DANGEROUS Deel 37

932 19 0
                                    

Ik ging in de auto zitten en staarde even voor mij uit. 

IK had helemaal geen zin om naar huis te gaan. Maar ook het idee dat Amir mij gaat volgen bezorgde mij de kriebels. Ik was absoluut niet bang van hem, maar ik had echt geen zin dat hij ieder keer op de stoep staat.

Ik ken hem en hij gaat niet ophouden.Als hij echt zou weten waar ik woon, dan komt hij elke dag.. hin weet het niet....Kan niet, anders was hij eerder gekomen.

Dat risico neem ik niet....


Ik besloot om voor vandaag naar een hotel te gaan. Ik ga dus geen risico lopen. Ik baalde wel dat ik de boodschappen had. Gelukkig had ik geen vlees gekocht, want deze had ik nog in de vriezer. Ik hoop maar dat alles goed blijft. Ik reed door naar het Van der Valk hotel.

Ik keek even of Amir achter mij reed. Ik ken zijn auto niet. Of heeft hij de oud gehouden?. Stom. Ik had moeten wachten totdat hij wegreed.

Ik liep het hotel binnen en checkte in. Ik kreeg mijn pas en ik kon gelijk doorlopen. Het is toch wel idioot dat ik een hotel ga zitten terwijl ik ook naar huis kan.

Nee, dit voelde beter. Hij bluft, anders was hij langs geweest.  Ik deed deur van mijn kamer dicht en deed daarna mijn schoenen en mijn jas uit. Ik zette de tv aan en liet mij op het bed vallen. Heerlijk. Even rust.

Geen gezeik van niemand.  

Mijn telefoon ging en ik zag dat Esmae belde.

Ik nam meteen op. Hoe is het? Vroeg ze. Goed joh, het kan niet beter" zei ik sarcastisch.
Ze begon te lachen.  Heb je hem weer gezien of zo?
Nou ja, dat ook, daarna zijn verloofde en als kers op de taart ben ik vandaag ook Amir tegengekomen"  

Het was de jackpot vandaag. "Wollah ik had een lot moeten kopen zei ik lachend. Nou je lacht, je hebt je humor nog, zei ze lachend.  "Dat is het enige ook, zei ik met een zucht.
“Ik was bezorgd”. Je had de hele dag je telefoon uitstaan, zei ze lief.

Oh sorry. Ik was bij Farida en daarna heb ik hem pas aangezet. 

Het was even stil, en ik zuchtte weer.

Wat zijn je plannen nu? Vroeg ze." Nou ik zit nu in een hotel. Ik had geen zin dat Amir mij zou volgen en ik heb ook geen zin dat Fikri weer voor mijn deur staat", zei i. Ik ben toe aan ultieme rust. "Morgen ruim ik zijn spullen en breng ze naar hij in Maasdriel", zei ik weer. "Daarna ga ik een tajine klaarmaken". Dus als je wilt komen, dan ben je van harte welkom." Neem Mark ook gezellig mee", zei ik.

Zullen we om 6 uur afpreken? Vroeg ik weer. 

Jij gaat voor ons koken, zei ze lachend.
Ik moet wel zeggen, dat het de eerste keer voor mij wordt. "Vandaag met hulp gemaakt", zei ik zacht.
"Als het mislukt dan is Domino's het redmiddel" zei ik lachend.  

Safi is goed" zei ze. Ik zal voor het geval wat maagbeschermers meenemen, zei ze plagend. Ik schaterde het uit. Ook iets tegen diarree mocht het verkeerd vallen, zei ik weer.

We bleven nog wel een uur kletsen en daarna hingen we op. Het was toch weer fijn om haar te spreken. Ik mag van geluk spreken dat ik haar en Farida heb. Ik zou het anders heel zwaar hebben denk ik.  

De rest van de avond lag ik op bed tv te kijken. Ik vond het heerlijk. Even niets. Lekker ouderwets je verstand op nul zetten.
Ik weet niet eens meer hoe laat ik in slaap viel. Maar ik heb echt heerlijk geslapen.

De volgende was ik ook vroeg wakker. Het was heerlijk hier maar ik had genoeg te doen. Morgen moet ik werken en vandaag moet ik nieuwe start maken met mijn leven. Even wat mannen wegpoetsen uit mijn huis.

Ik bedacht het en moest er om lachen.  Ik keek even in de spiegel en zette een glimlach op. Ook hier kom je overheen.  Ik ben gaan douchen en kleedde mij daarna aan. Ik ben ook meteen naar de supermarkt gegaan. Ik heb maar opnieuw boodschappen gedaan.  Toch maar nieuwe kosbar en ik had ook meteen vlees ingekocht. 

Thuis aangekomen pakte ik een weekendtas en gooide letterlijk alles spullen van Fikri erin. Alles ging erin en ik nam niet eens de tijd om alles er netjes in te leggen. Ik propte alles in. Binnen een half uur was ik ook klaar. Ik ruimde daarna mijn huis op.

Alles nam ik onder handen. Ik keek op de klok en het was inmiddels half drie.
Ik legde alles klaar in de keuken en reed daarna richting Maasdriel. Ik reed langzaam de straat in en ik zag zijn auto staan. Mijn hart ging te keer. Wat doet hij hier? . Hij heef ook camera's. Hij Gaat  het zien. Ik schudde met mijn hoofd. Het moet mij ook niet boeien. Ik moet mij niet druk maken. 

Ik liep voorzichtig naar zijn deur en legde tas daar. Ik haalde de sleutel uit mijn bos en gooide de sleutel door de brievenbus.  Ik rende daarna keihard naar de auto. Het is net of ik iets strafbaar deed. Als hij nu in de camera keek zou hij doodgaan van het lachen.

Ik wist niet hoe snel ik weg moest rijden. Ik sjeesde ook over de weg. Ik was om kwart over vier thuis. Ik had net genoeg tijd om te koken.

Ik had alles gesneden en alles klaargezet. Ik zette het vuur op en begon met mijn gerecht. Ik keek na een half uur en het leek aardig te lukken. Ik keek op de klok en het was bijna kwart over 5.
Mooi, de planning gaat goed. Ik hoorde de bel gaan en ik schrok mij rot. Zou Esamae nu al komen of staat Fikri voor de deur? .

Ik wilde kijken door het kijkgat maar ik zag alleen maar bloemen. Fikri dacht ik. Alleen hij zou met rozen komen. Of zou het Amir zijn. Ik keek even door het kijkgat en ik hoorde niets. De bel ging. Die is niet van plan om te gaan. 

Ik zuchtte en deed de deur open.

Twee mannen stapten naar binnen in bivakmuts en gooiden de rozen op de grond. Ik leek in shock. W...what..is dit? Kwam helwrend uit mijn mond...

Ik werd verde naar binnen geduwd....Ik was helemaal verstijfd. Ik probeerde te schreeuwen maar er kwam even niets uit.

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
DANGEROUS (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu