PARANIN KÖLESİ OLMAK

48 7 0
                                    

Para, ne kadarda değişik bir terim değil mi? Lidyalar tarafından bulunup insanlara alıştırılmış hem de o kadar değerlenmiş ki senin sokakta mı yoksa bir malikanede mi kalacağını değiştirebilecek kadar değerlenmiş bir terim olmuş artık hayatımızda peki ya aynı bir sigara gibi bir alkol gibi bunun bağımlısı olan insanlar ne yapıyor?

"Paraya tapmak" ne demek mesela böyle bir söyleyeyim neden çıktı, çıkmasın sebebi paranın bir din olması değil imkansız bir şeydir

Ama paraya o kadar aşık insan var ki, onun için canlar kıyabiliyor insanları tehdit hakaret içinde soygunlar yapabiliyorlar peki ya nereye gidiyor bu para ?

Cevabın bende; Banka hesabına gidiyor , hatta o mobil bankacılık uygulaman var ya günde en az 5 defa girmeye başlıyorsun, ardından kuruşu kuruşunu hesaplamaya başlıyorsun, paranın çokluğu hoşuna gidiyor ama harcamaya da kıyamıyorsun sana çok para kazanma demiyorum çok para kazan ama bağımlısı olma çünkü olursan

Elbet zamanı gelince ihtiyaç anında harcamaya kıyamadığın için canın çeken bir dondurmayı almayacaksın!! Kendine

Üzerindeki pantolon eskiyecek şu kelimeleri kullanacaksın" 0 pantolon çok pahalı bunu terziye yaptırayım biraz daha giyeyim" sonra ucuz yolları arayacaksın o ucuz yollar seni kanser yapacak

O kanser seni hasta edecek, o hastalık seni zayıf düşürecek, o zayıflığı yenmen için güzel bir bakıma ihtiyacın olacak ama sen yine "Hastane neden var iyileştirsin beni" diyeceksin.

Sanacaksın ki doktorlar seni yatağa yatırdığında iyileşme adımları atıldığını sanacaksın, Kanserin ilerleyecek doktorların sana gelip "bizim hastanemiz bu kadar yükseğini yapamaz özel hastaneye yatırmamız gerek " diyecek param gidecek diye ödün kopacak kuruş vermek istemeyeceksin.

Ailen yalvaracak sana seni para kurtaramayacak harca şu paranı diyecek ellerinden geleni yapacak sen yine inanmayacaksın paran senin için artık çok değerli olmaya başlamıştır, kanserin ilerlemek için bahaneleri hazırlamış ve vücuduna artık tamamen yayıldığını fark edeceksin. Artık acil servisler sana bir şey yapamayacak sonra bir gün öğle yemeğinde başın dönecek düşeceksin , kalbin sıkışacak doktora götürecekler seni iyileştirmek isteyecekler özel hastaneye yatıracaklar her şeyi yapacak ama senin kanser dan dolayı aldığın kalıcı hasarları geçiremeyecekler artık ellerin tutmayacak yemeğini bir bakıcı tarafından yiyeceksin o an yalvaracaksın "ALINLAN BÜTÜN PARAMI BENİM SAĞLIĞIMI GERİ VERİN" diye yalvaracaksın ama iç içten geçmiş olacak paran hesabında yüksek sayılarla duracak ama sağlığın eskisi gibi duramayacak trilyonlar vermek isteyeceksin doktorlara yalvaracaksın onlara ama onların sana diyeceği artık çok geç elimizden hiçbir şey gelemez artık sağlık satın alınamaz erken tedbir iyi olabilirdi.

Kelimeleri seni daha çok rahatsız edecek halbuki erken yatsaydın belki şuan ellerinde güzel yerlere dokunabiliyor olabilirdin ? Şimdi peki , şimdi bankada paran bakmak için telefonunu bile eline alamıyorsun

Anlıyorsun, pişman oluyorsun, kalbin paramparça oluyor, anlıyorsun artık sandalyeye bağlı kaldığında dostlarının aslında seninle değil paranla dost olduğunu hepsi bir bir gitmiş olacak ve seni yapayalnız bırakacaklar insanlar artık sana acınarak bakacak

Sen ise paranı o kadar çok sevdin ki hayatını kaybettin.

Kalbi Güzel olan insanlar paraya pek değer vermez , karşıdan bir menfaat beklemez bir güzel söz bir gamzeli bir gülümseme her şey e bedel olabileceğini bilir ve öğretmek ister, olayın parada bitmesi çok saçma bir insanın üstü kirli diye itersin, bir iti kolundaki saat milyonluk diye isteme sende koynuna alırsın üstü kirli olan ise alının apaçık teri ile kazandığı parasıyla aldığı yarım ekmek köftenin içindeki 2 köfteden birini sokak köpeğine açtır diye verecektir.

Para seni kölesi yaparsa, artık sende bir parasındır. Değersiz.

PARA SENİ KÖLESİ YAPTIKTAN SONRA , CEBİNDEKİ SON METALLİĞE KADAR VERSENDE GERİ DÖNÜŞÜN OLMUYACAKTIR. 

YOLDAŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin