571.Ders Cin Sûresi 01-13

11 3 10
                                    

571. Ders :

29. Cüz, 72. Sûre, 571. Sayfa
Cin Sûresi
01-13. Âyet-i Kerîm'eler.

 بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ


1

قُلْ أُوحِيَ إِلَيَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِّنَ الْجِنِّ فَقَالُوا
"Deki: "Bana, cinlerden bir topluluğun (Kur'an'ı) dinleyip şöyle dedikleri vahyedildi:"

Cinler, kendilerinde ateş veya hava unsurunun galip olduğu göze görülmeyen akıllı varlıklardır.

Denildi ki: Onlar, mücerred ruhların bir çeşididir.

Bunların, bedenlerinden ayrılmış beşerî ruhlar olduğunu söyleyenler de oldu.

Ayette Hz. Peygamberin (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) bu olayda onları görmediğine ve kendilerine Kur'an okumadığına bir delâlet vardır. Hz. Peygamberin (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ) Kur'an okuduğu bir vakitte onlar da hazır olup, dinlemişlerdir. Allahu Teâlâ da olayı vahiyle peygamberine bildirmiştir.

إِنَّا سَمِعْنَا قُرْآنًا عَجَبًا
"Şüphesiz biz, hayret verici bir Kur'ân dinledik."

Bunlar kavimlerine döndüklerinde "biz hayret verici bir kitap duyduk" dediler.

Kur'anın hayret verici olması, nazmındaki güzellik ve manasındaki incelikle insan sözünden çok farklı olmasıdır.











2

يَهْدِي إِلَى الرُّشْدِ
"Hidayete sevk ediyor."

فَآمَنَّا بِهِ
"Biz de ona iman ettik."

Bu kitap, hakka ve doğruya sevkediyor, biz de ona iman ettik.

وَلَن نُّشْرِكَ بِرَبِّنَا أَحَدًا
"Rabbimize hiçbir şeyi asla ortak koşmayacağız."

Kat'î delillerin tevhidi söylemeleri üzerine, biz Rabbimize hiç kimseyi şerik kılmayacağız.













3

وَأَنَّهُ تَعَالَى جَدُّ رَبِّنَا
"Doğrusu, Rabbimizin şanı çok yüksektir."

مَا اتَّخَذَ صَاحِبَةً وَلَا وَلَدًا
"Ne bir eş edinmiştir, ne de bir çocuk."

Sanki Kur'andan duydukları kısım onların içinde bulunduğu şirke ve Allah hakkında eş ve çocuk nisbet etmenin yanlışlığına dikkat çekmişti.











4

وَأَنَّهُ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى اللَّهِ شَطَطًا
"Şüphesiz sefihimiz, Allah hakkında taşkın sözler söylüyordu."

"Sefihimiz" ifadelerinden murat İblistir veya cinlerin azgın olanıdır.

Allah hakkında taşkın söz söylemesi ise, O'na eş ve evlat nisbet etmesidir.









5

وَأَنَّا ظَنَنَّا أَن لَّن تَقُولَ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا
"Doğrusu biz, ins ve cin'in Allah hakkında asla yalan söylemeyeceklerini sanıyorduk."

✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin