البداية التقليدية

48 1 0
                                    

تمس الواقع

منذ حوالي خمس سنوات او اكثر قليلآ كنت ارتبط بفتاة جميلة المشاعر والقلب وتعرفت عليها بعد قصة عشق شاقة سوف اقص عليكم القصة لاحقا تعرفت عليها في احد الأماكن الخيرية كانت هي الفتاة الوحيده وكنا العديد من الشباب وكان معاها اخ لها صغير وشاء الاقدار ان يوليني القأئم بالاعمال مهمة وتكون بداية الحديث عبارة عن ثواني معدودة  والمره القادمة دقائق كان هناك يوم تم الاتفاق عليه ليتجمع الجروب كان في الصباح الان انا وهي فقط نقف ولم يحضر احد  امام ذلك المكان وعلمنا بعد حضورنا انه تم تأجيل اليوم  وكان يجب ان نرجع الي المنازل من جديد فقالت .
( حنين) انا مش عاوزة اروح دلوقتي
كانت تنتظر مني ان ادعوها الي مكان لنجلس وبالفعل فعلت ما طلبته مني عينيها وذهبنا الي مكان ما في المحيط كنت اراه فرحة النصر في وجهه وهي تقول في داخلها ( لقد حصلت علي ما اريد ) وجلسنا سويآ وتحدتثنا لبضع ساعات وكانت اول مكلمة في المساء .
( حنين)  انا مبسوطة شكرا .
وبدائة العلاقة
ولكن لن اتحدث عن تلك العلاقة سوف اختصر العلاقة في سطور قصيرة هي قدمت لي مشاعر صادقة وفاعلت الكثير من أجلي  قدمت كل ما تحمل من طاقة و مشاعر وانا لم اقدم شيئ اخذت منها فقط كامل طاقتها و مشاعرها لماذا اقدم لها وهي تعطيني دون مقابل  لا تنظروا الي انني خسيس جبان  لا تحكمو علي ان لما تمروا بما مرارت بيه يوما وانا عاد الزمن فلن استطيع ان اقدم حتي القليل من أجلها  القدر يحكم وانا المحكوم عليه سوف نتركها في سلام و اخذكم من هنا ونذهب الي صديقتها التي كان كلامي معاها لا يتجوز السلام .
صديقتها
رن هاتفي مساء يوم الو
(حنين) تمام بص في مشكلة ومش عارفة اعمل اي
(انا) في اي اكلمي ؟
(حنين) صديقتي ( أميرة )
( انا )ملها ؟
(حنين) أميرة بتحب واحد اكبر منها ب كتير وبيستغل انها طيبه وبياخد منها ذهب وفلوس .
(انا) طيب هتكلم معاها لما نخرج كلنا بس مش قدمك ولا قدم حد عشان مايبقاش في احراج .
(سعاد) موافقة
وجاء يوم يجمعنا في الكثير من الناس فطلبت من (حنين )  ان اخذ صديقتها (أميرة)  واتحدث معاها وطلبت من (أميرة)  ان اتحدث معاها ف قامت علي الفور .
وتحدثت معاها والدموع نزلت من عينيها الان تجلس امامي فتاه بيضاء البشرة عيون بريئة تحمل من معالم الجمال ما تحمله وجسم رشيق
(أميرة ) انا مش هكلم حنين تاني ازاي تطلع سر بيني وبينها برا ده الي بيني وبنها
(انا ) طب اهدي كدة هيا عشان بتحبك عاوزة تسعدك وياستي لو الموضوع ده هيخسركم بعض كاني مسمعتش حاجة ولا اعرف حاجة بصي مش هقولك هاتي رقمك .
اخذة الهاتف وقمت بكتابة الرقم
(انا )  رقمي اهو لو حبيتي نتكلم في الموضوع انا موجود محبتيش خلاص
( أميرة ) انا مابعرفش اكلم في التلفون ومش بشحن اصلا .
( انا ) طيب يلا نرج الكافية عشان منتاخرش
(أميرة )  اه انا اصلا اتاخرت هسلم عليهم وهمشي علي طول .
وعدنا الي التجمع مره اخري ولم تقدم ملمحنا اي جديد  وانتهي اليوم وقبل ان اذهب المنزل ذهبت الي المقهي الي اصدقائي ويرن هاتفي
( انا ) الووو مين معايا ؟؟
( ؟؟ )  انا (أميرة )
لما اكون اعلم انها ستتحدث بتلك السرعه ابدا واخرجت ما بداخلها وتم حل مشكلة الارتباط بذلك الشخص . ولكن بدائة تتحدث الي كثير وتقدم حجة السؤال عن صديقتها . وفي يوم يجمعنا مع بعض الاشخاص الاخرين جائت الي
(أميرة ) انا لزم اروح ماما هتزعقلي تعالي وصلني
( انا )   ازاي و (حنين ) هنا انتي عبيط ؟
( أميرة )  اتصرف قلهم اي حاجه بعد ما امشي بخمس دقايق قلهم اي حاجة وامشي انا هستناك علي البحر (انا ) مش هينفع والله
(أميرة) برحتك
وفي ولم اتحدث علي ما حصل مع احد . وانتهي اليوم

البداية

صديقتها وعذريتي حيث تعيش القصص. اكتشف الآن