Losing control 2

381 15 2
                                    

"Abang Alice?"

Alex hanya mengangguk.
"Boleh Aku tau Apa yang korang buat, sampai dia jadi macam ni?"

"Buat Apa? Kitorang buat Storytelling je tadi sementara tunggu eletrik ada."
Kata Ali.

"Ataupun dia jadi macam tu sebab cerita aku tadi."
Alicia memberikan pendapat nya

"Cerita yang pasal perempuan masuk hutan tu? Kenapa dengan cerita tu?"
Ali bertanya kepada Alicia

"Sebab waktu aku tengah cerita tadi.
Riak muka Alice tiba-tiba nampak resah semacam. Lepastu dia pergi ke tandas sebelum dia Serang kita. Kau tak perasan ke Ali?"

"Manalah aku perasan. Aku mengantuk tadi."
Kata Ali sambil menggaru belakang kepalanya. Dia memandang kearah Alex.
"Kenapa Alice boleh jadi macam tu? Apa dah jadi dengan dia?"

"Kau betul nak tahu?"

"Mestilah!"

"Kalau macam tu. Esok, pukul 7:50. Kita jumpa kat mamak maju."
Kata Alex sebelum menghilangkan diri bersama Alice.

"Eh! Tunggu!"
Ali memanggil Alex tapi tak sempat.

"Balik jelah"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"T-Tolong!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"S-Sakit!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Aaaarghh!!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"HAH!! Huh... Huh... M-mimpi tu lagi?!"
Alice terbangun di rumah nya

7:30 Am-Rumah Alice

"kenapa aku kat rumah? Seingat aku, semalam aku kat Akademi. Lepastu..."
Alice cuba mengingati kembali apa yang jadi semalam. Tapi dia tiba-tiba sakit kepala.
"Eerghh!! Kepala aku."
Alice mengambil keputusan untuk baring sebentar.

"kenapa memori tu selalu datang balik?!"
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
7:53 Am- Restoran Mamak Maju

Ali dan Alicia berada di Mamak Maju untuk berbincang tentang hal semalam dengan Alex.

"Cepat bagitau. kenapa Alice jadi macam tu?"
Ali bertanya pada Alex.

"Maaf, Aku tak boleh bagitau."

Ali berasa geram apabila mendengar jawapan dari Alex.
"Aku Tunggu semalaman kau boleh kata tak boleh bagitau?"

"Sabar dulu. Aku tak boleh bagitau sebab aku tak tahu. Tapi, aku rasa benda ni ada kaitan pasal apa yang berlaku 2 tahun lepas."
Alex memberikan pendapatnya.

"2 Tahun lepas? Apa yang jadi?"
Tanya Alicia.

"2 Tahun lepas. Alice Pergi berkelah dengan kawan dia. Tapi tak lama kemudian. Tiba-tiba kawan dia balik menangis. Dia cakap Alice hilang."

"Hilang? "

Alex menganguk.
"bila disiasat. Polis syak kes culik.
Sejak Hari tu Papa dan mama terus risau dan cuba bermacam ikhtiar untuk cari Alice.Tapi tak satu pun yang menjadi."
Alex kelihatan serius dalam menceritakan hal yang terjadi.

"Sampailah 6 bulan lepas tu. Ada orang yang rapat dengan papa bawak balik Alice. Alice nampak lesu waktu tu.
Lepas je kejadian tu, Alice terus berubah. Dia mula buat latihan fizikal macam jogging Setiap hari,tekan tubi, seni bela diri, even Latihan Parkour pun dia buat. Dari perempuan yang manja dan lembut. Dia terus jadi Perempuan yang Tegas bila buat kerja.
Dan lepas tu jugak dia jadi seorang pelajar yang pendiam, yang susah nak berkomunikasi dengan murid lain.
Tapi syukur, lepas dia diberikan rawatan psikologi dia jadi makin ok dan sekarang, dia dah boleh berkomunikasi
Macam biasa dengan kawan dia yang lain."
Terdengar sedikit suara keluhan apabila Alex bercerita.

EJEN ALI :future chlid  (BM)Where stories live. Discover now