Meet Taiju

44 8 1
                                    

Please vote and comment on this story guysಥ‿ಥ
I'm begging


(Edited)

"Taka-chan." Hakkai yang sedang berjalan di belakang Mitsuya memanggilnya.

"Aku rasa kalau jumpa Taiju tu bukan idea yang baik. Kita dah boleh agak apa keputusan dia." Hakkai menundukkan wajahnya.

"Dia tu memang sampah."

"Kau nak berhenti ke? Kau selalu buat benda sorang-sorang." Mitsuya tidak menjawab pertanyaan Hakkai.

"Kenapa dorang ikut kita sekali?" Mitsuya menunjukkan ke arah Takemichi dan Chifuyu yang dari tadi hanya berdiam di belakang.

"Apa? Kan aku ada kat tempat kejadian tu jugak!" Takemichi menunjukkan jari kearah dirinya.

"Aku ni nak jaga Takemitchy. Kau tengok, dia ni kan bodoh." Chifuyu tunjuk kearah Takemichi.

"Oi, sapa kau panggil bodoh?! Kau ingat sikit ea plan taik kau tu! Aku tak lupa lagi!" Takemichi memarahi Chifuyu.

"Hahaha! Tapi jadi kan???" Chifuyu ketawa. Keadaan yang tegang seketika tadi menjadi sedikit meriah. Mitsuya dan Hakkai tersenyum dengan kerenah Chifuyu dan Takemichi.

Di tempat Black Dragon

"Gembira dapat jumpa kau, Taiju-kun." Mitsuya mengukirkan senyuman. Entah ikhlas atau tidak.

"Ouh... Kau la budak Mitsuya yang dah hasut adik aku tu!" Taiju mengeraskan suaranya.

"Haha, terperinci sangat." Kali ini Mitsuya menunjukkan senyuman mengejeknya.

"Aku nak bunuh kau." Taiju cuba untuk mengertak Mitsuya. Suasana disitu senyap tanpa sesiapa mengganggu.

"Jadi, apa benda yang kau nak bagitahu aku tu? Baik kau pendekkan." Taiju mengangkat dagu.

"Aku akan bagi Hakkai kat kau. Aku takkan pernah jumpa dia dah lepas ni." Mitsuya memberitahu keputusannya. Taiju mengerutkan dahi.

"Apa?! Mitsuya-kun, kau ni biar betu?!" Takemichi terkejut dengan keputusan Mitsuya.

"HAHA! Okay ni lawak! Aku ingat kau datang sini sebab kau nak halang benda tu jadi." Taiju ketawa dengan apa yang dikatakan oleh Mitsuya.

"Tapi, kau kena bebaskan Yuzuha." Mitsuya mengabaikan Taiju yang memandang remeh keputusannya. Hakkai terkedu apabila Mitsuya berkata sedemikian. Taiju kelihatan bengang dengan Mitsuya.

"Taka-chan... Apa yang kau-" kata-kata Hakkai terpotong.

"Taiju-kun..."

"Aku tahu kau ada buat sesuatu kat Yuzuha. Sepanjang masa ni, Hakkai yang jaga Yuzuha... Dari keganasan kau." Mitsuya memandang tajam Taiju.

"Lawak apakah ini!" Taiju mengetawakan Mitsuya.

"Hakkai keluar Toman bukan sebab dia takut kat kau! Dia buat semua tu sebab dia nak jaga Yuzuha dari kau!" Mitsuya mengeraskan suaranya. Dia tak kisah jika perkara tersebut menaikkan amarah Taiju.

Tiba-tiba...

Whoosh

Taiju menyerang Mitsuya yang duduk bertentangan dengannya. Tapi, Mitsuya berjaya menahan pukulan maut Taiju. Semua yang berada disitu terkejut dengan pergerakan tiba-tiba Taiju.

"Taka-chan!" Hakkai tersentak.

"Haha... Boleh tahan juga kau ni." Taiju senyum mengejek.

"Aku cakap lagi sekali. Aku bagi Hakkai dekat Black Dragon. Jadi, kau kena lepaskan Yuzuha!" Mitsuya mengulang kembali arahannya. Mitsuya mula berdiri.

"Kalau kau terima syarat tu, kita orang takkan kacau Toman."

"Kalau aku taknak?" Taiju mengangkat keningnya.

"Kalau kau taknak... Perang bermula." Dengan tenang Mitsuya memandang Taiju.

"Okay. Kita berdamai dulu." Taiju menyetujui syarat Mitsuya lalu mereka berdua bersalaman. Taiju menggenggam kemas tangan Mitsuya.

"Walaupun, aku tak pernah buat keganasan, tapi aku tepati janji aku. Aku takkan pukul dah Yuzuha." Taiju tersenyum sinis. Mitsuya menunjukkan wajah datar.

.
.
.
.
.
.

"Taka-chan..." Hakkai memanggil Mitsuya perlahan.

"Terima kasih... Aku-"

"Hakkai... Tak kisahlah sesusah mana pon benda tu. Gunakan kekuatan kau untuk melindungi." Mitsuya memandang Hakkai dibelakangnya.

"Jangan bencikan keadaan yang lahirkan kau." Mitsuya tersenyum nipis.

"Taka-chan..." Hakkai mula menitiskan air mata.

Chapter 8 update!!!

𝖘𝖕𝖆𝖈𝖊 - 𝕿𝖔𝖐𝖞𝖔 𝕽𝖊𝖛𝖊𝖓𝖌𝖊𝖗𝖘 (Discontinue) Where stories live. Discover now