Kapitel 5

257 6 0
                                    

Cole vaknar upp med ett ryck av bankandet på dörren.

-"Cole! You lazy shit, get up! You've got work to do!" ropar Jeff irriterat utanför dörren.

-"I'm up, I'm on my way."

-"Good, I'll wait downstairs."

-"Okay." Cole börjar snabbt klä på sig.

-"Klockan är halv fem på morgonen, är du tidningsbud?" undrar Malin lite trött och tittar på klockan.

-"Nej, men jag har morgonsysslor jag behöver sköta innan skolan."

-"Som vadå?" undrar hon lite nyfiket.

-"Cole! Get your lazy ass down here, the bitch bit me again!" gormar hans far från nedervåningen.

-"I'm on my way," ropar han, sen vänder han sig till Malins frågande ansikte och tillägger,

"Hundarna, en av dem är inte så glad i farsan," ljuger han. "Vänta här tills jag är tillbaka, och låt inte farsan se dig, okej?" Han kysser henne och lämnar sedan rummet snabbt.

"Varför ska jag inte...? Oh!" Malin minns plötsligt grälet på nedervåningen kvällen innan.

Hon gömmer sig inne i garderoben så att hon kan halvsova utan att fundera över ifall hans pappa ska komma in.

När hon en lång stund senare hör en dörr öppnas kryper hon fram för att titta ut genom en springa för att se om det är Cole.

Hon stelnar till när någon öppnar garderobsdörren och tittar ner på henne.

-"Excuse me, miss, but who are you and what are you doing in Cole's closet?"

-"I, I'm Malin, one of Cole's friends." svarar hon och ser på honom. Han är lika lång som Cole och lika vältränad, hans mörka, korta hår är välvårdat och ögonen gröna och melerade, han har på sig en grön skjorta och blå jeans.

"Han kan inte vara mer än trettiotre kanske," tänker hon och kommer sedan på sig själv med att stirra på honom.

-"Are you Cole's brother? I thought he just lived with his dad," säger hon.

"Oh this is just too good to be true," tänker Jeff nöjt.

-"Yes I am, I don't live here, I'm just visiting," svarar han och ger henne ett varmt leende.

-"Oh, I see." Malin ler tillbaka.

-"So, why are you sitting in the closet?" "She looks even better now," tänker han.

-"Oh, eh, Cole told me not to let your dad find me here, apparently he got angry last night when he found out that he let a friend in," svarar hon lite hackigt då hon är lite osäker på några ord.

-"I see. Well yeah, dad is not so fond of strangers," svarar han och flyttar på sig och ger henne tecken att resa sig upp.

-"Oh, okay." Malin kommer ut och inser sedan att hon bara har en kortärmad tröja och trosor på sig och börjar rodna.

-"So my little idiot brother just let you sit in the closet? Well, let me introduce myself , I'm Jeffrey, but you can call me Jeff. Our dad isn't home for the moment so why don't you get dressed and then join me in the kitchen for some breakfast? Where are your clothes by the way?" frågar han och tittar sig runt i rummet bland Coles kläder.

-"Cole put them in the, uhm, uhm.." Malin snurrar runt med fingret medan hon letar efter det engelska ordet för torktumlare.

-"The dryer?" hjälper Jeff henne.

Oväntad Kärlek.Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon