RUDY dan Iman sedang menunggu di tempat perhentian bas. Kini iman sudah berumur 23 tahun, rudy pula 24 tahun. Sekejap je masa berlalu. Hakikatnya, Iman ingin balik ke rumah. MATA telah memberi pelepasan kepada ejen-ejen muda untuk balik ke rumah selama dua bulan dan berehat. Sudah lama mereka berada di MATA. Mesti senua dah rindu dengan keluarga sendiri yang sudah lama berpisah!
" Awak tak bagitahu pun tempat interview awak dekat sini." kata Iman sambil memandang jejaka di sebelahnya.
" Aku pun tak tahu rumah kau ada dekat sini." balas Rudy pula. Kebetulan pula dia berjumpa dengan Iman di dalam bas tadi. Kerusi pun berdepan je.
Sebenarnya rudy pun ada rancangan sendiri. Disebabkan MATA bagi tempoh dua bulan jadi dia decide nak kerja. Dia tak tahu pula rumah Iman dekat-dekat sini.
" Aku nak pergi toilet kejap." kata Rudy. Dia takut kalau dia tak bagitahu, merayau si iman tu cari dia nanti.
Iman hanya mengangguk. Rudy terus pergi ke tandas. Tinggal lah iman bersendirian. Dia kembali membaca novel Harry Potter miliknya.
Tiba - tiba seseorang menegurnya.
" Hi cik adik, sorang ke?" Seorang lelaki datang dan duduk di tepi Iman tanpa izin." Encik, tolong jangan ganggu saya." kata Iman dengan bersopan santun, karang kalau cakap kasar orang kata tak belajar adab pula! Iman menghiraukan lelaki tersebut walaupun dia berasa kurang selesa.
" Sombongnya. Tapi takpe saya lagi suka." kata lelaki tersebut sambil tersenyum sinis. Dia menyentuh tangan Iman.
Iman mengalihkan tangannya dari lelaki itu. " Jangan sentuh saya lah!" kata Iman. Dia bangun untuk melarikan diri. Namun lelaki itu sempat memegang lengannya.
" Eih, lepaslah!" kata Iman. Lelaki itu hanya tersenyum sinis.
" Garangnya. I like." kata lelaki itu lagi. Dengan perasaan tak tahu malu, dia cuba untuk menyuntuh badan Iman.
Iman pula ketakutan. Tangan dan kakinya tiba-tiba lemah. Entah kenapa dia tidak boleh melawan lelaki itu pada masa-masa gentar begini!
Tiba-tiba
BUKK!
Lelaki itu jatuh terduduk di atas tanah. " Woi! Kenapa kau tumbuk aku?!" marah lelaki tersebut. Dia memegang pipi kanannya yang sudah bengkak akibat ditumbuk oleh seseorang.
Rudy merenggangkan tangannya. Iman terus berlari ke belakang rudy. Dia sudah begetar hebat akibat ketakutan.
" Aku suami dia. Kau dah kenapa??" kata Rudy. Uish, selamba landak je dia cakap. Ye lah, rudy ni mana dia kisah pasal mulut orang. Suka hati dia je nak cakap apa. Hm mulut lagi laju dari otak. Apa yang dia nak sebut, keluar lah.
Rudy merenung tajam lelaki tersebut. Tajam dia tu sampai boleh terbelah otak kau!
" Ish! Sial betul!" Lelaki tersebut cuba untuk menumbuk Rudy, namun akibat refleks rudy yang pantas, dengan mudah rudy mengelak. Rudy memegang colar baju lelaki tersebut dan lantas satu tumbukan diberikan pada perutnya. Senak terus lelaki tu.
YOU ARE READING
𝐑𝐔𝐃𝐘𝐌𝐀𝐍 ❝ 𝐨𝐧𝐞𝐬𝐡𝐨𝐭 ❞
Fanfiction[ Ejen Ali fanfiction ] Imaginasi author yang merapu, khas untuk para RudyMan Shippers ( ͡° ͜ʖ ͡°) Warning : Cerita ni penuh dengan scene - scene cringe 🤡 Don't read if you despise cringe stuff. Hope korang enjoy (✿◠‿◠) 𝐒𝐭𝐚𝐫𝐭 : 22.7.202 𝐄�...