Vi stod i våran kolsvarta vagn med flammor på och väntade på att börja.
Plötsligt började hästarna röra sig och jag kände mig rysligt nervös.Josh tog min hand men jag ryckte snabbt bort den och kollade ursinnig på josh. Vad fan håller du på med?! Väste jag och josh bara flinade.
Dom kommer gilla det! Sa josh.
Le och håll min hand.
Jag tog motvilligt emot josh's hand och kämpade fram ett leende.
När vi gått igenom grindarna hördes applåder, och här kommer distrikt 5!Sa en röst som ekade i hela arenan.
Vi höll upp våra armar och log allt vad vi hade.
När vi kommit halvvägs så kom dom distrikt 8 ut och stal våran uppmärksamhet.Jag tryckte snabbt på knappen som Clare hade gett mig och flammor dök upp bakom oss.
Det fladdrade eld i min klänning och i håret, jag fick snabbt lite panik inombords när jag såg på en stor skärm hur mitt hår brann.Jag låtsades som ingenting och såg att alla tittade på oss igen.
När jag kollade på skärmen igen förvandlades min stora bulle på huvudet till vackert lockigt hår som släpptes ut och det glittrade och sprutade fortfarande eld från mitt hår även om det inte förändrades.Det lät högre och högre hela tiden och publiken jublade, dom verkade älska oss!
I distrikt 5 är vi kända för vårat producerande av värme och eld.Även lever härmskrikorna där, även i distrikt 12! Deras vagn är täckt av fjädrar från härmskrikor, den är väldigt vacker men djurälskare tycker nog inte om att se handplockade fågelfjädrar på en vagn som visas upp en enda gång.
Vi körde runt i en stor Cirkel tillsammans med alla andra distrikt.När showen var över gick vi alla och la oss. Jag duschade bort glittret ur mitt hår och även lockarna "förvandlades"
Till rakt hår med lite krull i.
Jag borstade tänderna och bytte om från en vit handduk till ett svart nattlinne som jag fick av Jess när vi träffades en sista gång.Nästa dag skulle vi börja träna och välja allierade.
Jag vill inte ha josh, han litar jag inte på.
Jag satte upp håret i en hög tofs och lockade det håret som hängde löst.När jag skulle sminka mig fanns det bara lösögonfransar som var ungefär 4 cm långa i blå,gul och svart.
Jag testade att klippa av en del av dom svarta och limmade fast dom med Lösögonfranslim.
Det fanns vanlig bas så det tog jag och jag skippade ögonskugga.
Inget läppstift heller.Alla hade fått varsin dräkt, alla tjejernas såg likadana ut och killarnas också likadana.
Det såg ut som simdräkter.
Den var inte skön heller men man får väl vänja sig.Jag gick ut i träningssalen och kollade runt vilka jag skulle kunna ha som allierad.
Det satt en liten tjej på 12 år på En bänk och höll på att göra rep.
Stackars liten.. Hennes första år!
Och antagligen sista..Hon hade svart rakt hår ner till axlarna och hade bruna ögon.
Hej! Sa jag och satte mig bredvid henne.
Hon stirrade förskräckt på mig och kunde inte röra sig.
H.h.he.ej.. Sa hon och såg fortfarande riktigt rädd ut.
Ta det lugnt! Sa jag och klappade henne på axeln.
Jag är inte farlig!
Ja! Jag är från distrikt 5 men det är 6,1,2,3 och 4 som får specialträning!
Alla dom är odjur. Jag log och pekade bort mot en av odjuren.
Hon fnissade lite och slappnade av.
Så kan jag lita på dig? Sa hon och bet sig i läppen.
Om jag kan lita på dig. Sa jag.
Det kan du nog. Sa hon medans hon pillade med repet hon höll på med.
Vad heter du? Sa jag och hon kollade på mig.
Rue! Sa hon.
Jag är från distrikt 10.
Där är vi som scouter! Hon log mot mig och jag fattade ingenting.
Vet du inte vad scouter är? Sa Rue och kollade lite förvånat på mig.
Nääe.. Sa jag tveksamt.
Det är en grupp med människor, några som går ut i skogen på promenad och lär sig hålla på med rep och andra natursaker. Sa Rue och höll upp sitt rep som nu hade blivit en snygg mössa.
Låter intressant! Sa jag och beundrade Rue's mössa gjord av rep.
Vad kan du? Sa hon och la undan mössan.
Lite olika saker.. Jag är ganska bra på eld! Sa jag.
