~Di dalam bilik Jhope ~
Jhope sedang menyiapkan segala keperluan bayi . Kris sedang tidur lena bersama Jimin. Jin sedang menyiapkan dirinya seperti mahu pergi ke suatu tempat. Jhope meletakkan botol susu di tempat Jimin dan Kris tidur. Jhope juga meletakkan barang bayi. Jungkook meletakkan sehelai kertas di botol susu. Member lain keluar dengan senyap senyap." Huaaaaa... Huaaaaa......" Kris terus menangis sehingga membuatkan Jimin tersedar. " Kenapa Kris??? " Tanya Jimin. Jimin bangun dari tidurnya. Lalu mengambil Kris meletakkannya di atas ribanya. Dia mencapai botol susu lalu menyuapi Kris. Tiba tiba sehelai kertas jatuh dari botol susu itu. Jimin mengambil kertas itu dan membaca dengan tekun
_________________________________________
_HYUNG,JUNGKOOK DAN MEMBER YANG LAIN SEMUANYA KELUAR. PERGI BELI BARANG SIKIT. KAU DUDUK RUMAH . JAGA KRIS. KITAORANG PERGI TAK LAMA PUN. JADI BABY SITTER KEJAP JE..
- JUNGKOOK
_________________________________________" Apa!!!!!!" Jimin akhirnya terima kenyataan dan menjaga Kris. Dia melihat ke dalam mata Kris . Tiba tiba terpancul senyuman pada bibir Jimin.
Beginilah keadaan Jimin dan Kris. Kris dijaga baik oleh Jimin. * Anggap je ye...
~Pada waktu malam~
" Lambat nya diorang ni nak balik. Kris dah rindu dah kat jhope appa dia... Kan , Kris??? " Jimin bercakap seorang diri.
" Kami balik" beritahu jin.
Jhope dengan cepat menyimpan barang bayi yang baru dibelinya ke dalam biliknya. Lalu meluru ke arah Kris. Kris gembira. Jhope mengangkat Kris yang sedang terbaring di tilam bayi.
" Lambat balik, kenapa aku Kena jadi baby sitter Harini??? " Keluh Jimin walaupun dia sangat gembira....
" Harini kita order pizza 🍕 nak" tanya Jin.
" Aku oky je" balas Suga pendek.
Jin mengambil hpnya dan mula mengorder pizza . Jhope , taehyung , Namjoon dan Jungkook sibuk melayan kerenah Kris.
Jungkook ke dapur lalu mengambil pisang. Dia duduk berdekatan dengan Kris. Kris menghulurkan tangan. Dia meminta sedikit pisang yang dimakan Jungkook itu.
Namjoon yang menyedari bergegas ke dapur demi mengambil pisang untuk Kris. Dia kembali duduk . Dia mencubit sedikit pisang itu dan menyuapi Kris. Kris gembira.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
DING ! DONG ! . Namjoon membuka pintu dan mengambil pizza." Pizza dah sampai , Jom makan . " Kata Namjoon .
" Jhope mana ?? " Tanya Jin.
" Pergi tidurkan Kris. " Kata Suga.
" Aku rasa pelik pula dengan Kris tu. Kenapa mata dia berkilauan seperti kristal?? Kenapa rambut dia begitu lembut?? Kenapa bibirnya begitu Semerah strawberi. " Tanya Jimin .
* ceh, macam cerita snow white pula *" Mungkin dia mewarisi mak dia kot.. takpon... Ayah dia...boleh jadi... Pasal mata tu... Mungkin tu kelebihan dia." Teka Namjoon.
Selepas beberapa jam.
Jhope keluar dari biliknya. " Mana pizza aku???? " Tanya jhope.
" Err err..... Esok kita order lagi ye ,Hyung. Sebabnya, dah habis..." Kata Taehyung.
" Kau buat apa dalam bilik tadi Hyung, lama nya... Takkan la Kris tak boleh tidur. ??? " Tanya Jungkook.
" Lepas tidurkan Kris.. aku rase mengangtuk sangat.. dan.. aku tertidur.....hihihihi.... " Kata jhope dengan malu...
🥳🥳Bersambung 🥳🥳
YOU ARE READING
JHOPE appa
General Fictionseekor anjing telah menarik perhatian jhope dan membawa jhope ke arah semak . Di dalam semak tersebut kelihatan seorang bayi lelaki yang amat comel. Dia membawa bayi itu bersamanya. Member BTS yang lain terkejut dengan apa yang dibawa jhope. Mereka...