Felix perspektiv
En stark doft av nagellack fyllde hela huset och tanken på att det inte var min syster Felicia som satt på sitt rum, lyssnade på Justin Bieber och fnittrade medan hon målade naglarna fick mig att le.
"Oscar, seriöst sluta nu.. Får fansen reda på detta kommer du bli kallad Oscarina vart du än går" fnissar jag fram.
Han tittade mot mig och putade med underläppen för att sedan brista ut i skratt. Oscars skratt är väldigt vackert, det smittar lätt av sig vilket gjorde att jag också började skratta. Vi skrattade tills vi fick ont i magen, och ett tag trodde jag att jag skulle spricka av skratt.
Oscar är min pojkvän, och har varit det i snart ett år nu. Fansen, som vi kallar foooers, vet ingenting om det och vi har i nuläget inte lust att komma ut med det heller. De skulle bli galna om de fick reda på att deras crush inte var singel, och fick de reda på att de inte ens är intresserade av tjejer vet jag inte vad de skulle ta sig till.
"Vad tänker du på?" frågade Oscar och avbröt mina tankar.
"Oss." svarade jag enkelt och såg i ögonvrån hur han ryckte på axlarna och rullade runt så han låg på rygg bredvid mig i hans säng. Ett tag låg vi bara och kollade mot varandra, men till slut fick jag nog och raderade mellanrummet helt mellan våra läppar.
"Jag älskar dig Felix." sa han och vände upp blicken i taket.
"Jag älskar dig med Oscar." svarade jag kort, tog hans hand i min och vände upp blicken i taket.
Oscars perspektiv
Felix, Felix, Felix..... Han gör mig till den lyckligaste killen på gjorden bara av ett enkelt hej. Min kärlek för honom är obeskrivlig, det finns inte ord för hur mycket jag älskar honom och för hur mycket han, förhoppningsvis, älskar mig.
Vårat förhållande har varit lite komplicerat, vi har haft våra ups and downs precis som alla andra. I början var vi jätteoroliga över vad Ogge, Omar, Daff och framförallt våra familjer skulle tycka. Alla tog det bra, utom Daff. Han blev helt galen och började babbla om att vi kommer förlora massa fans, att detta förstör karriären och bla bla. Det hela slutade med att vi var tvugna att göra slut för Daff vägrade prata med oss, och hade fått med Ogge och Omar på samma spår som honom.
Jag var helt förkrossad under tiden jag och Felix inte var tillsammans, jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Aldrig kunde jag komma ihåg dansen eller texten till sången, allt jag kunde tänka på var hur mycket jag saknade Felix. Daff och alla runt oss märkte självklart att vi presterade mycket sämre och bad därför om ursäkt för det dom gjort, och poff så var jag och Felix tillsammans igen.
Egentligen tror jag att Daff fortfarande inte tycker om vårat förhållande, det enda han bryr sig om är hur bra vi presterar och om vi gör någonting fel. Tycker han inte om att jag och Felix är tillsammans så får han vänja sig, för det kommer hålla länge. Hoppas jag.
"Oscar, borde vi inte sova nu? Klockan är mycket och vi ska upp tidigt imorgon.." sa Felix och kollade menande på klockan och sedan på mig. Jag var för trött för att svara, så jag gav honom en kort nick och en puss på näsan innan jag slöt ögonen och somnade.
-----------------------------------------------------------------------------
OKEJ HEJ ALLIHOPA JAG ÄR TILLBAKA MED EN NY BOK
ok iaf så var detta bara ett segt "teaser" kapitel så ni får se vad ni har o göra med hehehehe
kommentera vad ni tyckte, rösta på kapitlet OCH FÖLJ MIG
puss hejdå
XOXOXOXOXOOXOXOOXOX Linnéa
YOU ARE READING
catch me if you can » f.s & o.e
Fanfiction"catch me if you can" sa han och tog ett steg ut i tomma intet.