18. Who are they? ✔

97 17 0
                                    

Pov Hannah

Ik doe mijn ogen open en kijk om me heen. Wit, alles is wit. Ik gooi het deken van me af en stap uit bed, de pijn in mijn zij negeer ik. Ik kijk naar mijn arm waar wit verband omheen zit. Alweer wit. Waarom is alles hier wit? Ik loop naar de kast in de hoek van de kamer en trek die open. Kleren. Ik trek kleren aan. Ik loop naar het raam en kijk naar buiten. Niks staat meer op de juiste plek. Auto's liggen door de hele straat. Van de huizen zijn niks meer over. Donkere wolken hangen boven de stad en laten de stad er griezelig uitzien. Een angstig gevoel overvalt me. Langzaam stap ik naar achteren. Alles in me schreeuwt om weg te gaan, en het beangstige is dat ik niet weet waar ik zo bang voor ben. Maar iets hier zorgt ervoor dat ik bang ben, dat er iets gaat gebeuren.

De angstige stilte word onderbroken door een knal van buiten. Het laat het angst gevoel groeien. Na de knal is het weer stil, nog stiller. Een doodse stilte, een doodse angst. Stap voor stap loop ik weer naar het raam. Op een huis tegenover mijn raam staat graffiti. Wat er net nog niet op stond: Now it's our time! Ik ril en loop naar de deur. Ik kijk de gang in. Niemand. Ik loop naar de lift en negeer de groeiende angst. Ik stap de lift in en druk op een knopje. De lift zoeft naar beneden. Opeens maakt de lift een schok en blijft dan stil staan. Ik druk op alle knopjes die van 1-12 gaan. De 'telefoon' klikt en een robot stem verbreekt de stilte in de lift: Now it's our time! De lichten in de lift vallen uit. Ik sla op alle knopjes en gil hysterisch. De lift maakt weer een schok en laat mij stoppen met gillen. Ik kijk aandachtig naar de vloer. De lift maakt nog een schok en valt dan naar beneden. De teller van de verdiepingen gaat met een hoog tempo naar beneden. En het stopt niet.

Met een harde klap beland de lift op de grond. De klap gonst door mijn lichaam en laat me inkrimpen van pijn. Ik hijs me overeind aan de armleuning van de lift. Ik kijk naar de teller van de lift. -13e verdieping...

Ik weet niks te zeggen.

You will know her name  {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu