapıya doğru yöneldiğimde Demir içeri giriyordu, hızlıca ellerimden tuttu ve dışarı doğru çekiştirdi. Sinirliydi onu daha önce böyle gördüğümü hatırlamıyorum.
_neden buradasın?
_Esme' yi bulabileceğim yerlerden biri burası yada haber alabileceğim.
Sesi git gide yükseliyordu,
_Bana neden haber vermedin?
_biraz sakin olur musun? Sadece sorup çıktım.
_sorma merak etme, artık bu konuyu ne zaman kapatacaksın vazgeçeceksin. Sananee...
_Demir ben kapatmıcam sende istemiyorsan benimle gelmezsin, ben tek başımda çözerim.
_bir halt çözemezsin sen.
_Demir git, gittt...
_sen bilirsin.

Öylece çekip gitti. Çok kızmıştı ama neden, başından beri bana yardım etmiyor muydu? Şimdi bu öfke niyeydi? Burada beklemenin anlamı yoktu taksi çağırıp kendimi Can dedenin evinin yolunda buldum.
_kimse yok mu?
_Can bey...
_kimse var mı?
Kimse yoktu evde, herşeyi bilen komşuya yöneldim verandasında çay içiyordu.
_merhaba, can bey evinde yok sanırım
_heykelin oradadır, tepede.
_teşekkür ederim.
O kadar iyi biliyordum ki artık orayı, gözüm kapalı bulabilirdim hızlıca ulaştım. Her buraya geldiğimde o muhteşem küçük ada manzarası beni büyülüyordu çok geçmeden arkası dönük uçurumdan aşağı bakan Can dedeyi fark ettim.
_merhaba!
_merhaba kızım!
_Sizde burayı seviyorsunuz sanırım?
_ben seni tanıyamadım kızım, kimlerdensin?
_şey, şimdi yine Fatoş' un  torunuyum desem adam sinirlenerek. Ben tatilcilerdenim amca tanımazsın.
_Gel bakim otur, burayı kimse bilmez seni Esme' mi yolladı, o mu dedi?
_Yok amcacım ben gezerken kayboldum buldum burayı. Esme kim neyin olur?
_Sevdiğim, sevdiceğim iki gözümde yaşayanım benim.
_Nerde peki amca sevdiğin?
_babası öldürülünce dayanamadı gitti dediler.
_babası öldürülünce mi?
Bu cümle kafama doğru yükselen bir basınca sebep olmuştu, adam düşmemişmiydi ne öldürmesi, nasıl?
_kim öldürmüş amca
_o otelden biri bilmem kim?
_belki öldürmemişlerdir kazadır.
_belki...

Bu adamın kafası iyice gitmiş, kim neden öldürsün ki? İçine girdikçe yılan hikayesine dönen bir konunun daha başında bile olmadığımı hissettim. Belkide Demir haklıydı vazgeçmeliydim, Esme'yi merak etsem bile cinayet ,bu konu benim için çok korkutucuydu. Can dedeyi evine bırakıp Demir 'i bulmaya karar verdim. Evlerinde yoktu, hayret bizim evde de.
_anne Demir buraya uğradı mı?
_ haberin yok mu?
_neden?
_Emel' le evi almaya gittiler, tapu işlemleri için yanında olmasını istedi Neşe teyzen.
_Neşe teyze ev buldu mu?
_Demir bulmuş, bir sokak aşağıda Demir'in odasına kuzeyden bakıyormuş.
_Neşe teyze mi beğenmiş evi?
_hayır Emel beğenmiş.
_peki...

Bir Ada Bir Adam         B. A. B. AHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin