Hoofdstuk 1

102 0 0
                                    

De zomervakantie was bijna voorbij en alle Anubis bewoners waren weer onderweg naar huis van hun vakantie Fabian en Nienke zijn samen 2 weken in Oostenrijk geweest ze hebben daar voornamelijk van elkaar genoten waar Fabian niet door het leven hoeft als Berend maar gewoon zichzelf kon zijn. Amber is samen maar haar vader op Bali geweest voor 3 weken waar ze heeft genoten van de zon en de vele leuke winkels. Appie is in Marokko geweest waar hij zijn familie heeft bezocht en natuurlijk langs is geweest bij oom Ibrahim en Trudie. Jeroen en Noa zijn samen voor 2 weken in Frankrijk geweest nadat Noa weer was opgeknapt na het hele avontuur met de traan en Jeroen terug is gekomen uit Egypte vonden ze het fijn nu even tijd door te brengen met z'n tweeën. Mick is samen met Sofie in de Ardenne geweest voor een sportieve vakantie van 10 dagen ze zijn eindelijk samen nadat ze allebei lange tijd hebben ontkend elkaar meer dan leuk te vinden. Danny is samen met z'n moeder en met oom Victor voor 2 weken in Duitsland geweest waar Marijke een moeilijke beslissing heeft gemaakt. Joyce en Patricia zitten nog steeds op de high school in Amerika en hebben het daar erg naar hun zin, Joyce en Mick zijn definitief uit elkaar gegaan want ze vonden het lastig om elkaar niet te zien. Patricia en Joyce hebben het allebei erg druk op hun nieuwe school en daardoor heeft Patricia ook nog amper contact met Robbie.

Victor, Marijke en Danny kwamen als eerst weer terug in het huis, tijdens de vakantie in Duitsland heeft Marijke besloten om te verhuizen naar het land samen met Danny en Sofie, tijdens de vakantie had ze Sofie al gebeld om haar op de hoogte te brengen van de verhuizing, ze was niet meteen enthousiast maar wilde toch wel graag mee met haar moeder en broertjes. Ze moest het allen nog aan Mick vertellen, ze heeft besloten om daar mee te wachten tot ze thuis waren want ze wil niet de vakantie verpesten door hem dit nieuws te vertellen. Victor liep bij thuiskomst gelijk maar zijn kantoor waar hij zijn koffer neer zetten, zo eindelijk weer thuis Corvus zei hij tegen de opgezette raaf en aaide hem over zijn rug. Danny en Marijke zijn gelijk begonnen met het inpakken van de anders spullen want over een week verhuizen ze als naar Duitsland, Marijke heeft een makelaar gebeld en die had vrij wel gelijk een huis voor ze beschikbaar.

Victor liep weer naar beneden toen de deur openging Mick en Sofie kwamen binnengelopen, oh hoi oom Victor hoe was jullie vakantie vraagt Sofie beleefd. Ja was leuk hoor en jullie vakantie reageerde Victor, Mick begon gelijk enthousiast te vertellen die was geweldig we hebben elke dag wel een andere sport gedaan, boogschieten, hardlopen, mountainbiken, klimmen en zelfs surfen konden we daar in een speciaal zwembad. Mick is zo enthousiast aan het vertellen dat hij niet eens door heeft dat Sofie al naar de woonkamer is gelopen om haar moeder en broertje gedag te zeggen. Als Mick eindelijk klaar is met vertellen loopt hij achter Victor aan de woonkamer in waar Marijke en Danny dozen aan het inpakken zijn, wat zijn jullie aan het doen vraagt Mick verbaasd terwijl hij naar de dozen kijkt die steeds verder gevuld worden. Hey Mick wat leuk dat je er weer bent zegt Marijke wij zijn onze spullen aan het inpakken voor de verhuizing, verhuizing vraagt Mick terwijl hij verbaast naar Sofie kijkt. Sofie kijkt hem niet aan, ja wij gaan verhuizen naar Duitsland met z'n 3e antwoord Danny, weer kijkt Mick verbaasd naar Sofie, j.. jullie gaan weg uit Nederland vraagt hij dan, Sofie kijkt Mick met betraande ogen aan en knikt, ja we vertrekken volgende week al. Mick kijkt met open mond naar z'n vriendin en dat vertel je nu pas vraagt hij geïrriteerd, sorry i.. ik wilde onze vakantie niet verpesten zegt Sofie dan terwijl ze Mick zijn hand beet wilt pakken. Mick doet een stap naar achter en trekt zij hand weg, Sofie blijft hem aankijken terwijl er een traan over der wang loopt. Ook Mick krijgt tranen in zijn ogen en stormt dan naar zijn kamer toe. Terwijl Mick de deur van zijn kamer hard dicht slaat barst Sofie in tranen uit en valt huilend in de armen van haar moeder.

Anubis seizoen 5 'het verhaal na de traan'Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu