Przeczytajmy #1

3 0 0
                                    

MIŁOŚĆ


„Gdybym mówił językami ludzi i aniołów,

a miłości bym nie miał,
stałbym się jak miedź brzęcząca
albo cymbał brzmiący.
Gdybym też miał dar prorokowania
i znał wszystkie tajemnice,
i posiadał wszelką wiedzę,
i wszelką możliwą wiarę, tak iżbym góry przenosił,
a miłości bym nie miał,
byłbym niczym.
I gdybym rozdał na jałmużnę całą majętność moją,
a ciało wystawił na spalenie,
lecz miłości bym nie miał,
nic bym nie zyskał.
Miłość cierpliwa jest,
łaskawa jest.
Miłość nie zazdrości,
nie szuka poklasku,
nie unosi się pychą;
nie dopuszcza się bezwstydu,
nie szuka swego,
nie unosi się gniewem,
nie pamięta złego;
nie cieszy się z niesprawiedliwości,
lecz współweseli się z prawdą.
Wszystko znosi,
wszystkiemu wierzy,
we wszystkim pokłada nadzieję,
wszystko przetrzyma.
Miłość nigdy nie ustaje." [1Kor 13,1-7]

„Takwięc trwają wiara, nadzieja, miłość - te trzy:
z nich zaś największa jest miłość." [1Kor 13,13]

Może znałeś ten tekst już wcześniej, bo jest on często używany (i dobrze, bo jest cudny), a jeśli nie, to właśnie miałeś okazję poznać jeden z najpiękniejszych fragmentów całej Biblii, a mianowicie Hymn o Miłości, opowiadający o jednej z trzech cnót, ale tej najważniejszej.

O czym w nim mowa? „O miłości" – powie każdy. Tak! Dokładniej o tym, jaka miłość właściwie jest. Czyli jacy mamy być w miłości. To jest tak naprawdę odpowiedź na to, czym jest miłość.

Taka właśnie powinna być miłość; czy to rodzinna, przyjacielska, partnerska, czy do samego Boga.

Zastanówmy się, czy są tutaj jakieś cechy, które nas opisują, a czy są takie, które są nam przeciwne. Starajmy się właśnie żyć tak dla ludzi, których kochamy. Oni są wokół nas i skoro są dla nas ważni, powinniśmy obdarzać ich jak największą miłością. Taką, jaka jest naprawdę. Przecież ich kochasz, prawda?

Może starasz się też kochać Boga, który zawsze daje przykład z każdej z tych cech. To On, twój Ojciec uniżył się dla Ciebie tak, że zesłał na świat swojego Syna. Oto Bóg stał się człowiekiem po to, aby pokazać światu kim jest tak naprawdę. Dlaczego? Bo Cię kocha! I ty też kochaj tak innych, jak On umiłował Ciebie. Bo On nigdy nie przestanie wylewać na ciebie strumienia miłości, nawet jeśli zrobisz coś okropnego, odwrócisz się od Niego. Nawet jeżeli uważasz samego siebie za bezwartościowego, niekochanego, to nie prawda! Bóg kocha Cię dokładnie taką miłością i tak samo mówi ci, żebyś kochał innych!

Bo po prostu miłość to miłość. Nie zawsze idealna, ale zawsze od serca.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 13, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

God loves youWhere stories live. Discover now