Bab 33

1.4K 48 0
                                    

"Tell me." Ngomel Tariq.

"Apa?" Isteri terus merangkul Mr Knock-Out. Suami tiba-tiba muncul ini mesti sebab Rabia. Issh setia sangat Rabia dengan bosnya. Tak report tak bolehkah?

Tariq Zayyan menarik Mr Knock Out. Tarik kerusi. Duduk depan isteri. Isteri tunduk lihat lantai. Hai, dah buat perangai budak-budak pula!

"Tiara look at me. Tell me and don't you dare beat around the bush."

Bye lantai! Tatap wajah suami. Lawanya. Nak sentuh boleh? 

Tak boleh. Bentak Cik Hati. Kita tengah tension sekarang ni. Merajuk dengan suami. 

"Kak Diaz tunjuk gambar abang peluk dia."

"Darn that woman!"

Memang cari penyakit perempuan tu! Kali ini dia tidak akan biarkan. Dia akan strike back hard. Tetapi sekarang dia kena deal dengan Tiara dulu.

Kecut perut Tiara dengar suami menyumpah. Itulah, kenapa beritahu perkara sebenar? Nak jadi betul bendul pun tengoklah keadaan.

Tariq Zayyan menarik isteri turun ke bilik bacaan. Diarah Tiara duduk. Dibuka laci meja. Dikeluarkan dua keping gambar.

"Diaz tunjuk gambar ni, kan?" Sekeping gambar di tayang di depan muka isteri.

Tiara angguk. Wah, suami pun simpan satu! Sah Diaz pernah jadi kekasih suami dulu.

"Itu gambar superimpose. Ini gambar sebenar."

Gambar pertama dilontar. Sekeping lagi gambar dikeluarkan.

Tiara terkesima. Eh, gambar samalah! Cuma lelaki yang berbeza. Smart juga lelaki ini.

"Sepupu awak tu psiko. Bila saya tolak advanced dia, dia superimpose gambar tu dan ugut nak viral. Saya cabar dia. Silap besarlah kalau dia buat. Dia tahu, secara teknikal saya boleh buktikan malah bawa lelaki dalam gambar tu depan muka dia. Lepas tu, dia guna arwah Tazzim pula. Pikat Tazzim. Saya terpaksa bertindak pisahkan mereka. Saya warning Tazzim, bersedia kahwin dengan TJ atau saya sekat perbelanjaannya. Tapi pernikahan sayang dengan Tazzim memang blow my mind. Lebih-lebih lagi bila sayang kata pernikahan itu untuk memenuhi permintaan Diaz. That woman really a pain in the ass!"

Wow, in drama apa? Kak Diaz pegang watak jahat padahal di layar perak, Kak Diazlah artis yang selalu pegang watak heroin. Cantik, lemah lembut dan gadis idaman lelaki Malaya. Tak sangka yer. Tapikan, tak baik buruk sangka. Kak Diaz manusia biasa seperti hamba Allah yang lain. Ada pahala. Ada dosa. Yang dosa ini menakutkan. Jadi tak payah buat dosa burukkan Kak Diaz. Mungkin Kak Diaz jadi villain sebab perasaan cinta dia kepada suami awak. Ngomel Cik Hati.

"Kak Diaz nak abang hingga sanggup buat semua tu. Kak Diaz cinta abang."

"Cinta bukan sesuatu yang boleh dipaksa. Dia kena terima!"

"Kalau suatu hari nanti abang tak nak saya, saya juga harus terima."

Tiara meletakkan diri di tempat Kak Diaz. Kak Diaz berusaha walaupun dengan cara salah. Tak kan dia nak ikut cara Kak Diaz? Lantas, dia kena terima dan berundurkah? Sedihnya.

"I will never, ever let you go. I love you." Tariq peluk isteri. Ayat itu satu janji. Ayat yang pernah dia ucap dulu. Ya Allah...

Tiba-tiba kedengaran notifikasi dari Iphone Tariq. Messenger dibuka. Daripada Rafid. Dia klik pautan yang Rafid hantar.

"Damn that woman!" Dengus Tariq.

"Kenapa ni?" Menyumpah lagi. Sebab Kak Diazkah?

Tariq tidak menjawab. Kemarahan menguasai diri. Ini kali terakhir Diaz ganggu Tiara. Dia akan pastikan Diaz terima akibatnya.

Prisoner of Tariq ZayyanWhere stories live. Discover now