5: Beli

551 141 121
                                    

50 votes + 40 comments

Seoyun memandang ke arah kertas peperiksaannya yang sudah ditanda oleh gurunya.

96%

Dia sudah belajar dengan baik, apa lagi yang cikgunya tidak puas hati?

Seoyun berdiri lalu berjalan mendekati meja gurunya.

"Cikgu, soalan ni, jawapan saya boleh diterima, kenapa cikgu tanda salah?" soal Seoyun dan sebenarnya dia boleh agak apa jawapan yang cikgunya akan beri.

"Saya cuma tanda betul untuk jawapan yang sama dengan skema pemarkahan" balas cikgunya.

"Cikgu! Naehee, Shinhae dan Na-ri mereka bertiga dapat markah penuh. Maksudnya mereka tiru jawapan skema lah kan?!" akhirnya suara Seoyun meninggi.

Bukannya dia tidak tahu, budak bertiga itu dapat jawapan bocor dan sebelum peperiksaan mereka hanya menghafalnya. Hanya sebab ibu bapa mereka mampu membayar cara kotor ini. Bukan boleh jadi sebab untuknya memperolehi markah penuh.

Nombor 4! Nombor 4!

Dia yang sepatutnya dapat tempat pertama! tidak adil mereka bertiga dapat tempat teratas padahal mereka meniru!

"Yah, Seoyun" suara Naehee memanggilnya.

Seoyun berpaling kebelakang memandang ke arah tempat duduk Naehee.

"Kau ni, bisinglah" kata Naehee.

Satu kelas sekarang sedang memandang ke arahnya.

Iya, itulah nasib Seoyun, walaupun sejauh mana dia cuba mendapatkan keadilan di sekolah ini. Semuanya masih sama. Naehee tetap akan menjadi pilihan pelajar dan guru disekolah ini.

Sekolah yang mempunyai semua pelajar perempuaan ini. Sangat, toksik.

☆☆☆☆

Jeon Jungkook POV❤

"Berapa awak nak jual sekolah ni?" soal Jungkook yang duduk di atas sofa di bilik pejabat pengetua sekolah itu sambil kakinya disilangkan.

"A-apa encik?" soal pengetua sekolah itu.

"Saya tanya, berapa awak nak jual sekolah ni?" soal Jungkook.

Dia sangat marah. Sangat, sangat, marah sekarang ini.

Daripada melihat Seoyun dibuli di hadapan pintu pagar dan tentang markah peperiksaan yang sepatutnya dapat markah lebih baik, dan paling dia tidak dapat terima makanannya di ambil oleh pelajar lain ketika di kantin.

Wah, ini semua memang melampau.

Jungkook melemparkan sehelai cek kosong ke muka pengetua sekolah tersebut.

"Tulis, berapa banyak, encik nak, saya bayar" kata Jungkook sambil memberikan pandangan yang tajam.

Prinsip hidupnya cuma satu, dia akan melindungi seluruh ahli keluarganya tidak kira apa yang berlaku dan Seoyun sudah menjadi Jeon Seoyun maka dia juga merupaka  ahli keluarga yang perlu Jeon Jungkook lindungi.

Lucky FlukeWhere stories live. Discover now