Family

171 20 5
                                    

Please vote and comment on this story guysಥ‿ಥ
I'm begging

Di rumah keluarga Mitsuya

Dugh dugh dugh

Bunyi telapak kaki yang berlari-lari ke sana ke mari di rumah berlantaikan papan itu hingga menimbulkan bunyi bising.

"Luna! Mana! Jangan lari-lari! Nanti jatuh!" Mitsuya yang sedang menyiapkan sarapan itu melarang adik-adiknya. Luna dan Mana mula duduk di meja makan bersama dengan Hakkai yang hanya duduk sopan melihat gelagat adik-beradik Mitsuya.

"Maaflah ya bising sikit rumah ni hehe. Maklumlah aku yang jaga dorang." Mitsuya yang telah selesai memasak itu mula menghidangkan makanan di meja. Adik-adiknya kelihatan tertarik dengan bau makanan dan sudah tidak sabar untuk menyantap.

"Ouh takpa... Tak sunyi sikit kalau macam ni haha" Hakkai membalas dengan kekok. Mitsuya membahagikan makanan kepada Hakkai dan juga adik-adiknya.

"Ni je yang aku mampu buat. Maaflah kalau tak sedap. Hahaha" Mitsuya masih lagi cuba untuk menghidupkan suasana antara dia dengan Hakkai. Hakkai hanya mengangguk.

Suasana senyap pon menguasai atmosfera. Hanya bunyi penyepit dan mangkuk bergeser. Hakkai berdehem sebelum mengajukan pertanyaan.

"Ano... Kau takda mak ayah ke?" Mitsuya yang sedang mengunyah itu berhenti sejenak lalu memandang Hakkai dan tersenyum sebelum menyambung makan.

"Aku dah lama hidup bertiga dengan adik-adik aku. Jadi, aku lah mak ayah dorang." Tanpa menjawab soalannya tadi pon, Hakkai sudah faham maksud Mitsuya.

Chapter 2 update!

𝖘𝖕𝖆𝖈𝖊 - 𝕿𝖔𝖐𝖞𝖔 𝕽𝖊𝖛𝖊𝖓𝖌𝖊𝖗𝖘 (Discontinue) Where stories live. Discover now