DI sebuah kawasan pedalaman yang sunyi dan sepi, terletak sebuah markas atau tempat persembunyian mereka untuk melakukan aktiviti-aktiviti yang sememangnya melanggar undang-undang negara. Terdapat beberapa orang lelaki yang berumur lingkungan 20 hingga 40 tahun di situ.
Kelihatan meja yang besar itu dipenuhi botol-botol arak dan pelbagai jenis dadah. Kawasan itu juga dipenuhi bau-bauan asap rokok yang sememangnya menyesakkan dada dan salur pernafasan.
Walaupun sudah jelas tertera gambar kesan buruk akibat merokok pada kotak rokok tersebut, manusia seolah-olah tidak peduli dan sanggup menghabiskan duit demi nafsu. Spesies manusia begini selalunya tidak bersedia menghadap pintu kematian tetapi nampaknya tindakan mereka seperti sudah bersedia untuk mati.
Air kencing syaitan pula sanggup diminum sedangkan arak itu ialah raja segala kemaksiatan, permulaan bagi mereka melakukan semua dosa besar sekali gus tanpa kawalan minda dan fikiran.
Bagi mereka, inilah keseronokan yang patut mereka rasakan kerana pada malam ini, mereka akan memperoleh 'makanan' yang mereka inginkan dan paling ditunggu-tunggu iaitu...
Perempuan.
"Haish, mana Kerol ni. Lamanya..." rintih Zian dalam dunia khayalnya akibat pengaruh dadah yang berlebihan.
"Itulah! Aku dah tak sabar ni! Dia kata perempuan tu lawa," ujar seorang lelaki bersama sengihan.
"Bukan biasa-biasa Kerol ni. Dapat perempuan berpurdah kot! Mahal ni!"
"Senang betul perempuan tu kena tipu. Ingatkan iman kuat sangat, rupanya sekali tabur ayat-ayat manis dah jatuh," kata Zian lagi, sinis.
"Hahaha betul! Aku setuju!"
"Weh, Lian! Ambilkan minuman baru! Dah habis pula arak dalam gelas aku ni." Zian terus mengarah dengan nada yang kuat.
"Cis! Yelah!"
•¤•
"AWAK... Kita nak pergi mana ni? Jauh lagi ke?" tanya Rita penuh ketakutan.
Beg baju dipegang erat sambil matanya meliar memandang kawasan sekeliling yang hanya dipenuhi pokok-pokok dan semak-samun. Jantungnya usah dikatakan, berdegup kencang.
"Saya nak tunjuk awak satu tempat. Tempat tu best," kata Khairul bersama senyuman manis.
Namun, senyuman itu langsung tidak dapat menghilangkan perasaan takut teman wanitanya itu. Rita teringatkan wajah tua umi dan abahnya. Terbit pula perasaan serba salah kerana bertindak kasar dan biadap terhadap mereka.
Tambahan pula pada malam ini, dia mengambil keputusan untuk melarikan diri lantaran kehendaknya tidak mendapat persetujuan daripada mereka berdua. Darah muda, akan panas dan mudah untuk memberontak apabila keinginannya tidak dapat dipenuhi.
YOU ARE READING
RAHSIA SEBUAH HATI
Action𝐒𝐄𝐂𝐎𝐍𝐃 𝐒𝐄𝐑𝐈𝐄𝐒 | 𝐈𝐯𝐲 𝐀𝐳𝐫𝐢𝐧'𝐬 𝐒𝐭𝐨𝐫𝐲 IVY AZRIN - Seorang gadis yang polos dan pemalu. Saat hatinya meluahkan perasaan cinta kepada jejaka beku bernama Danial Faiz, layanan kasar terus dilontarkan buatnya. Hati siapa sahaja yan...