Část 15. - Učedník

6 1 0
                                    


Jejich divoká jízda skončila ve slepé uličce. Další cesta odtud vedla, ale nedalo se jí projet se spídrem, museli pěšky.

„Myslela jsem, že se tady vyznáš!" štěkala po něm Melinda, zatímco utíkala uličkou širokou právě tak pro ni.

„Hele, je to jiný, když po tobě někdo střílí, jasný?!" Z úzké uličky zaběhli do další, trochu širší a z ní se dostali na normální ulici, kde na ně zůstali nevěřícně koukat místní, kteří se u svých stánků snažili něco vydělat.

„Kam teď?" ptala se Melinda a ztěží popadala dech.

„Nemám tušení... třeba tudy." Rozeběhl se vpravo. Každou chvilku se otáčel, aby se podíval, jestli je ještě někdo pronásleduje. Pak do něčeho tvrdě narazil a odrazil se o kus zpět. Ztratil rovnováhu a zatímco padal k zemi, Melinda zakopla o něj a také upadla.

Ethanem tolik cloumal adrenalin, že ihned stál zase na nohou a pak pochopil ten podivný mrazivý pocit, který ucítil v kantýně.

Konečně našel, co hledal.

„To je opravdu zajímavé překvapení." Lord Vader se otočil a díval se přímo na něj.

„Vždyť říkal, že tady není!" Melinda se konečně zmohla na slovo.

„Mel..."

„Tys do něj musel vrazit?!"

„Mel..."

„Co teď jako bud...."

„MEL!" okřikl ji tak hlasitě, až se skoro sám lekl. „Buď, prosím tě, zticha," otočil se ke svému mistrovi. V uších mu hučelo a tělem projížděl zvláštní brnivý pocit.

„Také jsem vás tu nečekal. Milé překvapení." Nedokázal však zamaskovat ironii v hlase.

„Skutečně velice milé, ano. Čekal jsem, kdy se přijdeš vzdát," už sahal po svém světelném meči.

„Jenže já se nepřišel vzdát. A nemíním tady ani zůstat." Oči mu těkaly po okolí. Musel najít nějakou cestu pryč. Všude kolem nich ale stáli vojáci, neměli kam uniknout.

„Jsi pošetilý! Nemůžeš utéct, je konec!"

„Není konec, já se nevzdávám, mistře." Poslední slovo procedil skrze zaťaté zuby. Vlasy na zátylku se naježily, do žil se vlila dávka adrenalinu. Natáhl ruce k Melindě a s pomocí své Síly ji přehodil přes zídku mezi dvěma domy.

„Běž, Mel! Zmiz odsud!" zaječel ještě a pak musel uskočit, protože Vader po něm sekl svým mečem.

„Najděte tu holku! Vyřídím to s oběma!" rozkázal a opět se na svého učedníka otočil.

„Doufám, že do svého poslední boje dáš alespoň vše, co jsem tě učil." Jeho hlas zněl ledově a krutě.

„To se nebojte... mistře," sykl Ethan a silou vyrval z ruky jednoho troopera energo zbraň. Zbraň vypadající jako tyč, které z obou konců sršely malé energetické výboje. Byla to zbraň elitních stormtrooperů a docela dobře teď mohla nahradit světelný meč.

Vader po něm sekl zprava, a když se Ethan vyhýbal pod čepelí meče, byl silou odhozen na zeď protějšího domu. Nárazem si vyrazil dech a na chvíli ho to omráčilo. Rychle se však vrátil do reality, když těsně nad jeho hlavou prolétla červená šmouha. Odkulil se stranou a sekem z boku se pokusil mistra překvapit, ten však jeho útok vykryl a zaútočil protiútokem na krk. Ethan uskočil saltem vzad. Byl to velice vyrovnaný souboj, jemu však došlo, že s touhle zbraní nemá na dlouho šanci.

Spáry temnotyKde žijí příběhy. Začni objevovat