الحلقه 13

536 53 89
                                    

كان يجلس ابراهيم الشرقاوي في غرفه مكتبه وأمامه المجهوله.

ابراهيم بغضب:وصلتي لإيه؟

المجهوله:ابراهيم أنا عرفت دلوقتي أنهم مسافرين مع ضحى واصحابها وهشام وخالد ومراته سلمى واصحابها رهف وچنى هما كمان معاهم ورأفت بيه ونادر وأخواته كلهم مع بعض.

ابراهيم بخبث: امممممم حلو اوي حلو اوي اوي اوي دلوقتي كده يا حلوه تبدأي بواحد واحد هما بره.

ضحكت المجهوله:أيوه هما بره وبما أن حضرتك عايز تنتقم من اي حد يخص ضحى ونادر دا معناه أن اصحابهم والعيله كلها في دايره الخطر

ابراهيم:مش هسيب اي حد في حاله إذا كان اخوات ضحى أو أصحابها ولا هسيب نادر وأصحابه واخواته كلهم هيموتوا بس دا ميمنعش نلعب معاهم شويتين وكمان رشه انتقام.

ثم اكمل ابراهيم بخبث:إنتي جمعتي كل اعدائهم.مين اللي بره؟

المجهوله:أنا جبت واحد بيكره اسماء يعني هيكون في صفنا وبرضو واحد عايز ينتقم من خالد وواحد كمان عدو زياد وكمان جوز چنى ودا بقى اللي هيساعدنا كويس اووي بنفوذه.هو اصلا بيدور على مراته أو بالأصح طليقته وابنه.

ابراهيم بتفكير:تمام دخليهم.عايزين الأعداء كلها تتجمع مع بعضها.

خرجت المجهوله وبعد قليل دلفت ومعها شخص قوي البنيه بجسد ضخم وعيون حاده وأنف مستقيم طويل القامه ملامحه تدل على الإجرام والخبث فهو منصور احمد الراوي طليق چنى.

منصور بغضب:ممكن افهم مرااااتي فييين؟

أبتسم ابراهيم وتحدث بخبث شديد وهو ينظر إليه بترقب:قصدك طليقتك.

منصور بصرااخ:اسمع يا جدع إنت لو متعرفش أنا مين فأحب اقو........

قاطعه ابراهيم بحده:أنا عارف كويس انت مين بس احنا محتاجين مساعدتك وبالتالي هنعرفك مكان مراتك دا مش موضوعنا اللي انا عايز أقوله لك.

اكمل ابراهيم بكذب:أن عيله الشافعي هى السبب في بعد مراتك وابنك عنك وهى دلوقتي عايشه معاهم هي وابنك وعايشه حياتها وصدقني العيله دي مش سهله ولو هوبت بس ناحيتهم هيفرموك ومش هيهمهم انت مين وخصوصا أن اسم الشافعي ده مش اى حد لأ دول عيله كبير من أكبر العائلات وعندهم كذا شركه واظن انت عارف ده كويس.

منصور بترقب:انت عايز ايه!؟

ابراهيم بشر:عايزك تتعاون معانا وننتقم من العيله دي.

ثم دخل أيضا ممدوح يكون عدو زياد وجمال الشورى عدو خالد ومعتز الراوي عدو اسماء.

منصور بتساؤل:مين دوول؟

ابراهيم بإبتسامة:دا معتز الراوي بيكره اسماء وكون معاها عداوه من ساعت أما هى خدت منه الفلوس علشان كل الطلبات اللي خدتها كان فيها عيوب وحلف أن هو ينتقم منها فانضم معانا.

قبلت صداقتها وتغيرت حياتيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن