bab 2

21 4 0
                                    

"Farah , ini laporan pesakit yang perlu awak rawat sehingga dia pulih sepenuhnya .Saya harap awak boleh lakukan tugas ini sebaik mungkin"

Fail tersebut bertukar tangan

Farah segera membaca laporan pesakit dengan teliti

Nama:Tengku Noah Jonathan Caspian bin Tengku Nathan Caspian

Umur:25 tahun

Laporan :memiliki tahap kesihatan mental yang teruk  ,panas baran,emosi tidak terkawal dan boleh mencederakan sekeliling nya.

Punca tekanan: tekanan perasaan, stress yang tinggi, murung

Fail ditutup.melihat laporan  kesihatan tersebut, Farah menjadi sedikit gementar kerana takut menjadi mangsa baran lelaki tersebut.

Farah beristighfar dalam hati.Jujur dia katakan dia berasa amat takut menjalankan tugasnya sebagai doktor psikiatri memandangkan ini pertama kali dia merawat pesakit.

"Jadi macam mana doktor? Awak sudah bersedia untuk menghadapi pesakit ini?" soal doktor Adam dengan teragak agak .matanya melirik ke fail yang dipegang Farah .Dia berasa amat berat untuk memberikan tugas itu kepada Farah tapi dia terpaksa.memandangkan dia diarahkan serah tugas itu kepada Farah.

"Insyaallah, saya akan cuba sebaik mungkin. Lagipun dia pesakit saya jadi sebagai doktor saya perlu memastikan dia sihat seperti sediakala." jawabnya dengan yakin ,bibinya mengukir senyuman manis sehingga terlakar lesung pipit di kedua belah pipi nya.

"Baiklah ,esok awak perlu bawa beg pakaian awak ke alamat rumah pesakit itu.sebab pesakit awak hanya menerima dirumahnya sahaja dan awak harus menetap di sana sehingga pesakit pulih.lagipun bukan awak berdua sahaja dalam rumah tu kawan pesakit akan menolong awak sekiranya ada perkara yang tidak diingini berlaku" terang Doktor Adam panjang lebar .

Farah mengangguk kecil. Banyak soalan yang hendak ditanya kan namun melihat kesibukan doktor Adam membatalkan hasratnya.

"Jika tidak ada apa apa lagi saya minta diri dulu doktor" pamitnya sebelum beredar pergi .

Doktor Adam mengangguk perlahan.

*************
"Dia terima?"

Danny mengangguk kecil

Noah tersenyum sinis .matanya tajam melihat gambar seorang gadis sedang tersenyum manis.lalu mengusap gambar tersebut.

"I can 't wait to see you ,you only mine dear" ujarnya .

Danny yang melihat tingkah laku Noah berasa tidak enak .semoga tidak ada apa apa yang berlaku kepada Farah .

Bersambung
Jeng jeng jeng
Author bosan sebab tu update nihhh,haha

THE KING ANGELSWhere stories live. Discover now