Och så klättrar jag i träd ibland.
Det är så jag får ägg.
Jag jagar även lite! Sa jag och kollade mig runt efter en pilbåge.
Där! Sa Rue som hon läste mina tankar och pekade på en hylla med pilbågar och pilar.
Tack! Sa jag och ställde mig upp.
Följer du med? Sa jag och höll fram handen till Rue.
Om jag lär dig jaga kan du väll lära mig dina naturkunskaper? Sa jag och Rue nickade.
Jag gick och tog en pilbåge och en pilväska och så gick jag in i ett stort vitt bås.
Träningen startade och jag sköt alla bilder som dök upp överallt.
När jag var färdig stod Rue och klappade och några andra stod bakom henne och kolla imponerat på mig.
Jag blev alldeles röd om kinderna och gick ut från båset med huvudet ner i marken.
Rue följde efter mig.Kom! Sa hon.
Vi gick till nån sorts inhägnad med lite träd och gräs och ja.. Det såg ut som en skog. Vi satte oss på varsin sten och Rue började prata på om djur och natur och allt som var viktigt för att överleva i skogen.
Är vi allierade nu? Sa Rue och tog upp ett löv från marken.
Ja. Sa jag och kramade om Rue.
Tror du vi borde hitta nån mer? Sa jag och Rue nickade.Jag gick iväg och en stund senare kom jag tillbaka till Rue med 2 andra.
Den ena hette Fredde och han var väldigt lång och välbyggd.
Svart hår och gröna ögon.
Han kommer från 7. Sa jag.
Grym på klättra i träd och göra skydd av trä.
Tja! Sa han och rufsade Rue i håret.
Rue tog ett fast grepp om hans handled och kollade med en iskall blick på honom.
Ta det lugnt. Sa jag och tog bort Rue's hand från freddes handled.
Han är också väldigt trevlig och barnvänlig. Sa jag och Fredde log mot Rue.
Hon suckade och jag pratade vidare.
Det här är Gale sa jag och la min hand på gales axel.
Han var stor och vältränad och hade blondt hår och blåa ögon.
Distrikt 4. Sa han och nickade mot Rue.
Rue ryggade tillbaka och kollade skräckslaget på Gale.
Det är okej! Sa Gale snabbt och satte sig bredvid Rue.
Alla tror att jag är en tuffing och kommer inte vilja gå på mig och även er! Sa han och log.
Jag är stark och kan rubba ett träd men jag är faktist snäll! Han klappade Rue på ryggen och hon kollade på mig.
Det är sant. Sa jag och log.
Jag känner honom sen innan.
Rue kollade förvirrat på gale och mig.
Gale flydde till 5 och han var grymt snäll mot mig men fredsväktarna hittade honom och som straff kom han med i hunger games. Sa jag.
Så är vi allierade nu? Sa Rue och log lite blygt.
Ja det är vi. Sa Fredde.
Eller nästan! Sa Gale.
Vi måste säga vilka man önskar ha som allierade och ett besked skickas vilka som önskar bli allierad med en och så får man välja 4 stycken som man önskat och sagt ja och som önskar ha dig! Sa Gale och jag nickade lätt.
Dags att träna! Sa Fredde men blev avbruten av en kvinna som kom in och sa att träningsdagen är slut.När jag kom in på mitt rum kom en man in som hette zayn som var min och josh ledare, han hade vunnit hunger games innan och var nu 23 år.
Han älskar att leda dom valda och varje gång nån från 5 har vunnit har han gått in och tagit platsen som ledare.
Han är hela 5's förebild och alla älskar honom.
Ända sen zayn vann vid 13 år har distrikt 5 vunnit 6 gånger av 10.
Han hade svart hår och bruna ögon. Ögonen kisade som om han hade sett in i solen men det gjorde honom bara snyggare med sitt hål i högra örat.
Vilka vill du ha? Sa han och gav mig en macka och vatten.
Tack sa jag och pekade på nattduksbordet.
Han la mackan och glaset på bordet och ställde sig framför mig igen.
Rue, Fredde och Gale. Sa jag självsäkert och tog upp mackan.
Alright. Sa han och gick igen.
BẠN ĐANG ĐỌC
☠The 34th hunger games☠
FanfictionZarah är 15 år. Hon bor i Amerika i distrikt 5 och lever ett ganska bra liv. Förutom att vara spänd när hon står där i centrum av staden och väntar på att bli vald till att dö. Det här året verkar bli annorlunda..